Poes maakt wakker omdat ze 's nachts naar buiten wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Poes maakt wakker omdat ze 's nachts naar buiten wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 23:54

Beste bokkers,

Sinds vorig jaar februari heb ik een snoes van een poes (Flo) uit het dierenasiel gehaald omdat mijn katertje symptomen van eenzaamheid vertoonde. Het klinkt goed tussen de katten en ik ben stapelgek met ze.

Nu is er een probleem en dat is het volgende:
Flo kan snachts niet binnen blijven omdat ze het complete huis wakker maakt omdat madame er iedere nacht omstreeks 05.30 uur uit MOET. Er staat binnen een kattenbak, maar mevrouwtje wil toch liever echt naar buiten. Dit maakt ze kenbaar door aan de deuren te krabben en haar keeltje op te zetten en gigantisch klagelijk te miauwen. Tot irritatie van haar medebewoners....
Een kattenluik is niet toegestaan (huurflat) en ook een trappetje is onmogelijk.
Zomers brengt ze de nacht buiten door (met plezier, ze staat iedere avond rond bedtijd klaar op buiten op stap te gaan). Helaas is dit in de winter een probleem.

Flo is met niesziekte binnengebracht in het asiel. Inmiddels is ze helemaal genezen en niest (droog) ze alleen nog zo nu en dan. Echter, nu het kouder begint te worden buiten, wordt ze weer snotterig.

Wie weet hoe ik haar kan afleren te mekkeren iedere nacht en haar gewoon door te kunnen laten slapen zoals de andere kat ook doet?

Inmiddels staat iedere nacht om half 6 de wekker om Flo naar buiten te joepen om te voorkomen dat iedereen wakker wordt.

Ik hoor heel graag tips en trucs, jullie zouden me erg helpen!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:56

:Y) De aanhouder wint.. sterkte

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:59

kan maar 1 ding bedenken echter toch een katten luik nu snap ik dat dit niet kan in een huurflat maar miss een optie maten opmeten goeie buitendeur via marktplaats op de kop tikken voor weiniggeld luik er in en de orginele deur in de schuur tenminste zo zou ik het oplossen..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 00:01

ship schreef:
kan maar 1 ding bedenken echter toch een katten luik nu snap ik dat dit niet kan in een huurflat maar miss een optie maten opmeten goeie buitendeur via marktplaats op de kop tikken voor weiniggeld luik er in en de orginele deur in de schuur tenminste zo zou ik het oplossen..

Bedankt voor je reactie. Helaas is het echt niet mogelijk hier. Ze hebben de flats gerenoveerd en we hebben inmiddels knaloranje voordeuren. Het is dus niet de bedoeling om nu zelf wat aan dit aanbeeld te veranderen.... Helaas!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:04

Gewoon de deur ff open doen voor je poezenkind en weer verder slapen, je raakt er vanzelf aan gewend.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:04

gelukkig, we zyn niet de enigste met n nachtkat
Onze kater had geen vaste nachtelyke tyden, gewoon lekker verschillend argh! Gek werden we r van!
We hebben t een aantal x genegeerd maar ben ook n paar x laaiend naar beneden gegaan en hem by de achterdeur weggejaagd
Tegenwoordig miauwt hy snachts niet meer maar of t door de negeeractie of uitbarsting is gekomen....ik weet t niet
Iig sterkte, tis ongelooflyk irritant om je bed uit te moeten terwyl r gewoon n schone kattenbak klaar staat
En probeer maar weer s in slaap te komen zucht

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:06

Willeke_ schreef:
ship schreef:

Bedankt voor je reactie. Helaas is het echt niet mogelijk hier. Ze hebben de flats gerenoveerd en we hebben inmiddels knaloranje voordeuren. Het is dus niet de bedoeling om nu zelf wat aan dit aanbeeld te veranderen.... Helaas!

jah oke ieders eigen ik had gerust de kwast er bij gepakt het was maar een iedee er zijn veel die het zo doen..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:09

Kan je niet een kattenluik in een klein raam laten plaatsen?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 00:10

Willeke_ schreef:
ship schreef:

jah oke ieders eigen ik had gerust de kwast er bij gepakt het was maar een iedee er zijn veel die het zo doen..

Klopt, zo moeilijk hoeft het niet te zijn alleen is de huisbaas sinds de renovatie heel streng. De deuren hebben ook allemaal een gedeelte glas, dus dat zou ook nog overeen moeten komen. Lastig!
Ik weet ook niet hoe lang ik hier nog woon. Maar hierna komt er een huis met mogelijkheid tot kattenluik :Y)

ship

Re: Poes maakt wakker omdat ze 's nachts naar buiten wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:12

ja oke als je intentie hebt om te verhuizen zou ik er ook niet aan beginnen anders zit er niks anders op dan poezel buiten laten en je bed weer induiken..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 00:13

Nikka schreef:
Kan je niet een kattenluik in een klein raam laten plaatsen?

We hebben niet echt kleine ruiten in huis maar ik ga eens overleggen met vader des huizes.
Bedankt voor je tip!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:15

Hm ik denk dat je haar gewoon achter twee deuren zet in de woon kamer ofzo zodat je haar niet hoort.kan ze krijsen wat ze wil.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:19

2 opties:
Toch een paar weken negeren, al dan niet in combinatie met feliway/bachbloesem.
En je buren even aanschieten; joh dit is echt even klote maar we hopen het zo wel op lange termijn op te lossen.. (bloemetje erbij *D )

De andere: Volgens mij kan je ook kattenluiken in glas laten plaatsen, dan zou je zelfs kunnen overwegen om dat te doen in een deel van het (openslaande?) raam, dus niet in de deur...

Oh en nog een hele koude derde optie: De achterdeur met burglarketting op een kier laten... brrr... (en dan kan je dus ook bezoek binnenkrijgen van andere katten, of de andere kat schiet ook weg, of het is niet verzekerd als een inbreker het doorknipt..
Zo heb ik ze hier de eerste zomer aan het binnenleven laten wennen... zomer.. dat wel :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:24

beschut plekje buiten maken...en gewoon naar buiten kieperen als je naar bed gaat.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 00:27

Creatas schreef:
2 opties:
Toch een paar weken negeren, al dan niet in combinatie met feliway/bachbloesem.
En je buren even aanschieten; joh dit is echt even klote maar we hopen het zo wel op lange termijn op te lossen.. (bloemetje erbij *D )

De andere: Volgens mij kan je ook kattenluiken in glas laten plaatsen, dan zou je zelfs kunnen overwegen om dat te doen in een deel van het (openslaande?) raam, dus niet in de deur...

Oh en nog een hele koude derde optie: De achterdeur met burglarketting op een kier laten... brrr... (en dan kan je dus ook bezoek binnenkrijgen van andere katten, of de andere kat schiet ook weg, of het is niet verzekerd als een inbreker het doorknipt..
Zo heb ik ze hier de eerste zomer aan het binnenleven laten wennen... zomer.. dat wel :+

Thanks voor je tips! Heb ik wat aan! Ik hoop eigenlijk dat ik het met gedrag kan oplossen.
Ik heb al even zitten googlen op feliway nav je tip. Maar kun je me hier nog wat meer over vertellen?

Laten schreeuwen is absoluut geen mogelijkheid.. Ik ga dan echt ruzie met m'n vader krijgen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 00:30

papagroom schreef:
beschut plekje buiten maken...en gewoon naar buiten kieperen als je naar bed gaat.

Ik kwam er van de week achter dat ze graag onder motorkappen ligt...
Maar ze begint echt weer verkouden te worden en ze niest ook weer veel meer. En ik krijg er echt een rotgevoel van om de deur achter haar dicht te gooien terwijl het zo koud is...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:30

Flo heeft jullie goed getraind. ;) Als een luikje niet mogelijk is zal iedereen in huis toch voet bij stuk moeten houden om dit te veranderen. Dus niet meer de deur opendoen als ze zeurt, ook niet overdag. Wat je wel nog zou kunnen proberen is een extra kattenbak met eventueel een andere soort vulling, misschien dat ze dat fijner vindt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:34

mijn eerste ingeving is een kattenluik in een raam maken , ze kunnen namelijk ook in glas gezet worden, als je dan het huis weer uitgaat hoef je alleen de ruit te vervangen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:36

jilleroo schreef:
mijn eerste ingeving is een kattenluik in een raam maken , ze kunnen namelijk ook in glas gezet worden, als je dan het huis weer uitgaat hoef je alleen de ruit te vervangen.

moet je geen thermopane hebben.... *D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:38

very true :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 00:38

goeroe schreef:
Flo heeft jullie goed getraind. ;) Als een luikje niet mogelijk is zal iedereen in huis toch voet bij stuk moeten houden om dit te veranderen. Dus niet meer de deur opendoen als ze zeurt, ook niet overdag. Wat je wel nog zou kunnen proberen is een extra kattenbak met eventueel een andere soort vulling, misschien dat ze dat fijner vindt.

Haha ja dat klopt. Een kat heeft personeel zeggen ze wel eens...

Overdags zeurt ze nooit! Ik heb dat in het begin afgeleerd met de plantenspuit. Heb ook wel eens een aantal nachten met de plantenspuit achter haar aangezeten als ze weer een keel opzette, maar na een kwartier begon ze gerust weer. Ik moet helaas rekening houden met m'n vader (wiens nachtrust heilig is als ie eenmaal slaapt). Daarom kan ik haar niet doorlaten schreeuwen snachts, niet met de plantenspuit op pad gaan en dus gewoon niet afwachten tot ze weer begint te zingen.

Andere kattenbak vulling heb ik ook geprobeerd: Grind, houtkorrels en momenteel geperste papierkorrels (die laatste is overigens voor de rest fantastisch!)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 00:39

papagroom schreef:
jilleroo schreef:

moet je geen thermopane hebben.... *D

Issue.. We hebben thermopane. -O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:44

hm lastig inderdaad mijn ervaring met feliway is als ze het in hun kop hebben gaat feliway niet werken, sorry.
maar een beschut plekje desnoods een houten overkapping met een doos en doeken erin lekker plekje.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:55

Je zal er eerst met de familie uit moeten komen. Waar willen jullie dat Flo 's nachts is, wat is voor haar het beste/veiligste.
Wordt het 's nachts buiten, dan zou je op Marktplaats eens kunnen kijken naar een afgedankt konijnenhok. Lekker van de grond, warm mandje of stro erin, en Flo heeft een heerlijke plek om te overnachten.
Wordt het 's nachts binnen, dat moeten jullie een poosje doorbijten met z'n allen. En vaders tijdelijk met oordopjes op bed doen :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:06

Wat jouw kat binnen doet, doet de mijne als ze buiten is en naar binnen wil.
En dan ook gerust de hele nacht door.
Negeren of boos worden werkt niet, dus ik hou de kat 's nachts binnen.