Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
apple01 schreef:Ik denk dat de hond veel te veel alleen thuis is als ze een 'ernstige vorm van verlatingsangst' heeft.
dan vind ik het nog braaf dat ze alleen die planten kapot maakt!
Je hebt de boerboel ook pas 4 weken dus is ze nog niet helemaal gewend.
Daarnaast is 10 maanden natuurlijk nog jong en jonge honden doen dat soort dingen.
Je moet ervoor zorgen dat ze genoeg te doen heeft. Aan de katten heeft ze niets.
Je zou haar een bot moeten geven, een kong met brokjes en saus erin en nog 1 of 2 andere speelgoed dingen. En regelmatig afwisselen. Ook kan je steeds 5 min. weggaan en dan toch weer terug komen.
En dan weer eens 10min en dan weer eens 40min etc. Opbouwen!
Toch zou ik het een ander weghalen waar ze aanzit. Zeker omdat dat ook gevaarlijk kan zijn!
En je kan ook cribox dat is een anti- kribbenbijten spul voor paarden, en dat heb je ook in het doorzichtig, en dat kan je oop de planten en bakken spuiten. Dat stinkt en dan bijten ze er niet aan
Diablo schreef:Een hond van 10 maanden zó lang alleen. Ik vind het übehaupt niet kunnen, maar een hond van 10 maanden....het dier zit in de puberteit, gaat streken uithalen en er is niemand die het dier kan begeleiden....
mika11 schreef:Hoelang zit ze dan gemiddeld per dag alleen?
En hoeveel dagen in de week is dat?
Kun je haar niet in een andere ruimte zetten als ze alleen is?
Miepie77 schreef:Ik denk dat ze zich gewoon verveeld, smorgens slaapt ze waarschijnlijk en na het uitlaten is ze goed wakker en dan gaat ze zichzelf vermaken totdat jij thuiskomt, ik denk dat de tijd voor een hond die je nog zo kort hebt en ook nog eens jong is gewoon te lang is, misschien kan je haar smiddags na de wandeling een bot geven, zodat ze dat in de middag kan doen totdat je terugkomt
Kaspar schreef:Die verlatingsangst had ze bij haar vorige baasje nog erger, daar zat ze zo'n 14 uur per dag alleen en sloopte ze echt het hele huis. Ze is hier bij ons al een heel stuk verbeterd.
Dat opbouwen met weggaan oefenen we heel erg vaak. Een bot heeft ze, maar hier wil ze enkel aan knagen als we thuis zijn en naar bed gaan. Speeltjes heeft ze ook, we wisselen ze regelmatig af, maar ze mag niet met de speeltjes alleen zijn zonder toezicht omdat ze die sloopt en opeet. Een brokjes speeltje krijgt ze niet daar wij kvv en barf voeren en brokjes huidproblemen bij haar veroorzaken (die nu net eindelijk verbeteren sinds wij haar zo voeren).
Volgens mij heb ik nog van dat anti bijt spul voor de paarden. Eens proberen straks.
daarnaast kan je kijken of een zwarte kong het overleeft bij je boerboel en die evt. met smeerleverworst of als ze daar tegenkan pindakaas vullen.zonnebloem18 schreef:Ik weet niet hoeveel dagen in de week je moet werken maar misschien kan je rondkijken of je iemand kan vinden die rond 4 uur nog een flinke wandeling met haar kan maken, al dan niet een uitlaatservice of gewoon een familielid, vriend of buurman/vrouw.
Kaspar schreef:Ze zit gemiddeld 5 uurtjes per dag alleen en dat voor 3 a 4 dagen per week.
De overige dagen ben ik gewoon thuis, wandel veel met haar, loopt ze achter me aan te sjokken op stal en zo. Aandacht genoeg. Op de vrije dagen probeer ik ook zo min mogelijk weg te gaan, of anders zo kort mogelijk (boodschappen e.d moeten toch ook gehaalt worden).
Helaas heb ik geen mogelijkheid haar in een andere ruimte te zetten, anders hadden we dat natuurlijk gedaan.
heb je bot, speeltjes ect. Je kan haar ook zo'n kong geven zijn ze erg lang mee bezig alleen soms wel wat prijzig... Emie99 schreef:geen mogenlijk heid om haar buiten te houden [ maar wel dat ze naar binnen kan? ik weet niet wat voor'n tuin je hebt ^^ maar de hond van me opa en oma blijft ook altijd buiten als ze weg zijn gaat prima
Jade schreef:een uitlaatservice zorgt ook voor afleiding en 1 tot 2 uur niet alleen thuis zitten, ze wordt goed moe, kan haar energie goed kwijt, wordt opgevoed door het roedel/heeft sociale contacten, is erg leuk voor ze.
barf verantwoorde snacks kan ik in mijn regio hierkopen (stukjes long/pens staan hier toevallig niet), maar ook bij de dobey's hier om de hoek en de intratuin hebben ze tegenwoordig gedroogde blokjes long. merken die het verkopen zijn lunderland (duits), tommydog, tinlo.
advies wbt dingen die ze wel mag slopen, tja moeilijk, liefst natuurlijk iets in de buurt van wat ze leuk vindt maar wat geen puinhoop in je huis achterlaat, want ervaring leert dat versnipperde krant door de hele kamer ook niet ideaal is![]()
kwestie van uitproberen denk ik, groot bot, flostouw, tak die ze wel op mag knagen? hoewel dat wel extra slijtage van tandjes geeft..