Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zonnebloem18 schreef:Veel meer kwalitatief natvoer geven en veel minder brokken.
Geen lightbrokken want daar worden ze meestal alleen maar vetter van, gewoon brokken voor volwassen katten.
Bassenqua schreef:Zou er misschien iets met haar schildklier kunnen zijn? Vers vlees voeding werkt overigens het beste bij blaas problemen maar aangezien de DA dit niet verkoopt en er een giga marge zit op het voer wat in de kliniek ligt adviseren ze dit het liefste natuurlijk. Daarbij vind ik RC nou niet echt een goed voer, dit door de conserveringsmiddelen die RC door zijn brokken gooit, de goedkoopste manier van conserveren maar wel de hoofdprijs mogen betalen bij de kassa!
http://www.hokavo.nl/index_bestanden/Page322.htm
_Lola_ schreef:Voor de zwaardere poes met een gewicht van 5 kilo staat 64 gr per dag.. Voor een poes van 6 kilo zelfs 77.. Zoals ik net al zij weegt Missy nu bijna 6kl, dan krijgt ze dus zelfs nog minder dan er voorgeschreven staat op de verpakking!

uiteraard wel met mate en opletten dat je haar niet oververhit maar bewegen is goed voor dr.Joyckuh schreef:Onze kat heeft ook blaasgruis en hier ook een dieet voor en onze kat is moddervet. Niks aan te doen zegt de dierenarts.
Nu begint hij af te vallen. Ouderdom? Maar hij komt bijna niet van zijn stoel af en is alleen in de zomer buiten te vinden. Inmiddels komt hij de schutting bijna niet meer over.
Maar ik lees even mee, ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Zonnebloem18: ieder ander soort voer moet onze kat van braken en word hij ook ziek van.