Ik heb al 3 Brahma kippen en we willen er een paar bij.
Nu zit er iemand in de buurt die de kleurslag heeft die wij erg mooi vinden.
Wij willen echter het liefst een niet te oude haan, eentje die we zelf nog een beetje moeten groottrekken en dus kunnen opvoeden. Dat hebben we ook met de Wyandotte haan gedaan. Die hebben we heel veel in de hand gehad en alleen toen hij aan het puberen was, heeft hij ons een keer of 2 proberen aan te vallen, maar daarna nooit meer
Helaas had die man dus alleen maar 8 maanden oude Brahma hanen.
Nu heb ik er geen idee van hoe groot die al zijn met 8 maanden en of je ze dan nog goed kunt opvoeden.
Ik heb nl. geen zin in een akelig grote valse haan
.Die man kan me natuurlijk vanalles wijsmaken, die wil zijn hanen natuurlijk kwijt, dus...is er iemand die ervaring heeft met dit ras en de aankoop en het gedrag van de oudere hanen.
Dit is overigens de link naar de kleur die wij graag willen hebben: meerzomig zilverpatrijs.
http://www.brahmaclub.nl/home/content/9 ... verpatrijs
. Hij moet alleen niet gaan aanvallen, want dan vind ik het zelf ook niet meer leuk.
Ik denk dat de opvoeding niet heel veel effect op dergelijk gedrag van de haan heeft.
Dat is een vechthoenderras en die schijnen zelfs vossen aan te kunnen (de haan dan hè), maar of je zelf nog bij het kippenhok kan komen is de vraag, hahaha
->
)
.