Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik houd nog net mijn adem niet in.
Miepie77 schreef:ja helaas zit er weing anders op dan weer op te gaan bouwen, dus 5 minuten naar buiten en als ze dan stil is weer terug naar binnen en belonen, dit uitbouwen, wat ook helpt is zeggen dat je even weggaat en zo weer terug bent, klinkt mal maar ik merk het echt dat ze dan berusten hierin, heb dit ook tegen een buurman gezegd die een Jacky had die blafte en die lijkt het ook meer te accepteren dat ie af en toe boodschappen moet doen, 2 van mijn honden zijn altijd stil als ik weg ben, maar mijn podenco (rescue uit spanje) heeft echt verlatingsangst, ze krijgt wel als ik wegga een snuitje om, kan ze nog wel geluid mee maken, maar ze kan niet gaan krijsen, want dan gaat ze zichzelf over de rooie werken, zo blijf ik dat voor, kan ze gewoon mee drinken ed , radio aan en ik zeg haar dan dat ik bv even een uurtje naar de stad ga, klinkt zot maar ze kijkt me dan echt aan van oke goed baas en gaat dan liggen, blafbanden geloof ik niet in, ik laat ook een hond uit voor iemand die overdag werkt en dat dier begint meteen te krijsen zodra die band af is, dus dat is alleen symptoombestreiding, gaat dus tijd kosten maar het moet goed komen, mijn podenco is nu 95% van de tijd als ik weg ga compleet stil terwijl ze door 2 mensen voor mij terug was gebracht naar de stichting omdat ze ging loeien en krijsen als je haar maar een seconde alleen liet, in een bench gaat ze ook niet, gewoon los in de woonkamer, snuitje is nu nog alleen voor t idee. En vooral elke dag even weggaan, al is het maar een half uur, vooral in t begin, anders kan je steeds opnieuw beginnen, later maakt het niet meer zoveel uit.

Miepie77 schreef:
mirka1994 schreef:Miepie77 schreef:
Sorry maar ik vind dit wat dier onvriendelijk en het haalt het probleem ook niet weg aleen een 'symtoom'. Het blaffen moet ergens vandaan komen, kun je dit achterhalen dan zou ej mischien het probleem op kunnen lossen. Zon ding om zijn bek verhelpt het probleem voor de buren maar zeker niet voor de hond...
.
Evelli schreef:Onze hond maakt met snuitje bijna net zoveel herrie als zonder
Die van ons maakt ook een hoop lawaai als wij weg zijn (loeien, blaffen) en kregen best wat buren langs op een gegeven moment.
Oplossing: hij gaat elke dag naar het Asiel/Kennelen daar doet ie het prima
ruimte zat om 100 keer van positie te veranderen.
curly2day schreef:Niet alle anti blaf banden zijn per definitie zielig hoor, je hebt ze bijv. ook die op een spray werken.