Ik vroeg me af of er bokkers zijn die hun kat in een bench hebben? Overdag natuurlijk niet, alleen 's nachts.
Wij hebben een 2 jarige kater en een 16 jarige poes (Beide geholpen). Zij lopen overdag door het hele huis en gewoon buiten, maar 's nachts slapen ze in de keuken.
Nou is die poes echt geen probleem, op wat plasjes na omdat ze flink dement is. Maar de kater...
Hij trekt alles uit de prullenbak, gooit álles op de grond, slaat de poes soms zó hard dat het haar in het rond vliegt, eet álles op... eetbaar of niet eetbaar.
En vanacht heeft hij het helemaal bont gemaakt... hij heeft de kooi met vogels open gekregen (Vraag me niet hoe, die kooi gaat écht niet makkelijk open) en hij heeft van de 13 vogels, 9 vogels afgeslacht...
Nou leek het mij goed om de kater 's nachts in een bench te doen. Uiteraard wel met een bakje water en fleecekleedjes, maar gewoon zoda hij niet meer alles af kan breken. We kúnnen namelijk niet meer aanpassen dan we nu al gedaan hebben
Ze hebben álles wat een kat nodig heeft... ze kunnen op verschillende hoogte's zitten, zoals de vensterbank, openhaard, op kastjes etc. ze hebben mandjes en kleedjes waar ze op kunnen slapen, speelgoed, krabpaal, er ontbreekt gewoon niks. Hij gaat er dan rond 11/12 uur 's avonds in en om 5 uur 's ochtends gaat de deur weer los, vanaf dat moment is er namelijk toezicht, of hij kan dan naar buiten.
We kunnen hem ook niet in een andere kamer doen, waar minder is om te slopen... de honden hebben een eigen kamer, in de schuur aan het huis wonen 10 grasparkieten, in de woonkamer staat een aquarium, 1 kooi met valkparkieten en 1 kooi met de overgebleven vogels uit de keuken
Planten op de grond, voer op de grond, hele prullenbak leeg over de grond... soms heb je even de neiging om hem buiten te zetten en de deur niet meer open te doen als hij er in wil, ff een paar uurtjes rust. Maarja we hebben een loungeset achterthuis en dan gaat hij op de zijkant koppeltjeduikelen en met z'n nagels over de ruit en dan staat hij binnen 10 minuten weer binnen
Hij vind het dan ook geen straf om er in te zitten. Hij heeft er een mandje om in te slapen en een kattenbak voor de boodschappen.

Persoonlijk vind ik het geen aanrader, afgaande op mijn ervaringen met katten. Die worden zielsongelukkig van opsluiting.
Anders hadden we dat uiteraard wel gedaan.