Ik heb me altijd laten vertellen: Een buitenkonijn blijft een buitenkonijn en kan ook swinters niet naar binnen worden gehaald.
Maar ik vraag me toch af als het straks enorm gaat vriezen of ik mijn konijnen niet doodgevroren terug vind..
Ik heb een groot buitenhok met daaronder een ren. Ze zitten echter zelden boven en altijd in die ren. Voor nu maak ik gewoon de doorgang dicht zodat ze wel boven moeten blijven (meer beschut tegen wind en kou). Maar wat als het straks -10 graden gaat vriezen? Dat heb ik ze liever s'nachts binnen wetende dat ze niet doodvriezen...
Someone?
Onze 2 konijnen verblijven ook de hele winter door buiten. Natuurlijk wel zorgen voor (extra) hooi, stro en voer en dat het water niet bevroren raakt. Ze hebben een dikke vacht en liggen lekker warm tegen elkaar aan. Ik zou ze zeker niet naar binnen halen, temperatuursverschil is veel te groot. Je zou eventueel iets voor de open gedeeltes kunnen bevestigen. Eerder zou ik ze dan in de schuur zetten als je echt heel ongerust bent.
)
Die zorgde er voor dat het altijd minimaal een graad of 10 was in het slaapgedeelte.
)

Nou ja, ik maak me gewoon gauw zorgen.. Nu met die kou ineens.. Maar de konijntjes lijken het alleen maar leuk te vinden..