Ze zijn morgen 5 weken oud, ik heb de moeder ook hier en ze doen het super.
Het zijn er 6, en voor 4 ervan heb ik al hele goede plekjes gevonden waar ze hopelijk de rest van hun leven mogen wonen.
Nu kwam er gister een stel kijken voor een van de puppies die nog over was. Een zwart teefje. Ook is er nog een ander teefje beschikbaar maar daar komt vanavond iemand voor kijken, plus dat ik haar qua karakter niet bij die familie vind passen.
Enfin, mensen waren op zich hartstikke aardig, alleen die kinderen
Twee meisjes van 3 en 4 jaar. Natuurlijk snappen ze nog niet echt dat je zachtjes moet doen met de puppen, maar ze waren wel errug hardhandig af en toe. De ouders grepen wel in, maar niet echt heel doortastend zodat ze later toch weer zowat bovenop een pupje zaten.Ze waren ook meer gecharmeerd volgens mij van het teefje dat ik sowieso niet bij hun wilde plaatsen (erg timide en rustig pupje, wat terug getrokken). Pupje kroop een beetje weg voor de gillende kids (wij hebben geen kinderen, nog niet tenminste) in hun igloo (overdag zitten ze buiten en daar slapen ze een iglo geval, soort van hondenhok), en de vader vroeg of hij het dak eraf mocht tillen en haar eruit tillen. Heb 'nee' gezegd maar dat vond ie niet zo leuk
Nou ja, op dat moment niet zo bij nagedacht maar na een nachtje erover slapen voel ik me toch niet zo prettig als het zwarte teefje bij hun gaat wonen. Er is van beide kanten nog niets toegezegd, gelukkig.
Ik vraag me nu dus af of ik niet een grote zeikerd ben of dat ik bij een slecht gevoel gewoon iemand anders moet zoeken. Hoe gaan kinderen van die leeftijd normaal met honden om?
Ik weet het ff niet. Het is nu niet zo dat mensen voor een zwart pupje hier in de rij staan - plus dat je hier al erg moet oppassen dat je hond niet aan een ketting ergens eindigt.
Ook zint het me niet dat, als ik blijk een verkeerde keuze gemaakt te hebben en mensen doen de hond naar het asiel, ze dan maar een dag of 5 krijgen en ze dan afgemaakt worden, wegens een overschot aan honden.
Wat te doen?
Nogmaals, ik heb dit nestje niet gefokt, probeer alleen maar mijn best te doen. En dat terwijl ik zelf over een ruime 3 weken uitgeteld ben, dus ook een beetje aan het einde van mijn Latijn ben soms. Maar dat is mijn eigen keuze geweest, en ik krijg genoeg hulp!
)

Heel gezeur nog maar uiteindelijk goed terecht gekomen.
) ben ik hier bezig ze bij te brengen hoe je verantwoord met honden en andere dieren omgaat
die een flink kreng kan zijn maar met veel geduld en liefde beide baby's opgevoed heeft dat er nagels in een poezepoot zitten. Gewoon heel zachtjes laten voelen naar mate ze ouder werden. De kinderen hebben dus geen kras gehad (itt de grote baas