Angstig of ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Angstig of ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 01:06

Ik maak me zorgen om ons Pit mixje. Hij is een reutje van 10 maand oud.
Even vooraf: morgenochtend gaan we direct naar de DA.

Normaal heeft is hij gek op zijn eten en eet altijd zijn bak leeg.
Sinds gisterochtend eet hij niet meer (dus 4 maaltijden heeft hij nu laten staan, krijgt twee keer per dag). Zelfs een plakje brood, een lepel blikvoer, laat hij allemaal staan. Dat is dus al iets om me zorgen over te maken.

Hij slaapt buiten. Vanmorgen toen we hem gingen halen om te voeren, zat hij heel angstig in een hoekje. Net alsof hij net het pak slaag van zijn leven heeft gehad %) Hij wilde niet binnenkomen om te eten, en er kon alleen maar een voorzichtige kwispel vanaf. Maar binnenkomen durfde hij plotseling niet meer? :?
Het lijkt me sterk dat er iemand op ons terrein is geweest, omdat er meer honden zijn en die hadden ons gegarandeerd wakker geblaft.

Verder is hij de hele dag erg down geweest. Hij drinkt nog wel, maar hij gedraagt zich zo vreemd.
Normaal is hij een behoorlijk drukke jonge hond, maar nu is hij meer een hoopje ellende.

Sherlock1

Re: Angstig of ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:11

Zit hij al die tijd al buiten? of is die eerst binnen geweest en toen naar buiten verplaatst?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:13

klinkt inderdaad alsof hij ziek is.
Kan hij misschien iets verkeerds gegeten hebben???
Veel succes bij de DA morgen........ik hoop dat het mee valt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:16

Hijgt hij?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:17

Wel verstandig om er even naar te laten kijken. Ik neem aan dat hij gewone ontlasting heeft gehad en geen koorts heeft. Heb je in zijn mondje gekeken? Is zijn buikje soepel als je er op drukt?
Het kan ook wel zijn dat hij gewoon heel erg ergens van geschrokken is, maar ja om dan meteen voedsel te weigeren??? Het kan, maar dan moet het wel weer verdwijnen. Ik zou dan niet te veel trutten met voer, ze kunnen wel even zonder. Zolang ze maar drinken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 01:30

Hij hijgt niet, geen koorts en hij drinkt idd nog. Hij is over het algemeen buiten. Komt in de bijkeuken om te eten maar daar is de temp bijna hetzelfde als buiten.

Of zijn buik soepel is vind ik lastig te beoordelen. Hij loopt wel iets met ook kromme rug, en het lijkt wat gevoelig. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:35

Hoe is zijn ontlasting? Heeft hij geprobeert te spugen?
Een bol ruggetje kan duiden op verstopping.
Ik vind het knap dat je tot morgenochtend wacht met naar de DA te gaan, ik had er al gezeten. Maar ik lees mijn dieren aardig uit, dus zodra ik het niet vertrouw zit ik bij de DA
Zie dat je in de USA woont, weet niet waar, maar kan het zijn dat er misschien andere dieren in de tuin scharrelen in de nacht waar hij bang van is? Misschien dassen? Of slangen?
Beterschap en sterkte met je ventje
Laatst bijgewerkt door Hawai op 09-11-11 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:38

Als de buik wat opgetrokken is, kan hij wel last van zijn buikje hebben. Soms is het ook weer de rug, om het gemakkelijk te maken :+
Kan je zijn buik horen rommelen? Als een buik erg overstuur is kan je het als je je oor erop legt meestal wel horen. Als hij altijd buitenloopt, weet je ook niet hoe zijn ontlasting is.
Dan doe je er nu niet veel aan. Voldoende water aanbieden en ik zou hem zelf binnen houden voor de nacht als het kan bij deze hond.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 01:53

Hawai; ik heb t misschien wat ernstig omschreven, maar ik vind hem niet in een dusdanige ernstige staat dat ik nu per direct naar de DA hoef te vliegen.
Hij doet geen poging om over te geven, ontlasting is idd moeilijk te zeggen.

Slangen zijn er niet rond deze tijd van het jaar (te koud), verder is hij alle dieren wel gewend. Kan ook geen wondjes oid ontdekken wat erop kan duiden.

Hij blijft vannacht uiteraard binnen, en morgenochtend gaan we direct naar de DA met hem. Het kan goed zijn dat hij iets verkeerds heeft gegeten, aangezien het nogal een veelvraat is.

Maar dan nog vind ik zijn plots angstige gedrag heel vreemd. Dat kan ik nergens verklaren. Het wordt nu wel wat minder, maar vanmorgen was het een stuk erger.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:54

Mis je niet iets van speelgoed wat hij op gegeten kan hebben ? Dat angstige gedrag kan ook van de pijn komen, het is nog maar een kleutertje en mogelijk weet hij niet wat hij er mee aan moet. Ik zou op zeker morgenochtend direct naar de da gaan. ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 01:56

Nee, het speelgoed dat ze hebben is een oude opgeknoopte spijkerbroek, en voor de rest vinden ze wel wat om mee te klooien altijd. Meestal zijn ze te druk met rondrennen, snuffelen en ze slapen het grootste gedeelte van de dag.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 02:10

Ik zou er niet raar van staan te kijken als hij een obstructie heeft. Een pup van 10 maanden, een veelvraat, ze vinden wel wat om mee te klooien ( dat kan dus van alles zijn ? ), op getrokken buikje, onzekerheid.....Hoop dat het morgen opgeknapt is, anders ben ik erg benieuwd wat de da er van denkt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:08

Hoop het niet voor je maar denk ook dat het goed een obstructie kan zijn of in het beste geval is hij nu helemaal nuchter en daardoor raar gevoel in buik/maag dat hij niet meer wil eten. HIer maak ik dus ook altijd dat ze elke dag eten en als ze niet willen dan moeten ze niet veel eten maar iets gaat er wel in en als dat gelukt is dan bied ik 2 uur later nog een handje van iets aan om het langzaam op te bouwen.
Wij weten namelijk dat het rot gevoel in onze maag over gaat als we eten maar honden vaak niet.

Echter zou eerst naar de DA gaan idd omdat hij dus (los?) buiten loopt in zijn eentje en idd nog op een leeftijd is dat hij zeker wel wat gegeten kan hebben wat niet verteerd en in de maag blijft hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:04

Kan het ook zijn rug zijn? Want een krom getrokken rug lijkt mij daar dan de reden van?
Ik ben heel benieuwd wat de DA ervan zegt!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 14:46

We gaan over 15 min naar de DA, het is hier nl net ochtend. Hij lijkt iets beter, maar kruipt buiten nog steeds in hetzelfde hoekje weg??

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:59

En? hoe is het met de kleine?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:10

Parvo. Ondanks entingen. Schiet mij maar lek.

We moesten kiezen uit inslapen of behandelen. Uiteraard het laatste. Als de behandeling aanslaat (en dat is maar de vraag), moet hij 2 weken in de kliniek blijven.

Ben ontzettend geschrokken en behoorlijk overstuur. Dit hadden we niet gedacht.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:13

Goh wat heftig hopen dat je hond het haalt!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:13

Jeetje Pavo, das heftig zeg! Arm hondje, ik ga heel hard duimen dat het goed komt met hem!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:20

Ach jee wat naar, heel veel sterkte.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:23

Bedankt. We gaan alle duimen zeer hard nodig hebben.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:28

Wat een leukerd, prachtige ogen. Hier zijn de duimen ook aan het draaien.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:36

parvo????

potverdorie, dan schrik je ook zeg!!!
Ik ga hard duimen voor je ..........ik ga er van uit dat het goed gaat komen

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:46

Zo, dat verwacht je ook niet... Mijn duimen draaien ook voor je!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:12

Nou dat verwacht je ook niet zeg. Misschien er toch heel vroeg bij? Want hij braakte nog niet en je hebt geen hele vies stinkende diarree gevonden. Dat wordt soppen in huis. Heel veel sterkte.