Dierenliefhebbers die naar Kreta gaan....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Dierenliefhebbers die naar Kreta gaan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 00:06

Wij zijn op zoek naar dierenliefhebbers die naar Kreta gaan!.

Op Kreta zijn een heleboel dieren die een enorm slecht leven hebben. Via de stichting Mirtos Animal Project proberen we deze dieren te helpen. Door middel van sterilisatie- en castratieprojecten op Kreta, educatie op scholen alsmede de dieren die het daar niet redden naar Nederland te halen en hier een goede baas voor ze te zoeken.

Natuurlijk zijn er in Nederland ook een heleboel dieren die geholpen moeten worden. Gelukkig zijn er al een heleboel mensen in Nederland die deze dieren helpen en kunnen wij ons voor de dieren op Kreta inzetten.

Het enige wat wij van je vragen is of we een hondje op jouw vlucht mogen boeken. Zodra de hond in Nederland aankomt, wordt je door een medewerker van Mirtos opgevangen en wordt de hond overgenomen. Het kost je niets, alleen hooguit een uurtje van je tijd.

Als je hierbij mee wilt helpen dan horen we dat graag van je. Voor meer informatie kun je mailen naar info@mirtos.nu of op de website kijken www.mirtos.nu

Namens de dieren alvast onze hartelijke dank!

Nicole

Re: Dierenliefhebbers die naar Kreta gaan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:09

Goed inisatief! Ik zal dit zeker onthouden als we Ooit eens heen gaan :)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:28

Ja nog meer van die beestjes hier heen halen. Laat ze het daar maar uitzoeken, hier zitten de asielen ook bomvol. Marktplaats staat er vol mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:33

wyko schreef:
Ja nog meer van die beestjes hier heen halen. Laat ze het daar maar uitzoeken, hier zitten de asielen ook bomvol. Marktplaats staat er vol mee.

Héél nuttige post! ;)

Goed intitiatief TS! De dieren kunnen hier nog beter in het asiel zitten dan leven onder de omstandigheden daar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:18

Ik wou dat ik dat een paar jaar geleden had geweten. Ben notabene in Mitros zélf op vakantie geweest. Toen ik terug kwam hoorde ik pas van deze organisatie..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:35

Dit doen ze al jaren (gelukkig!)
Maar waarom moeten er honden naar NL gehaald worden? Ik zie en ken genoeg mensen die daar verliefd zijn geworden op een hond en deze om die reden naar NL mee hebben genomen. Er gaat zo een behoorlijk prijskaartje aan zitten en je kunt niet iedere hond redden helaas.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:40

Girlgamer schreef:
Dit doen ze al jaren (gelukkig!)
Maar waarom moeten er honden naar NL gehaald worden? Ik zie en ken genoeg mensen die daar verliefd zijn geworden op een hond en deze om die reden naar NL mee hebben genomen. Er gaat zo een behoorlijk prijskaartje aan zitten en je kunt niet iedere hond redden helaas.

Zelfde vraag, daar castreren van teven en reuen (doen jullie ook katten?) lijkt me beter alternatief.

De dieren die jullie wel naar NL halen, zijn die gecontroleerd op de aldaar inheemse parasieten?
Denk aan leishmania, babesia en worden alleen de gezonde hier naar toe gehaald?
En eventueel behandeld (in de zin van als je behandeling overleefd, heb je ze niet meer bij bij voorbeeld hartworm)?

Denkt net zoals aantal anderen hier, aan de asiel dieren in NL, die ook een baas willen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:44

Sjolvir, de meeste -gerenommeerde- stichtingen controleren de dieren wel d.m.v. bloedonderzoeken en eventueel wordt er behandeld. Voor zover mij bekend is dan :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:49

Hele goeie acties, wij hebben ook vaak mensen nodig vanuit Istanbul vliegen.

En waarom nog meer dieren hierheen halen? Omdat het soms gewoon nodig is, worden heus geen enge ziektes meegenomen, want daar wordt uitgebreid op getest. Het kan beter zo als mensen die daar wat vinden en die het dan meenemen zonder dat alles uitgebreid is getest.
En idd hier zijn er ook genoeg, vooral hier een hond of kat uit het asiel halen dan. En het fokken van steeds meer dieren hier in NL vooral niet meer stimuleren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:22

rockwitch schreef:
Hele goeie acties, wij hebben ook vaak mensen nodig vanuit Istanbul vliegen.

En waarom nog meer dieren hierheen halen? Omdat het soms gewoon nodig is, worden heus geen enge ziektes meegenomen, want daar wordt uitgebreid op getest. Het kan beter zo als mensen die daar wat vinden en die het dan meenemen zonder dat alles uitgebreid is getest.
En idd hier zijn er ook genoeg, vooral hier een hond of kat uit het asiel halen dan. En het fokken van steeds meer dieren hier in NL vooral niet meer stimuleren.

Het fokken van dieren hier niet stimuleren terwijl dat heel goed kan met allerlei onderzoeken als men maar eens gaat kruisen met gezonde rashonden en dan rassen onderling en wel de stambomen erbij houden zodat je weet hoe of wat. Zo krijgen we misschien weer gezonde honden.

Sorry maar buitenlanders kunnen ontzettend mooi zijn en zich goed aanpassen. Maar hoeveel buitenlanders lopen er al niet zwervend door NL omdat ze ontsnapt zijn toen ze een klein gaatje vonden en nog steeds niet te vangen zijn? Puur de drang naar grote omgeving, lopen, zwerven en zelf overleven?
Immers de honden die op straat overleven moeten een zelfstandig en zelfverzekerd karakter hebben. Lang niet elke hond is zo makkelijk aan te passen. En ja, ik hoor zat goede verhalen over buitenlanders. Maar ook heel veel die zeggen: hij/zij is nu hier dus blijft ook hier maar eigenlijk achteraf had hij/zij beter gewoon kunnen blijven waar hij/zij hoorde en dan wel gecastreerd/gesteriliseerd.

Hier dus ook iemand die erg voor casteren/steriliseren is en weer daar uitzetten waar ze gevangen zijn.

Dat ze geen rare ziekten mee nemen weet je nooit zeker. Ik weet namelijk dat niet alle ziekten altijd aangetoond kunnen worden. Hoeveel honden zijn niet leishmania vrij naar NL gekomen maar bleken het toch wel te hebben alleen wat het niet actief aanwezig? Heel veel hoor!!! En de mensen die een buitenlander hebben maar totaal niet wisten wat ze qua karakter in huis haalden of wat ze aan ziekten tegen kunnen komen die mensen wil ik niet de kost geven want dat zijn er namelijk enorm veel!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:31

:roll: alsof hier nog niet genoeg discussietopics over zijn geweest...

Ts, ik houd mn omgeving in de gaten! Bij mijn weten gaat er niemand nog die kant op maar je weet maar nooit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:13

Ik zal het onthouden :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:44

@dierenfan, gelukkig zit ik pas een jaar of 8 in het werk met buitenlandse honden. Dus in die tijd zijn er behoorlijk wat honden geplaatst, daarvan loopt er geen een los in NL omdat hij ontsnapt is. Daarvan is er geen een ziek door iets wat niet actief was of wat hij/zij mee heeft genomen uit het buitenland. Daarvan is er geen een met gedragsproblemen. Sommige waren wat angstig, maar dat is allemaal weer goed gekomen.
Dus die vooroordelen kloppen al niet.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:32

Mijn hart breekt als ik AL die hondjes en katten zie in Nederlandse asielen en zeker die daarbuiten.
Ik denk niet in landgrenzen,als ik een dier wil helpen,en alhoewel ik de Nederlandse dieren allemaal een superbaasje gun,heb ik toch een voorkeur voor buitenlandse adoptie,eenvoudigweg omdat de leefomstandigheden in het buitenland vele malen slechter zijn,als de omstandigheden hier.
Ben zelf bezig met adoptie van een kat via Mirtos en zou wel alle beestjes in huis willen halen,maar dat gaat nu eenmaal niet.

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:58

Ik had bericht naar mijn broer gestuurd, die nl. gaat 10 oktober. Krijg net berichtje terug dat hij er al 2 voor jullie mee terugneemt de 31e :) . Hij heeft dit ook al meerdere keren gedaan en is ook al meerdere keren met een (ander)team katten gaan castreren/steriliseren (dit wordt dus ook gedaan vanuit nederland).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:36

Ik heb 2 katten via Turkije, die zijn echt serieus hilarisch om in huis te hebben. Had overigens wel eerst in de asiels hier in de buurt gekeken, maar niet echt iets gezien wat bij me pastte.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:43

Ben zelf vorig jaar ook bezig geweest met twee honden uit Turkije,maar dat is helaas niet doorgegaan.
Heb een enorme voorliefde voor Turkije en zou dolgraag een herplaatser daar vandaan halen,maar heb nog steeds niet mijn hart verloren aan een hond of iets gevonden wat bij mijn situatie past,maar er komt vanzelf iets op mijn pad.
Eerst maar eens kijken of we een hele mooie poezel kunnen helpen :-)

Rockwitch:hilarische verhalen horen we graaaaaaaaag ;-)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:18

Gisteravond was wel grappig, ik heb een rood/witte kater (ex) genaamd Javert, die komt dus uit Turkije. Hij lag heerlijk op mijn voeten op bed en toen hoorden we ineens de bovenburen lopen. Hij kijkt echt naar boven met zo'n blik van, TSSSJJ wat een pokkeherrie, daarna kijkt ie mij aan alsof hij wil zeggen, doe er eens wat aan. Hij draaide echt nog maar net niet met zijn ogen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:02

:') échte stoere kattenmannen doen dat <<) ,ik denk graag in plaatjes en zie het al helemaal voor me.
Misschien heb je het wel helemaal juist en wacht hij op jou om met een bezem tegen dat plafond te pokken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:24

tyleysmiley schreef:
Ik denk niet in landgrenzen,als ik een dier wil helpen,en alhoewel ik de Nederlandse dieren allemaal een superbaasje gun,heb ik toch een voorkeur voor buitenlandse adoptie,eenvoudigweg omdat de leefomstandigheden in het buitenland vele malen slechter zijn,als de omstandigheden hier.

Je denkt inderdaad niet.
In NL is een asiel ook een eindstation.
Wat niet geadopteerd wordt, wordt uiteindelijk gedood.
Elk dier wat uit het buitenland geadopteerd wordt is:
- een dier in een NL asiel dood
- geld wat niet aan NL asiels uitgegeven wordt

Een dier uit het buitenland halen is alleen maar feel good. Jee wat goed dat je een dier uit Ixiestan ´gered´ hebt.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:51

HC,ik ben bij verschillende asiels geweest hoor en heb nog NOOIT gehoord dat Nederlandse asielen hun dieren laten inslapen wegens het feit dat ze niet geplaatst worden.
Daarnaast ken ik een aantal mensen die voor en met zwerfkatten werken,stichtingen uit Nederland en Belgie,nogmaals:geen geluiden over het in laten slapen van gezonde dieren.
Dus jaaaaaaaaaaaa:ik denk er zeker wel over en jij blijkbaar niet,want als je het HELE rijtje asiels afgaat op http://www.dierenasiels.com ,heenbelt,weet ik zeker dat ze jou precies hetzelfde zeggen.
Er zijn zelfs speciale afdelingen voor oude en/of zieke katten,afdelingen voor katten die helmal niet meer plaatsbaar zijn,omdat ze te verwilderd zijn en/of ernstig ziek,deze dieren krijgen een beste verzorging.
Het gaat toch om dieren???? Moet het dan uitmaken in welk land ze wonen?
Nog maar een keertje:bel eens naar ALLE NL asiels.........

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:54

Huertecilla schreef:
Je denkt inderdaad niet.

Een dier uit het buitenland halen is alleen maar feel good. Jee wat goed dat je een dier uit Ixiestan ´gered´ hebt.

Ben ik het mee eens. :j
Natuurlijk is het erg wat daar gebeurd maar als je in een asiel hier in nederland komt breekt je hart ook. 100-en kittens, honden, oude afgedankte dieren.. IMO kun je die beter een nieuw tehuis geven dan alles uit het buitenland gaan halen. Helemaal goed dat daar gecastereerd en gesterilliseerd gaat worden maar laat die dieren daar. Ik snap niet dat mensen daar wel een hond vandaan willen maar geen een uit een nederlands asiel, die honden verdienen dat net zo hard!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:10

Huertecilla schreef:
Je denkt inderdaad niet.

Eens.

Zo kan je wel over elk (ei)land een topic gaan aanmaken.
Dierenliefhebbers die naar Spanje gaan/ Frankrijk gaan/ Turkije gaan/ Rhodos gaan enz enz enz enz enz enz enz.

Sneu van alle dieren die hier op een lief baasje zitten te wachten.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:14

Ik kies zelf bewust voor een ouder dier en kijk ook best wel naar Nederlandse asielen,maar moet wel een dier hebben,wat bij mijn situatie past,ik werk,ben alleenstaand met 5 kindjes(eentje woont op zichzelf en de andere 4 zijn tussen 5 en 11 jaar oud)
Ik heb regelmatig contact met Nl asiels,wil dolgraag een hond,maar heb wel een voorkeur voor bepaalde rassen,en gezien het feit dat ik jonge kinderen in his heb,vallen ZO veel honden al af,niet omdat ik ze geen kans wil geven,want ik heb ervaring genoeg,maar omdat veel asiels struikelen over het hebben van kindjes.
Ik heb afgelopen maandag gebeld naar asiel in Utrecht(woon zelf nabij Eindhoven)voor een hartstikke lieve hond,ik moest woensdag terugbellen,want ik kon pas donderdag gaan kijken en er gaan eerst gesprekken aan vooraf en een gezamelijke wandeling,bel terug op tijd,is hond al besproken EN geplaatst op één dag,terwijl ze zeggen dat je eerst een orienterend gesprek krijgt,daarna nog eentje met alle gezinsleden erbij(mijn kindjes dus) en dan nog een wandeling samen met gedragstherapeut.
Ben 36,heb mijn hele leven al honden gehad,maar hier wordt ik soms wel moedeloos van en ja,als ik dan een arm schepsel uit een ander land een tehuis kan geven,waarom niet??
En nogmaals:in Nederlandse asielen worden dieren NIET afgemaakt als ze niet geplaatst worden hoor!!
Kittens en pups zijn niet aan mij besteed,die krijgen toch wel een goed huisje.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:14

Gáán we weer...

Even wat dingetjes van de site van de stichting waar mijn buitenlander vandaan komt (omdat ik me zoooo graag een redder wilde voelen en zooo graag wil pronken met mn buitenlander :roll: )

Citaat:
Wist u: De grootste leverancier voor honden in Nederland is de commerciële hondenhandel “broodfok” met ongeveer 125.000 honden per jaar (dat is ongeveer 63% van het totale aantal).

Citaat:
In Nederland worden jaarlijks gemiddeld 180.000 honden aangeschaft. In de Nederlanse asielen komen gemiddeld 20.000 en nu tijdens de crisis naar schatting 21.000 honden terecht. Dit betekent dat jaarlijks bijna 159.000 mensen elders een hond aanschaffen. Een aantal van hen hopelijk via ons..

Van een andere site:
Citaat:
Allereerst is het absoluut niet waar dat de buitenlandse honden plek innemen van Nederlandse asielhonden. Er is in de Nederlandse asiels zelfs chronisch tekort aan leuke kleine gezinshondjes. Dit is ook een van de redenen dat er diverse asiels in Nederland zijn die zelf buitenlandse honden uit buitenlandse asiels halen! Heel jammer dat de Nederlandse Dierenbescherming wat dat aangaat net doet alsof zijn neus bloed!

Ik word zo moe van dat eeuwige gezeur.. Denk dat ik wel voor de meeste buitenlandse honden-adoptanten spreek als ik zeg dat ik geen enkele intentie had om een goede daad te verrichten of om de wereld te redden.. Ik wilde gewoon een hond die bij me past. Of die uit Nl komt of uit verweggistan zal me dan echt een worst wezen. Ík vond mijn hond in Spanje, so what? Ik ga toch verdorie geen hond adopteren die niet bij me past alleen maar omdat ze in Nl ook zielig zijn?

Hoop dat dit goede initiatief van TS verder niet overschaduwd zal worden door een discussie over ''nederlandse honden eerst'', zou zonde zijn. Eenieder kiest voor de hond die hem of haar aanspreekt en bij hem past. Laat andere mensen lekker vrij in die keuze ;)