Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Yamcha schreef:Super, wat ben ik blij met je antwoord, echt meid....... je weet het niet half........
't Is gewoon soms net of ik een autist heb. En 't is niet dat hij niet met andere honden kan, hij is best sociaal, maar zo onzeker....... waardoor het steeds weer toch niet goed gaat en hij weer stresst. Precies zoals Max (ik denk Max, klopt dat?)
Situaties vermijden dus...... thanks.
Ik ga even met Raphi naar de hondenspeelweide, ik moet even gek doen.
pinto_1 schreef:Het klinkt herkenbaar, heb ook een herplaatser (inmiddels bijna 11 jaar) die precies hetzelfde gedrag vertoont. Andere honden worden weggejaagd, spelen met speeltjes gaat niet werken (inderdaad niet los willen laten en agressief worden) en ik ben zijn grootste bezit. Bij mij in de buurt komen als ik met hem loop, als is het om iets simpels als de weg vragen is niet mogelijk. Dan sta ik met een compleet doorgedraaide hond aan de riem...
Helaas heb ik het niet op kunnen lossen, maar het positieve is dat ik merk dat onze 2 jonge honden (inmiddels 11 maanden) het gedrag totaal niet kopieren. Misschien dat dit iets geruststelt, al kan ik natuurlijk niets garanderen. Ze zijn gek op mensen, gek op honden en willen alles met iedereen delen.![]()
Hoe gaat hij verder met Raphi om?
Ik merk namelijk met onze hond dat hij wel de pups accepteert (wat ik al boven verwachting vind) en zelfs af en toe even kort met een van de twee speelt.
We laten ze overigens ook gezamenlijk uit, maar de jonge honden mogen los en Chester blijft dan aan de lijn lopen.
Voor ons is het dus een kwestie van aanpassen geworden, maar is het wel mogelijk om de honden gezamenlijk te houden. Ik denk namelijk dat als je zou besluiten Dimo weg te doen de onzekerheid en verlatingsangst juist groter wordt.

Dit is mijn verhaal misschien heb je er iets aan. Het is een kwestie van geduld. Hij is nu 2,5 jaar. En gaat vooruit. Alleen van mannen is ie nog steeds bang...Of ja...een vreemde man kan hem wel aaien maar dan krimt die in een en gaat ie bijna liggen...Ik denk niet dat dat ooit beter wordt. Al is het los wel beter dan aan de riem... Want dan kan ze soms even weg rennen en weer terug komen. Ook laat ik hem vaak koekjes geven door mannen. Yamcha schreef:Pakwerk is hier drama. Bij dreiging klapt hij dicht, en dan wil hij niks meer. Speuren doet hij erg goed en netjes, appèl is maar hoe het koppie staat. Maar hij gaat niet meer mee, omdat het te moeilijk is met de andere honden.
Reddingswerk doet hij wel goed. Maar dat is dus 1 hond tegelijk en als mensen hem niet vastpakken is het oké. Vastpakken betekent stress. Fietsen vindt hij leuk.