Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dat heeft ze nou net geleerd en nu gaan jullie de hort op
_blue_ schreef:zou der een blafbandje omhangen hoort bij het ras en de leeftijd
Liezel1 schreef:Die hond is 5 maanden. Trainen naast de fiets zal moeilijk worden. Whippets zijn dieren met vreselijk veel energie die je echt bezig moet houden. Op deze leeftijd zal je dus heel veel spelletjes met de hond moeten doen, om hem geestelijk bij de tijd te houden, anders gaan ze inderdaad blaffen/janken.
Bramasole schreef:Kan het zo zijn dat ze gewoon te veel alleen is voor haar leeftijd. Vijf maanden is nog erg jong. Ik zou zeker niet denken aan een tweede hond om van het geblaf/gehuil af te zijn. Dat is geen goede basis om 15 jaar voor een hond te zorgen. En ook niet haalbaar voor iedereen. Ik zou eens kijken naar hoe vaak en hoeveel uur opgeteld per dag, ze alleen is. Kennelijk kan ze alleen zijn en doet ze dat goed, ze geeft alleen aan dat het te vaak en/of te lang is. Daar zou ik serieus mee aan de slag gaan.
palinglcw schreef:windhonden rassen staan niet echt bekend om blaffen sterker nog dat doen ze bijna nooit wel zijn het dieren die in groepen prettiger leven onze whippet cootje die begon ook te janken als we weg gingen we hebben er een whippet bij genomen en nu zijn ze stil als we weg gaan.
een blafband zou ik nooit doen bij een whippet op die manier verdwijnt zijn open persoonlijkheid en kan hij heel erg onzeker worden omdat het nogal zacht aardige dieren zijn.
het resultaat van onze nieuwe whippet erbij http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/297245_272014309487851_100000378512812_879824_31405931_n.jpg als je de hond echt traint naast de fiets en grote stukken wandeld minstens een uur heb je ook al kans dat hij rustiger wordt en slapen verkiest boven zich druk te maken.
Evelijn schreef:Tja maar de hond weet wel dat er verschil is tussen dat jullie aan het slapen zijn in het huis of weg op voor haar een raar tijdstip. 's Nachts hoor je te slapen in je eigen beddat heeft ze nou net geleerd en nu gaan jullie de hort op
![]()
Ik zou ook voor de optie van een groot stuk wandelen zodat mevrouw moe is van de laatste ronde en lekker in slaap valt.
Of even een paar weekenden niet stappen en als ze wat ouder is nogmaals proberen.
ze jankt ook niet de hele nacht, na een half uur is ze stil dus of je een uur of paar uur wegblijft maakt dan niet uit want ze doet t in het begin. Als ik haar uit laat laat ik haar vaak wel los in t bos met andere honden rennen want daar kun je gewoon niet tegen wandelen die energie die ze dan kwijt kan. daarna is ze soms ook wel een beetje moe maar denk niet dat er savonds laat nog mensen de honden in t bos uitlaten, daar wil ik zelf savonds al niet komen
pff het is echt lastig want heb niet zo zin in gezeur van mede flat bewoners, al vinden de meesten het niet erg omdat ze t toch moet leren zeggen ze dan Evelijn schreef:Tja.. als het zo weinig gebeurt... en meisje is nog maar een kleintje... 5 maanden. Zou het dan niet een idee zijn om ook 's nachts haar te laten wennen aan alleen zijn na de laatste ronde door zoals je dat ook voor overdag hebt gedaan.
Heb je een ritueel voor het slapen gaan met de hond? Sla je misschien iets over omdat jullie nu weggaan ipv dat jullie naar bed gaan? Ik zit ook maar wat te bedenken waarom ze juist dan zo onrustig wordt.
)