Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Girlgamer schreef:Dit doen ze al jaren (gelukkig!)
Maar waarom moeten er honden naar NL gehaald worden? Ik zie en ken genoeg mensen die daar verliefd zijn geworden op een hond en deze om die reden naar NL mee hebben genomen. Er gaat zo een behoorlijk prijskaartje aan zitten en je kunt niet iedere hond redden helaas.
rockwitch schreef:Hele goeie acties, wij hebben ook vaak mensen nodig vanuit Istanbul vliegen.
En waarom nog meer dieren hierheen halen? Omdat het soms gewoon nodig is, worden heus geen enge ziektes meegenomen, want daar wordt uitgebreid op getest. Het kan beter zo als mensen die daar wat vinden en die het dan meenemen zonder dat alles uitgebreid is getest.
En idd hier zijn er ook genoeg, vooral hier een hond of kat uit het asiel halen dan. En het fokken van steeds meer dieren hier in NL vooral niet meer stimuleren.
. Hij heeft dit ook al meerdere keren gedaan en is ook al meerdere keren met een (ander)team katten gaan castreren/steriliseren (dit wordt dus ook gedaan vanuit nederland). 
échte stoere kattenmannen doen dat
,ik denk graag in plaatjes en zie het al helemaal voor me.tyleysmiley schreef:Ik denk niet in landgrenzen,als ik een dier wil helpen,en alhoewel ik de Nederlandse dieren allemaal een superbaasje gun,heb ik toch een voorkeur voor buitenlandse adoptie,eenvoudigweg omdat de leefomstandigheden in het buitenland vele malen slechter zijn,als de omstandigheden hier.
Huertecilla schreef:Je denkt inderdaad niet.
In NL is een asiel ook een eindstation.
Wat niet geadopteerd wordt, wordt uiteindelijk gedood.
Elk dier wat uit het buitenland geadopteerd wordt is:
- een dier in een NL asiel dood
- geld wat niet aan NL asiels uitgegeven wordt
Een dier uit het buitenland halen is alleen maar feel good. Jee wat goed dat je een dier uit Ixiestan ´gered´ hebt.

Huertecilla schreef:Je denkt inderdaad niet.
In NL is een asiel ook een eindstation.
Wat niet geadopteerd wordt, wordt uiteindelijk gedood.
Elk dier wat uit het buitenland geadopteerd wordt is:
- een dier in een NL asiel dood
- geld wat niet aan NL asiels uitgegeven wordt
Een dier uit het buitenland halen is alleen maar feel good. Jee wat goed dat je een dier uit Ixiestan ´gered´ hebt.
)Citaat:Wist u: De grootste leverancier voor honden in Nederland is de commerciële hondenhandel “broodfok” met ongeveer 125.000 honden per jaar (dat is ongeveer 63% van het totale aantal).
Citaat:In Nederland worden jaarlijks gemiddeld 180.000 honden aangeschaft. In de Nederlanse asielen komen gemiddeld 20.000 en nu tijdens de crisis naar schatting 21.000 honden terecht. Dit betekent dat jaarlijks bijna 159.000 mensen elders een hond aanschaffen. Een aantal van hen hopelijk via ons..
Citaat:Allereerst is het absoluut niet waar dat de buitenlandse honden plek innemen van Nederlandse asielhonden. Er is in de Nederlandse asiels zelfs chronisch tekort aan leuke kleine gezinshondjes. Dit is ook een van de redenen dat er diverse asiels in Nederland zijn die zelf buitenlandse honden uit buitenlandse asiels halen! Heel jammer dat de Nederlandse Dierenbescherming wat dat aangaat net doet alsof zijn neus bloed!