Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSCWx schreef:Thirty... Ja wat denk je, daar ben ik allang geweest en die zei hetzelfde; kieskeurig. Staat het niet naar haar bekkie dan eet ze het niet op. Waarschijnlijk een snelle spijsvertering + actief. Maargoed, ik blijf dan maar geven wat ik nu geef, maar dan 3x verdeeld over de dag.
Als je bedenkt dat een hond 6 weken nodig heeft voordat hij de nieuwe voeding optimaal gaat benutten heeft jou hond gewoon nooit de kans gehad om aan de nieuwe voeding te wennen, dan werd er alweer een nieuwe brok voor zijn neus gezet, ik vind het niet raar dat je het dier niet op gewicht krijgt/houdt. Blikvoer is ronduit slecht, bestaat uit 80% vocht dus eigenlijk eet het dier een bak water. In mijn ogen heeft jou hond last van diva gedrag, ik zou zeggen...kiezen op elkaar, twee maal daags een bak brokken aanbieden, 10 minuten laten staan en dan weghalen, even voor lief nemen dat ze gaat vermageren want ze zal rustig een aantal dagen niet eten maar als de honger groot genoeg wordt gaat ze uiteindelijk haar droge brokjes pakken en is het probleem meestal opgelost. En geloof me, ik spreek uit ervaring, slechte eters worden ( mits de hond gezond is ) door de eigenaars zelf gecreeerd. Ik heb er alle begrip voor hoor begrijp me niet verkeerd,het is vreselijk als je hond zo slecht eet maar er moet een knop om in jou hoofd, je wordt gigantisch in de maling genomen door je eigen hond. Zolang de hond slecht eet ook geen snoepgoed aanbieden waar ze de ergste honger mee stilt, alleen brokjes. Ik heb vaak voor dit probleem gestaan bij herplaatsers die bij ons als tussen station zaten en loop er in pension ook nog weleens tegen aan. Niet fijn maar redelijk simpel op te lossen mits jij zelf sterk in je schoenen staat. Succes er mee.
Bassenqua schreef:Dit antwoord ga je waarschijnlijk niet waarderen maar je hebt zelf van je hond een slechte eter gemaakt