Vermist! Hond dordrecht! *helaas overleden*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Vermist! Hond dordrecht! *helaas overleden*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:23

Sinds maandagnacht is onze spaanse vriend vermist. Mijn vriend ging hem uitlaten en kwam zonder hond terug.. We hebben gelijk de wijk helemaal uitgekamd maar geen hond gezien.. Alle instanties zijn ingeschakeld en op de hoogte.

Vanochtend zijn er een aantal tips binnengekomen dat hij gesignaleerd was bij de Laan der Verenigde Naties. Daar hebben we de hele ochtend gezocht met de dierenambulance en een super lieve vrouw die bij Asiel Louterbloemen werkt. Zij heeft echt uren meegezocht met ons. Ook de politie is een aantal keer opgeroepen. Een paar uur later werden we ingelicht dat hij bij Ames zou zijn. Een autobedrijf. Helaas heeft het uren zoeken niks opgeleverd.. Ik heb op verschillende plekken geflyerd en posters opgehangen. Ik ga vanavond laat nog met mijn vriend naar de plek waar hij vanochtend vanaf 08.00 (waar we van weten) gesignaleerd is. Hopelijk gaat hij terug naar die plek om daar weer te slapen.

Mensen uit Dordt, houd aub je ogen open en laat het iedereen in je buurt weten! En als je hem denkt gezien te hebben laat het me aub weten!

Chiro is een hond uit Spanje, hij heeft daar 6 maanden op straat geleefd en 2 jaar in een asiel. Voordat hij bij ons terechtkwam heeft hij eerst in een gastgezin gezeten 7 weken. Hij is erg schuw naar onbekende mensen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 11-11-11 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast + telefoonnummer verwijderd

amyz

Re: VERMIST! HOND DORDRECHT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:27

Ohhh wat erg!!

Tip: bel het gastgezin!!! Mijn spanjaard was ook vermist geraakt, ook heel schuw, haar opvangbaasje heeft me geholpen haar te vinden en toen lukte het ook!

Ik woon helaas niet in de buurt (verre van) dus kan je verder niet helpen..
Oh, staat t al op facebook etc? Hier wist heel Heemskerk en omstreken dat Havanna vermist was.

Ohhh ik leef zó met je mee!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:28

Welke wijk in Dordt gaat hem om?

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:31

Joyce! Jemig! Wat erg! Godver! Ik pb je

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:32

Hoi ik heb haar gbeld. Ze woont helaas in Limburg. Maar als hij er zaterdag nog niet is komt ze met haar hond helpen zoeken.. Ik heb overal in de buurt flyers in de brievenbussen gedaan, posters bij de winkel. Notities bij de da praktijken en poster bij asiel etc. Op internet is hij bij verschillende instanties als vermist opgegeven.. Nu maar hopen dat mensen hem zien en blijven bellen vooral

Ik heb het ook bij een honden forum gemeld gelijk maandagnacht, en ik heb 210 berichten! van mensen die ik niet ken die het op twitter,hyves,facebook hebben gezet. Hij staat ook op marktplaats als vermist. Mensen hier in de buurt zijn ingeseind en op zoek tot de buschauffeurs aan toe... En we zoeken zelf elke dag..

Hij is gisteren avond en vanochtend tussen wielwijk en oud krispijn gezien. En eind van de ochtend richting de stad-zwijndrecht of terug naar wielwijk zijn de richtingen waar hij dan naar toe zou kunnen lopen..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:45

Probeer iig een logica te zien in de plaatsen waar hij gesignaleerd is. Havanna bewoog zich in een redelijk gelijke afstand van ons huis (huis was beetje middelpunt zeg maar). Toen ik met haar opvangbaasje ging zoeken (begonnen waar ze steeds gezien was) merkte zij op dat het allemaal wat weg had van het park waar ze altijd naartoe gingen. Kennelijk zocht Havanna dus plaatsen die vertrouwd leken en bekend voorkwamen.

Zet ook een deur open! Wij vonden Havanna nota bene in onze eigen straat terug dus je weet maar nooit!

En.... Houd moed. Wat mij heel erg op de been hield was dat Havanna zich zou weten te redden op straat, ze kende dat immers.

Probeer logisch te denken. En wellicht een vreemde tip: op het buitenlandsehondenforum was een vrouwtje die een reading deed in een poging te helpen. Ze had niet veel nuttigs gezien (haar eigen woorden hoor :+ ) maar later kwamen we erachter dat wat zij had omschreven precíes is waar Havanna veel gesignaleerd was.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:46

ik woon in zwijndrecht en werk in dordrecht, ik hou mijn ogen open voor je
ik ga het ook even doorgeven aan mijn collega's

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:04

Bedankt voor de reacties!

Ik probeer al de hele tijd de locgica te zien maar die zie ik niet. Hij is gesignaleerd in een wijk waar hij nog nooit is geweest.. Ik hoop dat hij daar wel rond blijft hangen en teruggaat naar waar ik denk dat hij vannacht heeft geslapen.. Daar heb ik een van mijn lekker ruikende sokken :p en wat voer neergelegd..

Er is ondertussen ook een medium ingeschakeld via de vrouw van de stichting in Spanje. Zij zegt hier goede ervaringen mee gehad te hebben met vermiste honden..

Er zijn iig veel mensen naar hem op zoek, maar hoe meer ogen hoe beter! En tips zijn ook altijd welkom natuurlijk!

Hoelang is julie hond kwijtgeweest amyz?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:09

Havanna is gelukkig maar 1,5 dag weggeweest... Op dinsdagavond de deur uitgeflipt en in de nacht van woensdag op donderdag weer gevonden :D

Zij liep inderdaad ook op plekken waar ze nog nooit was geweest, heel apart was dat... Tot ik dus de logica erachter hoorde dat het leek op de parken waar haar opvangbaasje altijd met haar wandelde :) Hoe onlogisch het ook lijkt, zoek een patroon. Niet in de laatste plaats omdat dat je een beetje bezighoudt in je hoofd :(:)

En weet je... Het blijft een kwestie van geluk hebben, zeker met een schuwe hond. Onze eigen straat was wel de laatste plaats waar ik had verwacht Havanna weer te vinden, ze kwam zelfs uit de richting van ons huis gelopen, mal beest.

Houd moed iig!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:14

Moet morgen nog 2 uur werken in Sterrenburg dus zal mijn ogen open houden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:36

zal ook voor je uitkijken meid! hoop dat je je hond snel vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:12

Oh wat naar!! :(:)
Op fb werkt idd goed :j

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:17

Zullen onze ogen openhouden, wonen wel in Transvaal, maar je weet het nooit.
Heel veel sterkte en succes met zoeken

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:56

mijn man werkt ook in dordrecht, op de laan der verenigde naties ergens
en ik laat net die foto zien en die zegt zonder wat te weten dat hij hem daar heeft zien lopen
hij kijkt morgen weer naar hem uit en laat direct wat weten als hij hem weer ziet

ik ga morgen zelf naar mijn werk en ga richting laan der verenigde naties
ik heb je telefoonnummer in mijn telefoon gezet
mocht ik hem zien bel ik gelijk
Laatst bijgewerkt door Mar_Nimbus op 11-11-11 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:07

Ha meis, de kans ik klein dat ik hem zal vinden maar wil je toch even laten weten dat ik heel hard voor je duim dat je je spaanse vriend snel weer gezond terug vindt.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 01:40

Bedankt voor de lieve reacties!

Ik ben net teruggeweest op de plekken waar hij vanochtend is gezien is. Maar niet gezien. Had eerder vanavond eten neergelegd en dat ligt er nog. Dus kans is groot dat hij weer ergens anders is.. Nu maar hopen op nieuwe tips morgen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:53

Jeetje mirka wat erg zeg
wat zullen jullie in de zorgen zitten..

Hoe is je vriend hem precies kwijt geraakt??

Kan je eventueel niet te paard flink gaan zoeken?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 08:37

Ben net gebeld door politie. Hijs overreden en overleden helaas

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:41

ow wat erg!!
heel veel sterkte ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:41

Jeetje wat vreselijk. Hoe is hij los gekomen?
Heel veel sterkte meid. Zijn jullie er absoluut zeker van dat hij het was?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:46

lees net het topic... had na de eerste paar updates nog hoop... Maar lees nu dat hij is overleden. Sterkte!!!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:47

Wat vreselijk! Heel veel sterkte Y;(

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:48

Jeetje wat erg :(

Heel veel sterkte

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:53

Wat een verschrikkelijk nieuws! Heeel veel sterkte :(:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:55

Oh jee wat erg zeg... echt heel veel sterkte.... :(:)