Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paddenpad schreef:Zelf zou ik beginnen wanneer ik bij schoonmams thuis kwam met mijn kind die over de vloer kruipt en op ontdekking uitgaat de brokjes weg te halen,zodat en de Jack niet kan uitdagen en je het gevaar loopt dat je kind de brokjes in de mond steekt.
Dan is schoonmama hond nr 1 in de roedel die haar Jack op zijn plek moet wijzen en bij afwezigheid is schoonpapa nr 2 die de Jack terug moet zetten.
Misschien eerst eens rustig open met elkaar bespreken hoe je dit het beste kunt gaan aanpakken en wie je daar het beste voor kunt benaderen wanneer jullie hulp zoeken,schoonmams en paps moeten hier natuurlijk wel voor open staan,en daarvoor moet schoonmams eerst in gaan zien dat er wel een probleem is.
russel schreef:Kunnen ze alleen maar zelf, maar terriers zijn in den regel niet met kinderen onder de 7 te vertrouwen en ik vind overigens geen enkele hond.
Zolang eigenaren geen verstand van hondengedrag hebben, moeten ze geen kinderen bij honden laten. of omgekeerd.
russel schreef:Blijft gewoon van zijn eten af en geef die hond genoeg speelgoed..en zeker kinderen met honden laten spelen en met eten laten spelen is heel dom....zorg dat hond niet op de bank mag, maar hou hem laag...allemaal basis principes
Koop een mooi boek "hoe voed ik mijn hond op" voor Kerst!! en doe een hondentraining/puppy training kado aan mams.