Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 18:59

Ik zit er heel erg mee en zit nog steeds met trillende handen en met de tranen in mijn ogen, maar ik heb toch advies nodig.

Ik heb 4 honden waarvan ik er net 2 uit ging laten. 2 Zeer sociale honden die eigenlijk nooit voor problemen zorgen. Toch hou ik ze altijd aangelijnd omdat ze het toch niet zo op katten hebben. En ze natuurlijk niet los mogen lopen.

We waren inmiddels al op de terugweg toen er opeens een hond op ons afgestormd kwam. De eigenaar riep hem nog terug, maar hij luisterde niet. Hij ging direct in de aanval en die van mij in de verdediging.
Mijn honden hebben die andere hond letterlijk aan stukken gescheurd.
Ik was/ben helemaal overstuur.

De eigenaar van die hond ging tegen me tekeer en ik was zo in paniek dat ik naar huis ben gerent.
Mijn gevoel zegt dat ik naar de politie moet gaan, maar ik ben bang. Bang dat mijn honden als agressief worden gezien. Terwijl ze dat echt niet zijn.

Ik weet niet wie die man is, ik weet niet wie die hond is. Ik heb ze nog nooit eerder gezien.

Wat moet ik nou doen? Aangifte doen? Uitzoeken wie die man geweest is?
Mijn honden hebben trouwens helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 09-10-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast

nolanlover

Re: Honden scheuren hond aan stukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:00

Hoe erg is die hond er aan toe?
Is hij dood?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:02

Hier bij jij echt niet verantwoordelijk voor!
Als jij ze had aangelijnd dan ben je prima bezig. Hij had zijn hond niet onder controle. Je kunt de politie bellen en het uitleggen dat áls hij aangifte doet jij je verhaal al gedaan hebt.

Veel sterkte ermee en ik hoop dat je wat bekomt, je zal we erg geschrokken zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:02

Dat weet ik niet. Ik heb wat flinke wonden gezien. Maar ik weet het echt niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:02

Hij had zijn hond toch los lopen???
Was dat op een hondenuitlaatplaats?
Zo niet dan heb jij geen schuld!!!!
Als zijn hond niet luisterd dan kan jij daar niks aan doen toch?
beetje raar dat die man dan jou uit gaat staan schelden hoor.

Ik persoonlijk zou wel willen weten hoe het met de andere hond gaat in dit geval.

Jeetje.......logisch dat je je kapot schrikt zeg :(:)

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:03

jeetje heftig!
hoe is de andere hond er aan toe?

het is niet zo netjes om naar huis te rennen, maar in paniek doe je soms dingen die niet zo handig / slim zijn.
uitzoeken wie die man is zou sowieso wel netjes zijn.
misschien kunnen jullie het samen oplossen ipv via de politie?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:03

Allereerst, je had je honden aangelijnd en de eigenaar van de hond waar het om gaat niet. Tevens viel die hond als 1e aan. Jouw honden hebben zichzelf verdedigd.

Zijn er getuigen geweest van dit voorval? Ik zou je zeker aanraden om de politie te bellen en je verhaal uit te leggen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:04

Jou honden hebben zich als een roedel gedragen, dat was te verwachten als een vreemdeling in de aanval gaat. Hiermee geef ik jou zeker niet de schuld!!!

Ik weet niet waar je liep? Maar, tenzij anders aangegeven, is het in Nederland bij de wet verboden je honden los te laten lopen. Naar de politie gaan dus, en aangifte doen. Hij had haar hond los én niet onder controle.
Laatst bijgewerkt door Kitsolu op 09-10-11 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LiesxAnne

Wat vervelend zeg, dat je zoiets hebt meegemaakt!

Ik lees al dat jij je honden had aangelijnd en dat die andere hond los liep.
Dan vind ik zoiezo niet dat jij schuldig bent! Moet die man zijn hond maar bij zich houden.
Als ik met mijn hond aan het wandelen ben die los loopt en er komen andere mensen aan die hun hond vast hebben dan doe ik de mijne ook vast! wel zo netjes.

Wat voor honden heb je? en wat was het letsel van die andere hond?

Ik zou zoiezo even bellen met de politie en dan wel op 0900-8844 ( geen spoed, wel politie )
Je verhaal uitleggen zoals je dat hierboven doet en dan aangeven dat je graag wilt dat de politie ervan op de hoogte is mocht de eigenaar van de andere hond bellen of een melding doen.
Zo ben jij hem altijd voor en heb je aangetoond dat je het wel erg vind wat er gebeurt is!

Wilawander

Heel moeilijk. Jij bent zeker niet schuldig. Je hebt jou honden netjes vast en hij niet.

Ik zou denk ik de politie bellen en het uitleggen dan ben jij diegene een stap voor.

Ariebren

Jij had je honden aangelijnd, dus je voldeed aan de gemeente verordering.
De andere, sorry voor zijn hond, dus niet.
Wettelijk sta je in je recht.
Maar als jouw honden dus moordenaars zijn heb je een probleem.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:05

Tja, een hond die zo op jou aangelijnde honden afgestormt komt, is gewoon fout.
Ik denk dat het puur natuurlijk is dat honden die aangevallen worden niet gewoon blijven staan van ''ik mag niet bijten dus jammer dan'', als jij voor je hoofd wordt gemept is je eerste ingeving toch terugmeppen?
2 honden staan gewoon sterker dan 1..
Lastig zeg, voor jou :(:) Zielig voor die andere hond dat hij niet zo is opgevoed of aangelijnd :(:)

spicegirl

je hebt geen schuld,maar die honden zijn zeker agressief.muilkorven zou een goede optie zijn.
niet te vertrouwen met katten, en ook niet met honden..

Bramasole

Ik zou zeker alles in het werk stellen om uit te zoeken wie de eigenaar van de hond is en hoe de hond er aan toe is. Niet om een schuldvraag neer te leggen maar voor je eigen gemoedsrust. Daarnaast ga ik er vanuit dat je daar vaker zult lopen en je waarschijnlijk steeds om je heen zal kijken of je de eigenaar tegen het lijf aan loopt. Wat een rot situatie zeg, kan me voorstellen dat je behoorlijk van streek bent.

hilleke1980

Ik zou toch echt op zoek gaan naar de eigenaar van die hond, al is het alleen maar om na te gaan hoe het met die hond is en of je kan helpen.....dan laat je je in ieder geval van de goede kant zien.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:06

spicegirl schreef:
je hebt geen schuld,maar die honden zijn zeker agressief.muilkorven zou een goede optie zijn.

Onzin!! Ze zijn niet agressief, ze verdedigen een lid van de roedel. Muilkorven werk bij niet agressieve honden juist activerend.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:07

Vind het wel erg dat je gewoon weggerend bent terwijl die andere hond misschien dood is ..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:07

Ik weet het niet. Echt niet. Het is allemaal in een flits gegaan.
Het was op een polderweg die vanaf het bos naar mijn huis loopt. Honden horen daar in principe gewoon aangelijnd te zijn, maar veel lopen daar los. Is eigenlijk ook nooit een probleem.

Ik ga aangifte doen in de hoop dat het allemaal opgelost gaat worden.
Buurtbewoners kunnen beamen dat mijn honden niks doen en dat er geen kwaad in zit.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:07

Ik lees dat er mensen reageren met aangifte doen, maar waarvan dan? Zij kan geen aangifte doen maar die man wel, en dan wel van vernieling. Tenzij jij eerder belt en het verhaal aan de politie uitlegt, dan weten hun teminste dat het niet jou schuld was en nemen ze ook geen aangifte op van de tegenpartij.
Je hond los laten lopen is niet strafbaar maar dat is een overtreding!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:08

Sabinee__ schreef:
Vind het wel erg dat je gewoon weggerend bent terwijl die andere hond misschien dood is ..

Ik kan het me ergens wel indenken. Het is de paniek die je dan drijft.

NoGo

Als het net is gebeurd hop in de benen (neem desnoods iemand mee) en kijk of je man met hond nog ziet.
Je bent zo ie zo niet fout geweest als je honden aan de lijn zaten in een niet losloopgebied.
Voor de rest een mens doet gekke dingen in paniek.
Wel even langs politie niet zozeer om aangifte te doen maar om melding te maken!

Poosje81

Maar je hebt niet gezien of er mensen waren die het ook hebben zien gebeuren?

Aangifte zou ik niet doen, maar er maar een uitgebreide melding van.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:09

cinn87 schreef:
Ik lees dat er mensen reageren met aangifte doen, maar waarvan dan? Zij kan geen aangifte doen maar die man wel, en dan wel van vernieling. Tenzij jij eerder belt en het verhaal aan de politie uitlegt, dan weten hun teminste dat het niet jou schuld was en nemen ze ook geen aangifte op van de tegenpartij.
Je hond los laten lopen is niet strafbaar maar dat is een overtreding!

Dat is precies waarom ik zeg "aangifte doen". Tenzij er een bordje staat dat loslopende honden toegestaan zijn was de man in overtreding én hij had zijn hond niet onder controle én de hond was agressief!

Agossie

Ik snap je zorgen. Het zijn Cane Corso's en die krijgen snel een naam (terwijl het geweldige honden zijn!) en daardoor de schuld "gevaarlijk" te zijn. Ik zou ook bang zijn dat jouw honden de schuld krijgen, terwijl jij en je honden hier totaal geen schuld hebben. Moeilijk hoor!

Misschien de politie bellen om sowieso te vragen hoe het met die andere hond gaat, als dat bekend is? En inderdaad je verhaal doen?

Tja, dat die eigenaar gaat staan schreeuwen tegen jou is gewoon een reactie, hoop ik, aangezien hij toch moet beseffen dat zijn hond hier zelf schuldig aan is, of eerder, HIJ is hier schuldig aan.

Heel veel sterkte hoor!!!

LiesxAnne

spicegirl schreef:

Wat een onzin reactie! volgens mij heb jij al helemaal geen verstand van honden!