Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Orlando schreef:de pup is 15 weken oud.
hij moet in een bench slapen. want als hij alleen is bijt hij in alles. de trap, meubels.
De tijd krijgt hij wel ik laat hem snuffelen, en het is ook niet zo dat ik binnen 2 minuten weer thuis ben.
3/4 keer per dag vind ik wel redelijk. hij slaapt nog veel. en heeft bij ons ook de ruimte buiten waar hij kan spelen
Meissieline schreef:Onze pup is nu een half jaar, en slaapt ook in een bench. Ik vindt het ideaal, en hij vindt het lekker om erin te slapen..
Wel vind ik 3/4x per dag eruit echt te weinig, wij gingen naar buiten na het eten, na het slapen, na het spelen etc.
Mocht ie toch een ongelukje hebben dan optillen en buiten neerzetten en net zolang wachten tot ie daar verder gaat met z'n plas.
Doordat hij ruimte heeft is het voor hem makkelijk om daar zijn behoefte te doen, omdat je het hem misschien onbewust nu al aanleert.
Gewoon ermee naar buiten gaan en net zolang wachten tot hij zijn behoefte doet, dan zoals eerder ookal is gezegd uitgebreid belonen.
Probeer hem is in zijn bench te doen met wat lekkers, laat hem daar eerst bijv. 5 min inzitten, en als hij stil is haal je hem er weer uit. Zo kun je dat steeds verder uitbreiden.
Ik weet niet hoe groot je bench is?
Maar het is makkelijk om een bench te nemen waar hij inpast maar geen zeeën van ruimte heeft, want dan kan die in de ene hoek zijn behoefte doen en in de andere hoek slapen.
Voor meer info mag je me anders ook wel even pb'en
kimmie261 schreef:dus,een roedeldier als een hond geef je eenzame opsluiting in een kleine kooi die vooral niet groot mag zijn
pups horen niet in een kooi,en zowiezo horen honden niet in kooitjes die te klein bevonden worden voor een konijn,als je een pup begint wéét je gewoon dat deze iets kapot kunnen maken,weet je dat je de hele dag moeten opletten en dat je veel werk eraan hebt ,als je daar geen zin an hebt ,begin dan geen hondje...
voor de TS veel meer uitlaten dus,en zorgen dat het hondje niet meer in de tuin kan plassen/poepen,hij is nu tuinzindelijk ipv straatzindelijk..