Meer bokkers met degoes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Meer bokkers met degoes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:28

Vroeg me af :D omdat het niet heel bekende knaagdiertjes zijn :)) of er meer bokkers zijn die degoes hebben als huisdiertjes? :)
Of natuurlijk, bokkers die denken, hé, wat zijn degoes nou waar :D ?

http://www.degoe.nl/Home.html

Brand los :))

MirandaNH

Re: Meer bokkers met degoes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:43

Ik heb geen degoes, maar vind ze wel geweldig! Ik ben helemaal gek van tamme ratten, heb er nu dan ook 9. Maar ooit zou ik toch ook wel eens degoes willen houden, vind ze erg tof! (vriendin van mij heeft ze wel dus ik weet er wel een beetje vanaf maar niet super veel haha)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:35

ik heb er 3, 2 mannetjes en 1 vrouwtje, pa en zoon en dochter
moeders is helaas overleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:37

Ik heb hier thuis 2 degoevrouwen zitten, geweldige diertje zijn het! <3 ( in profiel 2 niet-zulke-mooie-foto's xD )

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:31

Op de kinderboerderij hebben we ook twee degoes genaamd Knabbel en Babbel. Twee mannetjes.
Misschien dat we ooit uitbreiden aangezien het een hele grote kooi is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:53

Heb er ook 2 :)) Twee mannetjes, Eddie en Richard :))

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:55

Spruitjee schreef:
Ik heb hier thuis 2 degoevrouwen zitten, geweldige diertje zijn het! <3 ( in profiel 2 niet-zulke-mooie-foto's xD )

die foto's zijn juist vreselijk schattig! :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:02

We hebben op de kinderboerderij 2 degoe's zitten met een prachtig groot hok van 1.50 bij 1.70 ong.
Ze hebben dus lekker de ruimte, de 2 dames. We zoeken nog een huis voor deze dames (hint) ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:45

Elin_ schreef:
Spruitjee schreef:

die foto's zijn juist vreselijk schattig! :j

haha okee, dankje :)

Ik heb ze nu in een aquarium zitten, maar deze is op het moment wat kaal.. Jullie nog leuke foto's van hoe jullie hokken/kooien/aquariums eruit zien :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:52

Hoe groot is dat aquarium dan??

Ik heb een kooi :j Eigenlijk een hamsterkooi, maar ik weet niet hoe groot die hamsters die erin moeten precies zijn want de kooi is 100x100x70 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:55

Mijn aquarium is L100xB35xH35. Heb er nou wat takken in, en aan de bovenkant, waar ooit een TLbuis zat, kunnenze ook kruipen :) dat is 100x15 cm ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:56

Aah ok :j Ik dacht al :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:06

Zou anders wel wat sneu zijn nou :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:34

Dit is Richie :')

Weet nog steeds niet waarom dat ie nou zo begon te flippen ineens :+ Maar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:11

sunny_l0ve schreef:
We hebben op de kinderboerderij 2 degoe's zitten met een prachtig groot hok van 1.50 bij 1.70 ong.
Ze hebben dus lekker de ruimte, de 2 dames. We zoeken nog een huis voor deze dames (hint) ;).

Volgens mij mag dat niet :) (Hint)
Maar hoe doe je dat met aandacht geven? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:12

Bizzybijtje schreef:

Dit doet de onderste degoe uit mijn profiel ook wel eens, ik weet ook niet waarom maar kon er best gek van worden als ze 's nachts begon, duurde toch wel even voor ze stopte :+

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:53

Bizzybijtje schreef:

hahaha moooi ik zette dit filmpje aan en meteen staan mijn 3 degoe vrouwtjes die ik sinds gister heb op 2 pootjes te kijken van wtf is dat. terwijl ze heel druk aan het spelen waren.

Ojaa wat vinden jullie het beste merk voer wat ook niet zo duur is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:44

Ik heb altijd Degu Nature ofzoiets. Ze vinden het heel lekker haha :D
Afbeelding
Afentoe krijgt Eddie een stukje komkommer, zit toch bijna niets in dus suiker al helemaal niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:51

Ik heb ze in de winkel gehad voor de verkoop. Geweldige actieve beestjes, blij met alles wat je ze geeft (takken, klim en klauterdingen) en heel mensgericht. Ik vond ze hartstikke leuk, maar heb ze zelf niet want dat kost me mijn halve woonkamer (ze moeten echt een groot hok hebben!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:53

Ik heb voor de degoes op het moment caviavoer zonder vruchten en pinda's/zonnebloempitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:00

Houd er wel rekening mee dat ze niet al te veel suiker mogen, ze zijn heel gevoelig voor suikerziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:15

dat weet ik, daarom zorg ik ervoor dat al die vruchtjes/zonnebloempitten/pinda's e.d. er niet meer inzitten :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:35

Aangezien ik in de zoekfunctie geen recenter topic kon vinden toch hier maar mijn vraag :D

Ben me een beetje aan het oriënteren op een nieuw diertje(s) in huis zo richting januari
Degoes spreken me hierin gigantisch aan. Heb al redelijk wat ervaring met huisdieren, knaagdieren, kinderboerderij werk en eigenlijk van alles en nog wat en me inmiddels ook wel ingelezen.
Maar ik kan dus geen fokker / fokkerswebiste etc. vinden.
Ben al wezen googlen en nog wat ander zoekwerk, maar als ze er zijn zijn ze in ieder geval niet voor de hand liggend en goed te vinden.

Persoonlijk ben ik er niet voor een dier bij een bouwmartk/groenrijk etc. of plaatselijke dierenwinkel te kopen, geen goede ervaringen mee, je weet niet wat voor bloedlijn en waar ze überhaupt van origine vandaan komen. Ben wel van plan goed voor mijn beestjes te zorgen en ze niet voortijdig na 1.5 jaar kwijt te raken vanwege inteelt etc.
Zomaar op marktplaats is dus ook echt niet mijn ding, het kan er allemaal goed uitzien en dan kom je aan en ziet het er nog belabberd uit. (al ben ik best bereid een stukje te reizen voor het juiste adres)

Weten jullie fokkers, hebben jullie zelf mogelijke nestjes, andere plaatsen of winkels waar ze degelijke dieren verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:13

Inteelt-vrije degoes bestaan niet.
Er zijn, toen ze naar Europa kwamen, maar 100 mee het schip op gegaan, en van die 100 lopen er nu duizenden nakomelingen ;)
Het beste kun je naar een dierenasiel toe om te kijken of ze ze daar hebben. Anders is Marktplaats nog niet eens zo een slecht idee. Je kunt altijd kijken en later beslissen of je ze wel of niet hebben wilt. In dierenwinkels kun je het beste de eigenaren aanspreken en kijken wat ze over de dieren te zeggen hebben. Er zijn namelijk winkels bij die geven ze zonnebloempitten/pinda's/veel fruit "omdat ze dit lekker vinden". Nou, dan is het dus al bekend dat ze er totaal geen verstand van hebben over alleen het voer al.

Succes met zoeken!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:11

Dat er geen inteeltvrije bestaan is inderdaad wel jammer en importeren is ook zo wat :D

Maar er gebeuren toch nog veel "ongelukjes" tegenwoordig en die wil ik dan toch graag vermijden.
wat ik tot nu toe in dierenwinkels heb gevonden is ook niet veel soeps :n in ieder geval qua voer, kennis etc. Dan haak ik al snel af want god weet wat ik dan meeneem aan kwaliteit.

Marktplaats blijft inderdaad een optie, maar er zoden toch mensen moeten zijn die ze gewoon fokken lijkt me dan ook? :)