Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fanci_mike schreef:Heb vandaag een piepspeeltje mee genomen op wandeling, als ik zijn aandacht wil moet ik dus echt gewoon blijven spelen anders is de aandacht binnen 5 sec weer ergens andersWel een geheel nieuwe manier van een rondje lopen hahaha! Maar: uiteindelijk werkte het dus wel, hij had alleen even moeite met een oplopende hond, maar uiteindelijk kwam hij toch terug
jeej knappe pup!
Zoek spelletje snapt hij dus niet, waarom zou je iets zoeken waarvan je weet dat het vrouwtje weet waar het is?Lolbroekje!
Quinzy schreef:Ik ben trotse eigenaar van een Cattle Jack![]()
Ja heus mijn Jade is een ongelukje tss een Cattle dog en een Jack russel.
Het toffe is dat ze niks heeft van de Jack russel en kwa uiterlijk bijna volledig Cattle dog is maar een slag kleiner.
Een mini cattle dog
Jade is de beste hond die ik ooit had en ik heb er door de jaren heen al een deel gehad van Dobberman tot Bull-terrier en van Yorkjes tot chinese naakthonden en vanalles ertussen) we zijn echt een hondenfamilie nu hebben we 5 exemplaren rondlopen in huis
![]()
Jade heb ik van pup af aan en ze is nu 5 jaar. Ik herken heel veel in wat jij zegt.
Ook ik ging naar de puppyklassen zonder rezultaat ze was veeeeeeeel te snel afgeleid. Op onze hondeschool leerde we de clickermethode nou die snoepjes en klikjes intreseerde jade geen holSpelen, spelen boom, vogel, wolk alles zag ze behalve mij.
ik stopte met de hondeschool en toen Jade een jaar oud was pakte ik alles opnieuw op thuis op mijn eigen tempo. En plots had ik een genie van een hond echt ze is zo slim als ik 3 keer een woordje kan koppelen aan iets wat ze doet is ze ermee weg.
Zoals elke ochtend wrijft ze in der oogjes ik plak er "hide" op en na 3 keer kende ze t.
Jade had 1 groot nadeel ze was bang van paarden en als ze ergens bang van is slaat die knop aan wat jij ook zei dan zet ze t op een vluchtig drafje weg van je en hoort niks meer eender hoe hard je roept of zelf van haar wegloopt enz.. Niks helpt dan.
Na veel trainen bij de paarden is ze nu bijna helemaal van die angst af![]()
Ik heb een geweldige hond en zou haar voor geen goud meer kunnen en willen missen.
Blijven volhouden met die van jou ik ben er zeker van dat het allemaal wel zal loslopen.