Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:09

Hoi bokkers! *\o/*

Op de hoek van onze straat woont een stel wat iets doet met verzekeringen e.d. In ieder geval: Ze hebben een groot huis, grote auto, grote tuin, en dus ook een waakhond. Niets mis mee zou je zeggen. Maar het probleem is dat deze hond nooit buiten komt, ook niet om te plassen of iets. Het is zo'n even op mijn manier gezegd: Worsthond. (Basset geloof ik dat ze heten?) Iedere keer als ik langs hun huis loop wordt mijn hondje helemaal gek van het geblaf. Die arme hond van hun blaft echt bij alles wat langs komt. Omdat, denk ik, dat zijn enige vorm van communicatie is met de buitenwereld, en andere honden.

Even samengevat:
- Hond wordt nooit uitgelaten, dus doet zijn behoeften in de tuin.
- Hond is geloof ik al een dagje ouder, en zit daar maar in die tuin te verpieteren.

Wat zou jij doen? Ik wil er namelijk best op af gaan en er wat van zeggen. Maar aangezien ze niet voor hun hond zorgen denk ik ook dat het niet de áller gezelligste mensen zijn. Maar ik zit er nu wel mee, want ik vind het echt heel erg sneu. Om nou meteen de DB te gaan bellen weet ik ook niet of dat zo'n goed idee is. Iemand een idee?

Rennie89

Re: Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:12

wie zegt dat ze niet voor hun hond zorgen? dat maak jij er nu van :) zijn zat waakhonden die niet worden uitgelaten zoals een "htk" hond :) die zitten in een kennel of in de tuin en kunnen daar hun behoefte doen. Wat dacht je van erfhonden op een boerderij, die worden ook meestal niet dagelijks rondgelopen hoor :)

Je zou kunnen vragen waarom ze hem niet uitlaten, maar meer kan je er echt niet mee doen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:13

Wa ben jij kortzichtig zeg!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:14

Nou, ik vind als je een hond hebt hoor je hem uit te laten. Hond past op jou huis, dan moet jij iets terug doen.

Een boerderij hond is een ander verhaal, die hebben namelijk weet ik hoeveel hectare om op rond te rennen. Deze hond heeft een klein grasveldje in de tuin. That's it.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:14

upendo schreef:

Heb je het tegen mij of lifaya?

wilweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:15

ik vind het ook niet zo'n probleem, zoalng hij zijn behoefte kan doen en gewoon lekker buiten komt en aandacht krijgt? Mijn hond wordt wel iedere dag uitgelaten, en die blaft ook tegen alle honden die de tuin passeren. Gewoon territorium bewaken in haar geval.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:16

Als ze een grote tuin hebben hoeft die hond toch niet uitgelaten te worden? Wat denk je dat er met de boerderijhonden gebeurt. Die worden ook nooit uitgelaten.
Dat die blaft betekent niet gelijk dat hij probeert te communiceren met de buitenwereld, omdat hij zo 'zielig' is. Mijn hond blaft ook als er iemand met een hoofddoek oid langsloopt. Probeert hij dan te communiceren met mensen met hoofddoekjes?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:17

Ben ik nou zo gek dat ik dit níet normaal zit? Deze hond zit voor de rest van zijn leven in iemand achtertuin? Dat is toch niet "normaal" te noemen? Deze hond is ook een hond, en een hond wil nou eenmaal een lekker stukje lopen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:17

ElineB schreef:
upendo schreef:

Wat denk je zelf? :')

Zit je dag en nacht voor de deur om te zien of ze dat beest uitlaten?

Zo ja? Zoek een leven. :')

Zo nee? Oordeel dan niet voor je de hele situatie weet.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:18

ShauniBef schreef:
Als ze een grote tuin hebben hoeft die hond toch niet uitgelaten te worden? Wat denk je dat er met de boerderijhonden gebeurt. Die worden ook nooit uitgelaten.
Dat die blaft betekent niet gelijk dat hij probeert te communiceren met de buitenwereld, omdat hij zo 'zielig' is. Mijn hond blaft ook als er iemand met een hoofddoek oid langsloopt. Probeert hij dan te communiceren met mensen met hoofddoekjes?

Dit is wel een heel raar verhaal hè.

De mensen hebben een zwembad, wat eigenlijk heel de tuin in beslag neemt. Daarnaast nog een klein stukje gras, daar leeft die hond op.
Boerderijhonden hebben weilanden, om in de spelen, rennen, etc. Dat is wat anders dan een achtertuin. ;)
Deze hond blaft naar álles wat langs komt.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:19

Ik ben het wel met TS eens, tenzij je een boerderij of 'landgoed' hebt waar de hond gewoon ongestoord los kan, vind ik het niet meer dan normaal om ook gewoon met je hond uit te gaan, een grote tuin is leuk, maar hoe groot is een grote tuin?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:20

upendo schreef:
ElineB schreef:

Wat denk je zelf? :')

Zit je dag en nacht voor de deur om te zien of ze dat beest uitlaten?

Zo ja? Zoek een leven. :')

Zo nee? Oordeel dan niet voor je de hele situatie weet.

Hier hoef ik denk ik niet op te reageren. Jemig wat ben jij kinderachtig.
Ik weet wel wie hier een leven moet zoeken. :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:21

ElineB schreef:
ShauniBef schreef:

De mensen hebben een zwembad, wat eigenlijk heel de tuin in beslag neemt. Daarnaast nog een klein stukje gras, daar leeft die hond op.
Boerderijhonden hebben weilanden, om in de spelen, rennen, etc. Dat is wat anders dan een achtertuin. ;)

Ja hoe kan ik ruiken wat hun allemaal in de achtertuin hebben staan.
Jij zegt een grote tuin. Dan ga ik uit van een grote tuin!

:)* Misschien moet je de tuin even opmeten :D . Zo te lezen heb je toch niks beters te doen :n .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:21

mocht het dier inderdaad niet uitgelaten worden ben ik het met je eens dat dat sneu is. Prima dat het dier een grote tuin heeft, ze moeten toch af en toe eens wat anders zien. Dat creëert een band i.m.o. en maakt het dier happy. Een tuin hebben ze snel wel gezien, waardoor het dier zich gaat vervelen en slechte gewoontes ontstaan...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:21

ashley1 schreef:
Ik ben het wel met TS eens, tenzij je een boerderij of 'landgoed' hebt waar de hond gewoon ongestoord los kan, vind ik het niet meer dan normaal om ook gewoon met je hond uit te gaan, een grote tuin is leuk, maar hoe groot is een grote tuin?

Precies. Boerderijhonden hebben weet ik hoeveel speelruimte. Deze hond niet. Dus dat is NIET hetzelfde.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:22

ShauniBef schreef:
ElineB schreef:

Ja hoe kan ik ruiken wat hun allemaal in de achtertuin hebben staan.
Jij zegt een grote tuin. Dan ga ik uit van een grote tuin!

:)* Misschien moet je de tuin even opmeten :D . Zo te lezen heb je toch niks beters te doen :n .

Daar kan je je nog wel eens behoorlijk in vergissen. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:23

ik begrijp dat je je zorgen maakt,maar je kunt je er beter niet mee bemoeien.
Mensen pikken het over het algemeen niet als je aan de deur komt om te vertellen dat ze eens met hun hond moeten gaan wandelen.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:24

Een boerderij met veel weilanden is ook maar een tuin. En die is omheind. Uitlaten is pas echt uitlaten als je buiten je grenzen komt. Ik geloof dat dat laatst iemand zei. Dus er zit geen verschil in een tuin of boerderij, allebei worden ze dan niet uit gelaten. Natuurlijk kan die ene hond op de boerderij beter de poten strekken, maar die in de tuin kan ook de poten strekken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:24

Keind. Er zitten 24 hele uren in een dag.
Ik neem aan dat jij niet die 24 hele uren voor hun voordeur bivakkeert in een tentje en met een checklistje kijkt wanneer hondlief wel of niet de deur uitgaat.

Sommige mensen moeten vroeg werken, doggie moet er dan vroeg mee uit, uurtje of 6..
En anderen laten m uit om twee uur 's nachts.
Dan neem ik aan dat jij ligt te maffen, dus alsjeblieft zeg.
Nogmaals. Oordeel niet voor je het hele verhaal weet. :roll:

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:25

Bah, wat een nare oordelen hier. Voor hetzelfde geld heeft de hond wat aan zijn pootjes waardoor hij slecht ter been is, is hij hondagressief waardoor ze hem liever niet meer uitlaten, is de baas mentaal/lichamelijk niet in staat hem uit te laten, heeft de hond een mentaal probleem waardoor het slechter lukt hem uit te laten. Waarom moeten mensen zich altijd met iemand anders bemoeien?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:25

Bij ons zitten er ook heel veel honden die op het eerste zicht nooit buitenkomen, meestal hebben die gewoon een ander wandeluur dan jezelf. Onze hond zit ook in de tuin en er zullen allicht mensen zijn die denken dat zij nooit buitenkomt...
Dus weet je heel zeker dat die nooit buitenkomt? Als die al een dagje ouder is, wie zegt dat die hond nog wel een eind kan gaan wandelen. Beestje is misschien veel ongelukkiger op straat dan in zijn eigen tuintje.
Een hond heeft geen idee van oppervlakte hé.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:26

Ik ben het ook wel met de TS eens. Je hoeft niet dag en nacht voor hun deur te zitten om te weten of ze hun hond uitlaten. Als zij al enkele jaren of maanden bij die mensen in de straat woont, weet ze genoeg lijkt mij.
Bovendien vind ik het ook niet normaal om een hond niet uit te laten (tenzij het inderdaad een boerderijhond is). TS vraagt hier gewoon om tips omdat ze het sneu vind voor het beest dat het nooit meer van de wereld ziet dan zijn eigen huis en tuin.

Dus.. who crapped in your cornflakes, Upendo? :D

@TS: Je kunt..proberen voorzichtig een keertje te vragen of die hond mee mag lopen met jou als jij je hond gaat uitlaten? Als het goed gaat tussen die twee natuurlijk.. :)

upendo

Hhilde schreef:
Bah, wat een nare oordelen hier. Voor hetzelfde geld heeft de hond wat aan zijn pootjes waardoor hij slecht ter been is, is hij hondagressief waardoor ze hem liever niet meer uitlaten, is de baas mentaal/lichamelijk niet in staat hem uit te laten, heeft de hond een mentaal probleem waardoor het slechter lukt hem uit te laten. Waarom moeten mensen zich altijd met iemand anders bemoeien?

_O_

Bedankt!
Dat is precies wat ik wilde verwoorden, alleen kan jij het wat bondiger dan ik. :')

Tiffany

ElineB schreef:
ShauniBef schreef:

Mijn hond zit ook vaak in de tuin en blaft naar alles wat er langs komt... is mijn hond dan ook contactgestoord? Of is ze gewoon waaks?

En er zijn ook honden die nooit frisse lucht krijgen en op de kattenbak mogen maar die zie je nooit dus hoor je nooit iemand over..

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:27

Er zijn idd zat honden die niet uitgelaten worden. Boerderijhonden hebben niet persé ha's om op te lopen, als ze al los lopen mogen ze het erf niet af maar gebeurt ook dat ze hun dagen slijten in een kennel (en nee, geen superdeluxe kennel).
Waakhonden hebben vaak ook hun hok/kennel en een tuin maar worden verder niet uitgelaten.

Hond kan buiten (en ook binnen veronderstel ik) dus kan bewegen als hij wil. Verder zijn er mss wel redenen voor dat ze hem niet uitlaten. Bassets zijn koppige luie donders die niet persé graag wandelen. Of het is een misschien een oudere hond die je geen plezier meer doet met wandelen.

Wij hebben een hond die zichzelf oud vindt (ze is 12) en wandelen niet meer je van het vindt. Blokje om wil nog net, voor meer moet je haar echt meeslepen en als je haar 2x op een dag vraagt om te gaan wandelen komt ze de 2e keer haar mand al niet meer uit. Andere honden heeft ze nooit leuk gevonden (hier en daar een uitzondering). Fysiek is er niets mis met haar maar mevrouw vind wandelen niet meer zo nodig. Ze kan verder ook gewoon in de tuin.

Je kan vragen waarom de hond niet wordt uitgelaten (ook nogal een veronderstelling dat het ongezellige mensen zijn omdat hun hond in de tuin zit) maar verder is het jou zorg niet. NIet uitlaten is niet perse slechte verzorging.