Bij mij dh nu 1,5 jaar is aangeboren hd gepaard met atrase gevonden toen ze 6 maanden oud was.
De reden dat wij foto's lieten maken is, dat het ons opviel als ze veel gerent had of we kwamen terug van cursus dat zei vreemd liep.
besloten is toen om van cursus af te gaan en haar niet te veel te laten doen en dan te kijken hoe het met 1.5 eruit zag.
nu liep ik al weken ertegen aan te hikken dat die foto's gemaakt moesten worden, maar stelde het steeds uit, totdat hij dus afgelopen zaterdag mijn zus heeft gebeten die met hem speelde. ze had gelukkig alleen wat blauwe plekken, maar aangezien ik hele kleine kindjes heb ben ik hier toch erg van geschrokken.
nu kan een hond om meerdere redenen een waarschuwingsbeet geven.
door pijn of door frustratie.
vandaag heb ik nieuwe foto laten maken en het is ietsjes verslechterd, maar ondanks dat hij onverdoofd tussen plank op zijn rug werd gelegd en zijn poten helemaal gestrekt werden, vertoonde hij geen enkel spoortje van agressie of pijn.
nu heb ik dus i.o.m de da besloten dat we langzaam aan weer wat gaan doen, zoals terug naar cursus en dan kijken hoe het gaat.
vertoont ze dan weer tekenen van pijn of agressie dan is het einde verhaal.
mijn vraag is dus, wat zouden jullie doen?
dit is de foto":

Sorry, maar dan had ik eerder eens een goede trainer opgezocht en goed gezocht naar een oorzaak van dit alles. en als ze een hond grijpen hoeft dat niet te betekenen dat hij je kinderen zal pakken. er zijn genoeg honden die anderen honden grijpen maar super zijn met kinderen. ik had persoonlijk eerst eens goed gezocht naar de oorzaak. grote kans dat dit opgelost had kunnen worden of dat je dit misschien zelf onbewust met je gedrag hebt veroorzaakt. maar goed, het is nu waarschijnlijk al te laat.