Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nadat ze op dieet is geweest en ik haar nu minder voer heeft ze er geen last weer van gehad. 
Geef je te veel voer, dan doen ze dat niet meer, en gaat het aan hun kont plakken..

) maar op den duur raken ze er wel aan gewend.. Die van mij heeft het omdat ie eigenlijk ook nog te dik is..

Faniek schreef:Je moet 25 gram per kilo lichaamsgewicht geven van wat ze zouden moeten wegen dus als de ram nu 2,5 kilo is kan het best zijn dat hij maar 2 kilo moet wegen zeg maar.
Kijk naar wat voor brokken je geeft, niet hoger in eiwit dan 15% je kan bijv. Science Selective of HopeFarms Supertrio geven. De brokken van bijv. kenner, kasper etc. zijn allemaal te hoog in eiwit dan los je het probleem nog niet op.
Geen fruit of wortel geven. En altijd enkel en alleen 's avonds voeren, 's ochtends eten ze hun blindedarmkeutels op dus dan enkel hooi geven zodat ze hun bdk goed opeten.

Air schreef:Je moet sowieso niet heel veel biks geven![]()
Ik doe het ook altjd in 1 keer, juist omdat het zo weinig is en dan een beetje pietleuterig is om in 2 keer te verdelen
Voer dan ook wel HopeFarms Supertrio, toen ik nog gewone huismerk biks gaf hadden ze veel meer nodig.
Je voedster kan ook gewoon overstappen op biks, veel beter dan de gemengde troep.