Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
een raskat is sowieso niet zo'n goed idee om los over straat te laten in verband met dat ze toch een (grote) kans hebben om gestolen te worden. 
dierenfan schreef:je kan hun overigens wel een enorm duur luik kado doen maar wat als ze besluiten alsnog buiten te voeren? Wie weet zijn ze helemaal gek van je kat en willen ze gewoon niet meewerken omdat ze jou kat nu ook lekker om zich heen hebben. Weet je hoeveel mensen in NL dat wel niet doen? Hier in de buurt zelfs ouderen die geen katten hebben maar wel voer hebben staan. Die genieten zo van tientallen katten uit de buurt. Geloof me, het is hun niet aan hun verstand te brengen dat ze dit NIET moeten doen wegens dieeten, nierfalen, blaasgruis katten enz. dan is het: hou je kat dan maar binnen, maar die en die kat zien er slecht uit en ik MOET ze voeren.................
malih schreef:Lekker binnen houden, t is helemaal niet nodig om ze naar buiten te doen. Als je genoeg krabpalen hebt, een maatje, meerdere katten bakken gaat het prima. Mijn katten mogen ook niet naar buiten, en ze zijn echt wel gelukkig.
Binnen houden is jou enige optie, je kunt niet verwachten dat ze een gat in hun schuur maken of in eens hun katten anders gaan voeren, t is jou kat en dus ook jou probleem. Niet die van hun.
het is ook mijn probleem. Ik doe nergens naar of negatief over mijn buren ?? of wel soms. 
Peanutbutter schreef:Ik heb mijn poes gewoon buiten. Ik ben er niet bang voor dat ze gestolen wordt.
Katten horen naar buiten te kunnen om te jagen en te spelen en klimmen, dit zal bij mij ook zo blijven.
Ze heeft de ruimte echt nodig en wil dat niet van haar afpakken ..
Dat is voor mij echt geen optie !!

en hier in de straat werd in het verleden ook wel eens buiten gevoert, dus begrijp je frustratie. ik ben eerst met die buren gaan praten, maar ze begrijpen de noodzaak dr niet zo van, dus heb de db in de arm genomen. die zijn gaan kijken en hun verteld dat buitenvoerne niet handig is ivm met ratten en ander overlast. (denk aan katten die een dieet hebben) Ze hebben het voer toen keurig binnengehaald. nooit geen last meer.