Hondentrainer (ceasar milan) omgeving arnhem gezocht!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

Hondentrainer (ceasar milan) omgeving arnhem gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 09:47

Hallo,

Het verhaal zit zo:
Mijn schoonmoeder heeft een jack Russel van 7jaar oud.

Echter is hij met kids niet te vertrouwen,hij gromt als ons kind in de buurt loopt.
Hij daagt de kids ook uit zoals Brokje uit de voerbak pakken en dan in de hoek van de bank gaan liggen met zn brokje voor zn neus en dan liana ''opwachten'' tot ze in de buurt is (al is het maar aan het spelen met iets) dan gaan grommen,hij hapt ook naar de kids zonder aanleiding!
Het gaat nu om deze positie:

Schoonmams: erg lief voor de jack russel en vindt het allemaal wel best.
Schoonpaps: Streng maar doet er verder niks op uit.
Schoonzus: Angst voor de jack russel MBT hun kindje van 9maanden.
Zwager:Angst,Mbt tot hun kindje van 9maanden.

Mijn Man en ik vertrouwen net als onze schoonzus en zwager de jack russel niet,en zien hem liever verdwijnen maar dat is niet rieeel.

Wie o Wie weet iemand die honden zoals ceasar milaan kan opnieuw opvoeden??

Caira

Re: Hondentrainer (ceasar milan) omgeving arnhem gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:00

cesar voedt baasjes op, geen honden. Dus als je schoonmoeder er niet achter staat ben je nergens. Ik zou de hond gewoon in een bench/andere kamer doen als je er bent.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:18

Wat vervelend dat het hondje zulk gedrag vertoont! Denk inderdaad dat schoonmoeder (en iedereen trouwens) bereid moet zijn om zijn gedrag te veranderen..anders gaat het niet werken. Misschien kunnen jullie samen een dvd van Ceasar kijken?

De honden van mijn moeder waren bijna niet uit te laten, ze trokken áltijd aan de riem. Na wat ´ceasar Milan toepassingen´ kan ik ze zonder trekken uitlaten, lopen ze netjes naast me en blijven rustig als er een andere hond voorbij komt.. Denk dat het bij de Jack Russel een questie is van hem uit zijn agressieve mood te ´snappen´ . Heeft hij ook last van voedselnijd? Dat hij dus gaat grommen als je aan zijn eten komt??

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:20

LZP >> BB

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:25

Ik vind dit een beetje een gevaarlijke vraag zo op een forum, er zijn veel mensen die van zichzelf vinden dat ze gedragstherapeuten zijn maar die daar geen enkele opleiding voor gevolgd hebben, pas op dat de hond niet slechter gemaakt wordt en er problemen bij komen. Er zijn genoeg therapruten te vinden op die een degelijke opleiding gevolgd hebben, ga eens vragen bij Tinley, dit is een organisatie die in elke provincie zijn therapeuten heeft zitten. Zorg aub dat je bij een goede terecht komt, een probleem creeeren is sneller geleerd dan een probleem afleren, dat is niet wat je wil denk ik ! ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:26

Zolang de rest er niet achter staat en de hond mag doen en laten wat hij wilt zou ik geen geld uitgeven aan hondenopvoeders. Dat heeft toch geen zin.
Ik heb zelf contact gehad met Arvid van Putten, ik weet niet of hij naar Arnhem komt maar het valt te proberen. Maar je krijgt van hem hetzelfde te horen; éérst de baasjes veranderen, dan de hond.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:29

_O- Je laatste zin is wel erg grappig.

En idd. moet in dit geval de baasjes opgevoed worden en niet de jack russel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:35

Kunnen ze alleen maar zelf, maar terriers zijn in den regel niet met kinderen onder de 7 te vertrouwen en ik vind overigens geen enkele hond.

Zolang eigenaren geen verstand van hondengedrag hebben, moeten ze geen kinderen bij honden laten. of omgekeerd.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:37

Zelf zou ik beginnen wanneer ik bij schoonmams thuis kwam met mijn kind die over de vloer kruipt en op ontdekking uitgaat de brokjes weg te halen,zodat en de Jack niet kan uitdagen en je het gevaar loopt dat je kind de brokjes in de mond steekt.

Dan is schoonmama hond nr 1 in de roedel die haar Jack op zijn plek moet wijzen en bij afwezigheid is schoonpapa nr 2 die de Jack terug moet zetten.
Misschien eerst eens rustig open met elkaar bespreken hoe je dit het beste kunt gaan aanpakken en wie je daar het beste voor kunt benaderen wanneer jullie hulp zoeken,schoonmams en paps moeten hier natuurlijk wel voor open staan,en daarvoor moet schoonmams eerst in gaan zien dat er wel een probleem is.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 10:37

ja dat bedoel ik ook,de baasjes.

Ze weet wel wat ze eraan moet doen,en kijkt elke dag ceaser en heeft zelfs een boek van ons gekregen,maar ze is niet consequent zeg maar,de ene week is ze heel serieus (als de kids er zijn) en het andere moment als je kom is t weer terug bij af.

@Wiebke: Uhm,weet niet of het echt voedernijd is,hij gromt wel als je in de buurt komt maar wij (de volwassenen) kunnen het gewoon afpakken (het bakje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:38

Blijft gewoon van zijn eten af en geef die hond genoeg speelgoed..en zeker kinderen met honden laten spelen en met eten laten spelen is heel dom....zorg dat hond niet op de bank mag, maar hou hem laag...allemaal basis principes

Koop een mooi boek "hoe voed ik mijn hond op" voor Kerst!! en doe een hondentraining/puppy training kado aan mams.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 10:40

Paddenpad schreef:
Zelf zou ik beginnen wanneer ik bij schoonmams thuis kwam met mijn kind die over de vloer kruipt en op ontdekking uitgaat de brokjes weg te halen,zodat en de Jack niet kan uitdagen en je het gevaar loopt dat je kind de brokjes in de mond steekt.

Dan is schoonmama hond nr 1 in de roedel die haar Jack op zijn plek moet wijzen en bij afwezigheid is schoonpapa nr 2 die de Jack terug moet zetten.
Misschien eerst eens rustig open met elkaar bespreken hoe je dit het beste kunt gaan aanpakken en wie je daar het beste voor kunt benaderen wanneer jullie hulp zoeken,schoonmams en paps moeten hier natuurlijk wel voor open staan,en daarvoor moet schoonmams eerst in gaan zien dat er wel een probleem is.

dt is juist het lastige,als je er met ze over praat geven ze je gelijk en doen ze er wat mee,maar na n paar dagen is t weer weg.

en als ik idd het bakje met brokjes weg zet gaat de jack russel bij de plek staan waar die t ruikt en dan geeft mn schoonmama hem toch 1brokje in de bek mee.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:41

russel schreef:
Kunnen ze alleen maar zelf, maar terriers zijn in den regel niet met kinderen onder de 7 te vertrouwen en ik vind overigens geen enkele hond.

Zolang eigenaren geen verstand van hondengedrag hebben, moeten ze geen kinderen bij honden laten. of omgekeerd.

Grappig daar is de hondenhater weer die de stelling heeft, er is geen betere hond dan een dooie hond ! Wat jij nou toch iedere keer op een hondentopic te zoeken hebt is mij niet helemaal duidelijk Russel, leg me dat nou eens een keer uit. ;)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 10:42

russel schreef:
Blijft gewoon van zijn eten af en geef die hond genoeg speelgoed..en zeker kinderen met honden laten spelen en met eten laten spelen is heel dom....zorg dat hond niet op de bank mag, maar hou hem laag...allemaal basis principes

Koop een mooi boek "hoe voed ik mijn hond op" voor Kerst!! en doe een hondentraining/puppy training kado aan mams.

De kids komen ook absoluut niet aan het voer!!

en speelgoed heeft die zat alleen doet die er niet veel mee,ja als die merkt dat de kids aandacht krijgen pakt hij een speeltje en komt die ook naar de persoon toe die mt t kind speelt.

en een boek van ceaser heeft ze al.
ze snapt alleen de hinten elke keer niet denk ik.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:08

Ikzelf heb met mijn hondje het probleem gehad toen hij pub was en lief en schattig heel veel mensen hem gingen oppakken,zo ook kleine kinderen,waarschijnlijk heeft hij daardoor een gekneusde rib opgelopen omdat hij op een gegeven moment piepte en daarna beet.

Ook kroop er een kleinkind rond die het leuk vond hem achterna te zitten toen hij al wat groter was en dan aan zijn haar te trekken,dus reactie nadat hij gegromd had en het kind doorging was ook een snauw terug en ja dan krijgt je hond al gauw de stempel hij bijt kinderen.

De hond ging de link leggen,kinderen is pijn dus dan maar grommen en wanneer ze niet weggaan even de vingertjes knijpen,dus hij beet niet door maar als ze dan van schrik terugtrekken dan is het janken geblazen.

Ik heb het volgende gedaan: Kindjes of volwassenen die niet normaal een hond kunnen benaderen zonder uit te dagen of zeer te doen even goed de les gelezen en de overige die mijn hond wel leuk vinden samen met hun extra aandacht besteed om weer een link te leggen,kinderen zijn leuk en de meeste volwassen mensen ook.
Hij sprong laatst bij een kind in de buggy omdat hij er graag bij wilde liggen,ik dacht ojee dat wordt huilen maar het kind begon te gieren van het lachen gelukkig,heb hem er wel uitgehaald en naast de buggy gezet,vind erin toch wat overdreven. :o

Hij is nu 7 en is hartstikke lief voor kinderen en hij weet precies wie hij moet uitkiezen om geknuffeld te worden en bij wie hij met zijn look het hart moet doen smelten zodat er altijd wel ergens een aai of koekie of hondensnoepie vandaan getoverd wordt.Vaak gaan ze met hem een stukje wandelen of fietsen wat hij heel leuk vind en dan netjes naast de fiets blijft lopen.

Alleen ik ben de enige die hem kan optillen,maar vind het ook niet nodig dat iedereen hem maar optilt,hij heeft namelijk 4 pootjes en kan heel goed zelf opspringen.

Bij jouw schoonmoeder is het denk ik een heel ander verhaal,de Jack heeft heel de week de aandacht van je schoonmoeder en dan komen er in het weekend een aantal mensenkinderen die alle aandacht opeisen en daar wordt hij jaloers van.
Probeer de hond te betrekken in het kinderspel en ga eens met hem wandelen naast de kinderwagen zodat hij ook de indruk krijgt erbij te horen en dat hij op het kind moet passen,dus een stukje verantwoordelijkheid meegeven.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:11

de kinderen zijn er op maandag,dinsdag (alleen 1) en woensdag.
we laten de hond ook uit met de kids erbij.

De Jack russel heeft altijd al last gehad van jaloezie.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:18

Ja je moet het zo zien,Jack is nu "het (verwende)kind"van schoonmams en paps en ziet jullie kinderen als "indringers"die de aandacht van hun komen opeisen.
Dus probeer een manier te vinden om zijn negatieve gedachten tegenover de kinderen om te zetten in positieve gedachten zodat hij het leuk gaat vinden wanneer de kinderen langskomen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:19

@Paddenpad: Ja,zo is het nu net!! zonder kinderen is die wel ''lief''.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:41

Waarschijnlijk heeft Jack het idee gekregen(en dat is er waarschijnlijk ingeslopen zonder dat jullie daar zelf erg in hadden),kinderen komen op bezoek,zijn aandacht moet verdeeld worden of gaan alleen maar naar de kinderen.

Misschien eens met een plaid op de vloer gaan zitten,daar gaat oma opzitten met haar rug tegen de zitting van de bank met gespreidde benen,dan je kindje daar tussenin met het rugje tegen haar buik en dan balletje overgooien met de Jack.
Zo kan hij de link gaan leggen,het kind komt en die gaat even met mij en het balletje spelen,na het spel laat je jouw kind hem een hondensnoepje geven als beloning,wel uit je eigen hand maar net of het lijkt dat hij iets lekkers van het kind gekregen heeft.

Daarna stuur schoonmams hem op zijn eigen plaid of mandje en kind even duidelijk maken dat ze dan niet in de buurt moet komen dus een eigen momentje voor opa en oma om met hun kleinkind te kunnen knuffelen of iets dergelijks,wil de Jack daar dan tussen komen dan even terugsturen naar zijn plaid of mand,zodat hij ook leert dat het nu even niet zijn momentje is.

Wanneer jij of iemand anders even niet op de Jack en kind kunnen letten is het verstandig om de Jack even buiten te doen of in de benche en het kind op het logeerbedje/in de box te leggen.

Onder begeleiding kun je ze ook lekker even samen laten zitten,gaat de Jack grommen dan wegsturen naar zijn mand en zien of hij over tien minuten een beter gedrag vertoont,dan weer proberen,net zolang tot hij niet meer gromt,dan belonen voor goed gedrag.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 13:59

de kleine geeft jappe (de jack) al een botje,die pakt die al grommend aan).

we (man en ik) hebben al wel besloten om als liana op de bank zit,jappe eraf,of als ze op de grond bezig is dat jappe niet boven haar kan staan.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:22

Ik geef russell gelijk. Ik heb 2 hele lieve honden bij m'n moeder, maar never nooit dat ik die alleen zou laten met kleine kinderen, hoe lief ze ook zijn (honden en kids :+ ) ...

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:41

er staat toch ook nergens dat ik mn kids alleen laat met de hond?

geen enkel dier is te vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:44

Jullie hebben geen verstand van honden en de opvoeding en verstand van hondentaal..zeker russels zijn dan moeilijk voor beginners.

Zijn hele grote honden in een heel klein en schattig jasje, maar geen kinder honden...
Je moet verstand van honden hebben om een kinderrussel uit te zoeken en weten hoe je er mee om gaat..

Ik voorzie grotere problemen dan er nu al zijn en een nep cesar millan gaat dat niet oplossen door even hondje te NHen...

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:48

dat is dus mn vraag een beetje.

ik geef toe ik ken niet veel van honden zoals echte trainers enz.

wat zouden wij ''kunnen'' doen voor ons en hond.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:52

Je kan eens bellen met Erica Bokelmann, is geen cesar milan, maar een trainer en gedragstherapeut voor dieren, die zit daar wel redelijk in de buurt, ik denk dat zij misschien wel kan helpen. Ik geloof dat haar site http://ericabokelmann.nl/ is.