waar komt de dierenambulance voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

waar komt de dierenambulance voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:01

Vrijdagmorgen rij ik naar mijn werk en zie een auto in de berm staan met allemaal politie er om heen en een loslopende hond waar een moteragent met zij moter achter aan reed!!!! ik denk kerel stap af en pak de hond maar nee bleef maar achter de bange hond aan rijden. Ik denkze zullen dehond zo wel vangen en meenemen. Een half uur laterkomt mijn collega eraan. En vraagt meteen of ik de loslopende hond ook had gezien. Ze beschreef hem en het was precies dezelfde hond.Hij liep nu al een paar meter verder en er was geen politie meer om hem heen. Ze vroeg of ik iets in kon schakelen om de hond te laten halen. Dus ben begonnen met het asiel in de buurt maar die waren nog dicht. Als er een loslopende hond was moest ik maar de politie bellen. Tjah die zaten er toch achteraan maar hadden er niks mee gedaan maar ja toch maar gebeld. Nee dan moest ik de dierenambulance hebben. Dus de dierenambulance gebeld. Neeee dan had ik nu de verkeerde. Dus een andere ambulance gebeld. Nee ze hadden nu geen tijd vanmiddag misschien wel. Ze waren nu bezig met een voorlichting op een school. Moest ik noodhulp dieren maar bellen amivedi heette het geloof ik. Stond wel op de website moest ik maar zoeken. Tjonge jonge wie komt het arme hondje nou halen??? Ik heb Amivedi gebeld en ja hoor eindelijkeen vriendelijke mevrouw aan detelefoon. Ik beschreef het hondje. Ze was helemaal blij want er was een baasje naar hem op zoek!!!

Nu heb ik al eens eerder de dierenambulance gebeld voor een gewonde duif die kwamen zij niet halen. Mijn ouders hadden laatst een gewonde zwaan in de sloot. Hij kon niet meer vliegen maar die kwamen ze ook niet halen. Waar komt de ambulance dan wel voor??????????

Dewii

Re: waar komt de dierenambulance voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:05

Tsja, wij hadden een zwaargewonde kauw in onze tuin, die hebben ze ook opgehaald. Het duurde wel langer omdat het toen lelijk weer was en er veel duiven tijdens een of andere tocht verdwaald waren en/of gewond raakten, maar ze kwamen wel :j . Het beestje was toch al niet meer te redden. Misschien is het anders per regio?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:07

ja dat denk ik dan ook

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:11

Hier komen ze ook voor duiven hoor :j

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:13

Ja hier in Limburg ook. Eigenlijk is het toch ook voor alle dieren

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:23

dierenambulance vangt in principe geen loslopende honden, althans, dat is wat ik heb begrepen. (ik begin vanaf morgen als vrijwilliger bij de dierenambulance :) )

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:25

Ligt een beetje aan de regio waar je woont.
Ik werk bij dierenambulance Assen in principe rijden wij overal op behalve op loslopende dieren (met hier en daar een uitzondering).
Nog loslopende vogels en katten kosten te veel tijd om te vangen die tijd hebben we niet daarbij is het vervelend als je op 1 dag 4 keer uit moet rukken voor een vogel die bij aankomst weg vliegt.
Mensen mogen zelf ook wel een beetje moeite doen.
7 van de 10 keer dat mensen zeggen dat de vogel echt niet weg vliegt als je in de buurt komt, vliegt weg op het moment dat ze hem proberen te pakken, waardoor ze dus later terugbellen met sorry hij vloog weg.
Loslopende honden rijden we wel op maar alleen als ze op gevaarlijke wegen rijden en dan alleen als de politie ons kan assisteren zonder begeleiding van de politie mogen wij niet komen vangen.

Verder rijden we op alle dieren van mus tot zwaan en van kitten tot varken.

Groningen rijdt voor zover ik weet alleen maar op dieren die een eigenaar kunnen hebben dus honden, katten, knaagdieren enz. vogeltjes zoals musjes en duiven over het algemeen toch niet.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:25

tochvreemd dat ze dan hier geen duiven of andere vogels halen. dan moeten wijde vogelopvang maar bellen zeggen ze dan en als er een eendvast zit in het ijs moet de brandweer alles maar oplossen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:27

Bij dieren vast in het ijs kan je als dierenambulance ook niks wat verwacht je dat we kunnen doen dan zo het ijs op lopen en het diertje loshalen?
Dat is namelijk levensgevaarlijk en het eerste wat je geleerd wordt is dat je eigen gezondheid en veiligheid gaat voor dat van het dier.

de brandweer heeft naast ervaring ook de nodige apparatuur om veilig een zwaan of gans klos te maken uit het ijs.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:27

zonnebloem18, exact wat de reden van onze Dierenambulance is waarom we idd geen loslopende dieren halen :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:28

we hadden de duif toen gevangen in een doos en ook doorgegeven maar kwamen hem nog niet halen. ende hond liep op een drukke weg en de politie deed niks reed alleen op zijn moter er achteraan

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:29

zonnebloem18 schreef:
Bij dieren vast in het ijs kan je als dierenambulance ook niks wat verwacht je dat we kunnen doen dan zo het ijs op lopen en het diertje loshalen?
Dat is namelijk levensgevaarlijk en het eerste wat je geleerd wordt is dat je eigen gezondheid en veiligheid gaat voor dat van het dier.

de brandweer heeft naast ervaring ook de nodige apparatuur om veilig een zwaan of gans klos te maken uit het ijs.

maarde dierenambulance kan dan toch wel klaar staan om zo n dier op te vangen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:36

Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-10-11 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:36

Bij ons halen ze alles. Mits gevangen of een goede kans op vangst.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:01

Ze zeggen dat ze voor alles komen, maar dat is helaas niet waar!
De ene keer komen ze wel voor een vogel, egel, kittens, katten enz. en andere keren niet...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:13

in onze regio komen ze voor alle gezelschapsdieren (dus niet voor koeien, schapen, paarden, emoes e.d. die uitgebroken zijn) die los op straat lopen en er niet horen. Katten die op straat lopen en duidelijk ziek zijn of veel te mager of kittens hebben. Immers katten mogen op straat lopen en als ze niets mankeren dan moeten ze gewoon blijven lopen. Denken mensen 100% zeker te zijn dat het een zwerfkat is dan gaat er een bandje om na controle van dierenambu mensen op chip en geslacht of de eigenaar binnen 2 weken contact wil opnemen met...... gebeurd dat niet en het bandje zit nog aan dan gaat de kat na 2 weken alsnog naar het asiel.

Verder rijd de dierenambu hier ook voor gewonde vogels tam/wild echter ze moeten altijd gevangen zijn.
De dierenambu mag niet zelf gaan vangen (tenzij het een gewond dier is wat opgesloten zit in een ruimte/terrein waar het 100% met bijv. vangstok/vangnet te vangen is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:23

Eindhoven:
wel:
- honden, katten, gezelschapsdieren
- vogels, egels, andere wilde dieren

niet:
- loslopende dieren

Als we het mega druk hadden probeerden we vaak mensen de vogels te laten brengen want dat scheelde veel tijd. Soms mochten we geen zwerfkatten aannemen van het asiel. Dan werden mensen HEUL giftig en werd ik vaak verrot gescholden. Maar als er geen plek is, dan is er geen plek en dan kan ik als dierenambulance-medewerker daar ook niets aan doen. :x

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:24

Nou hier komen ze helemaal nergens voor. Mijn neef vond een aangereden kat die nog leefde,die belde de dierenambulance en die kwamen niet want de kans was toch niet groot dat de kat het zou overleven..........beestje lag daar maar pijn te lijden! Toen zelf maar naar een dierenarts gebracht.

Vorige winter belde ik voor een gewond vogeltje wat ik had gevonden,maar ze kwamen niet want ze gingen daarvoor niet de ambulance ijsvrij maken.

Het is hier ook vaak dezelfde telefoniste die je aan de lijn krijgt,enorm onaardig mens.

Ik hoop van harte dat het elders bij de dierenambulance beter geregeld is,want hier is het echt naadje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:51

Nou alsof ik t over de duvel had. Vanmorgen een waterkipje tegen mijn auto aangevlogen. Kwamen ze niet voor!!! Want het was TE VROEG!!! En voor een waterkipje kwamen ze niet!!! Ik ben echt des duivels. Wat een prutorganisatie!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:56

Het was te vroeg: De ochtenddienst was nog niet begonnen dus er was nog geen wagen op de weg.

Het nare vind ik wel als ex-medewerker van de DA is dat mensen enkel horen wat ze willen horen.
Ik kan er niets aan doen dat ik als nachtcentralist geen chauffeur kan vinden die nachtdienst wil rijden. :\
En als ze wel een chauffeur hebben dan rijden ze vaak snachts enkel voor honden en katten. Sorry voor je waterkipje, maar het zijn ook maar vrijwilligers...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:57

Nou ze hebben niets aan moeite gedaan. De ambulancemedewerkers in amsterdam zijn wel vriendelijk. Maar hier...nou walgelijk,sorry

En als er inderdaad zoveel problemen zijn,waarom meld die vrouw dan niet hoe het zit? Ik stond daar maar met dat beest. Het is hier altijd dezelfde persoon die je aan de lijn krijgt en iedere keer weer onaardig en niks geen moeite willen doen.

Ik heb overlegd met de plaatselijke dierenarts en die had me een adres van een opvang gegeven.

En nee dit heeft niks te maken met horen wat je wil horen. Liever krijg ik iemand aan de lijn die om het dier geeft en je wil helpen of iig tips geeft. Maar niks van dat alles.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:07

Hier (Helmond) zijn de mensen ook niet echt supervriendelijk, maar ze zijn ook altijd druk met hun werk bezig, als ik ze bel staan ze altijd wel ergens op locatie :)
Ze komen wel voor veel dingen. Heb al een keer een konijn gevonden met mixomatose, beestje leefde nog en liep nog een beetje rond, maar hoofdje was al ver heen zeg maar. Die zijn ze komen vangen en hebben hem laten inslapen.
Ook een keer een eend in de vijver die maar heel stilletjes zat tussen de smerige zooi, was heel dun en bleef gewoon zitten doen ik dichbij kwam. Had hem zo kunnen pakken denk ik. Daar zijn ze ook voor gekomen en een weekje later zijn ze hem terug komen zetten, toevallig was ik thuis dus dat kon ik zien. Ben erheen gelopen en toevallig hetzelfde vrouwtje vertelde me dat hij weer opgeknapt was. Was gewoon ondervoed en zwak.
Loslopende honden nog niet voor hoeven bellen gelukkig, dus dat weet ik niet. Maar volgens mij is het echt voor zieke/gewonde dieren die ze dan komen halen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:12

Ik vond ooit een kitten, groen uit der ogen.Ik gebeld , nee hoor ze kwamen niet. Ik zei ik heb zelf ook katten stel dat die ook ziek worden,ja mevrouw das dan jammer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:15

marleen_usar schreef:
Ik vond ooit een kitten, groen uit der ogen.Ik gebeld , nee hoor ze kwamen niet. Ik zei ik heb zelf ook katten stel dat die ook ziek worden,ja mevrouw das dan jammer.

Maar zoals ik al zei: soms mogen we van het asiel geen kittens/katten meer brengen. En dan?
Kan de ambulance toch niets aan doen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:16

Moet je het dan laten lopen op straat,snap ook wel dat vol vol is.