meerdere malen de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet echt vinden wat ik zoek
hier mijn verhaal...
ik heb een bordeaux dog, 6 jaar oud, teefje, en weegt ongeveer 38-40 kg..
wij hebben haar inmiddels 2,5 jaar.
zij heeft een aantal problemen:
* zeer slechte vacht, en als zij iets anders krijgt al haar brok
(een keer per ongeluk een broodje/bot) dan krijgt zij enorme jeuk, huidschilfers, korstjes enz.
* is een moeilijke eter, eet het liefst 's avonds ineens de bak leeg.
* is zeker aan de dunne kant... voor het mooie mag er bijna 10 kg bij!
nu heb ik al een tijdje zitten lezen over vers voer, maar ik weet niet wat nu verstandig is in mijn geval...
ik heb daarom nog wat vragen:
* waar kan ik het beste mee beginnen? welk merk?
* hoeveel moet ik het voeren voor een hond van 40 kg?
* wat voor kosten ga ik dan maken?
* kan ik 1 standaard voer gebruiken, net als met brok, of heb ik meerdere varianten nodig voor een complete maaltijd?
* waar is het te verkrijgen? ik woon zelf in noord brabant omgeving uden.
* wat kan ik verwachten bij de omschakeling? diaree? nog meer jeuk? slecht eten ed.
* hoe lang kan het vlees in de vriezer blijven?
graag zou ik van jullie meedenkende bokkers een antwoord krijgen, zodat ik misschien de grote sprong wel ga wagen!
groetjes keshia en stacey!
.
Je voert ook gewoon op het oog. De hond van 50 kilo zou op basis van de 2% een kilo per dag moeten hebben, maar dan kan ik haar na 2 dagen rollend uitlaten. Wij voeren onze honden al 3 jaar vers vlees en bevalt mij zeer goed
Onze pup destijds wilde geen brokken eten en heeft met vers vlees nooit meer moeilijk gedaan.
, en een schapekop is ook een echte grote schapenkop,daarnaast moet je niet zomaar dit soort dingen met bot geven aan een hond die niet gewend is natuurlijk bot te verteren,die moet je echt langzaam bot bij opvoeren door eerst zachte en kleine beetjes bot te voeren ( dus bv beginnen met kippenekken,vleugeltjes enz,nl grote kans op verstopping met bot voeren)..