Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

tyleysmiley schreef:Zo beperkt vind ik de ruimte niet hoor,er zijn zat katten in een doodnormaal huis die alleen maar beneden mogen,scheelt vast niet zoveel m2.
Ik zou zelf gaan voor twee rustige katten uit het asiel,hebben ze overdag toch gezelschap aan elkaar of misschien kun je één kat een goed tehuis bieden,die bijv. niet met andere katten samenkan en daardoor al langer in het asiel zit.
Verder denk ik,als jouw toekomstige huisgenoot genoeg speel,krab en klimgelegenheid heeft,dat het met die m2 wel meevalt.
groetjes Linda

). Zeker als jullie beide hele dagen weg zijn en waarschijnlijk in het weekend of 's avonds doordeweeks ook nog wel eens een keer weg zijn. Dan zit hij meer alleen dan dat er iemand is, weet niet of dat zo'n succes wordt. Een kitten sowieso niet maar een oudje vind dat denk ik ook niks. 
Thirty schreef:Een kat kan prima alleen, het zijn solitaire dieren.
Ik zou gaan voor een oud knarretje uit het asiel, die lekker de dag doortukt en af en toe een knuffel komt halen.

mistery schreef:Ik zou het niet doen tenzij je er 2 kunt nemen. Het beestje zal anders teveel alleen thuis zijn en dat is natuurlijk niet ok.
edit: zie net je reactie, daarop gebasseerd zou ik het je echt afraden. Grote kans dat het beestje eenzaam wordt. Dan maar wachten tot je ook echt de mogelijkheid hebt om een kat te nemen.
En een kat kan niet prima alleen zijn voor zo'n lange tijd dag in dag uit. Ruimte zal niet zozeer een probleem zijn, zolang een kat een plekje voor zichzelf heeft om terug te trekken is het al wel goed. Maar aandacht is ook echt wel belangrijk en ik vrees dat jij dat niet genoeg kunt geven.

Lizz schreef:Moet goed kunnen que ruimte, maar neem er dan wel één uit het asiel of bij iemand vandaan die wat ouder is (geen kitten dus), want die kunnen je wat over de kat vertellen en zodat je een kat hebt die binnen kan en geen behoefte heeft aan het buitenleven. Een kitten is lastig als je beide veel werkt, deze heeft het eerste jaar veel contact nodig en misschien kan deze niet aan binnen zijn.
Hier staan veel binnenkatten http://www.herplaatsing.nl/
Ook op http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/ worden veel katten aangeboden.
Succes ermee
. Als je ook veel thuis bent moet dat helemaal goed komen! 
lilykashmir schreef:Wij wonen ook in een appartement en hebben sinds juli een poes erbij. We hebben via marktplaats expliciet gekeken naar een binnenkat en vonden een leuke in het dorp! Vaak staan er op marktplaats inderdaad wel iets oudere katten die bv. door allergie van de kinderen toch het huis uit moet.
Ik heb niet de indruk dat ze te weinig ruimte heeft of te weinig aandacht krijgt. Als je ook veel thuis bent moet dat helemaal goed komen!