Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Whiskas vind ik geen denderend merk, maar ik vind bij het kattenvoer sowieso weinig merken waar ik echt enthousiast over ben (heb zelf geen kat trouwens, maar wel een tijdje verdiept in de soorten voer).Bassenqua schreef:Voor mij ook héél belangrijk dat BHT en BHA niet als conserveringsmiddel wordt gebruikt, het is zeer slecht voor je dier maar wat mij nog het meest tegen staat is dat dit de goedkoopste manier van conserveren is maar bij de kassa mag je wel voor Royal Canin en Eukanuba de hoofdprijs betalen, al die reclame op tv, radio en werkelijk alle tijdschriften en sponsoring van fokkers en clubmatches moet toch betaald worden natuurlijk.
http://www.hokavo.nl/index_bestanden/Page322.htm
Ik vind Whiskas absoluut geen goede voeding, je kunt beter voor een iets duurder merk kiezen, bij de kassa ben je duurder uit maar de katten hebben er veel minder van nodig dus je doet langer met een zak en je gaat gigantisch besparen op je kattenbakvulling want ze hebben vele malen minder ontlasting en de stank is véél minder. Ik werk graag met de voeders van Prins! Op de lange termijn ga je waarschijnlijk ook op DA kosten besparen omdat de iets duurdere voeders anti blaasgruis werken.
)
Kaspar schreef:Het voordeel van Carnibest vind ik dat het al compleet en kant en klaar is en ik dus niet zelf een dieet hoef samen te stellen.
Het neemt ook niet te veel ruimte in de vriezer in, want die is niet zo groot.
Nu alleen nog kijken hoeveel een hond van 60 kg nodig heeft per dag en hoe dat met voeren zit.
Normaliter krijgen de dieren hier 2x daags brokjes en 1x daags wat blik. Het bakje brokjes is nooit helemaal leeg en vullen we altijd bij zodat ze wat te knabbelen hebben als ze honger hebben.
Hoe vaak moet Carnibest gevoert worden. Vreten ze het in 1x op of doen ze er de hele dag over.
Is het voor een hond/ kat slecht als ze bijv. maar 2 maaltijden p.d krijgen en de rest van de dag niets te eten hebben? Of is het raadzaam naast rauwe voeding ook nog een beetje brok te verstrekken?
Veel vragen weer, maar ik wil het gewoon goed doen.
Ook honden zijn geen graaneters. 
Tuurlijk zijn er ook erg kieskeurige katten. Bassenqua schreef:Sorry dierenfan dit is niet waar. De gewone adult kattenbrok van prins bijv is een voeding die je het hele jaar door kan geven, werkt preventief tegen blaas gruis! Klanten van ons die het speciale dieet voer van rc bij de da haalden geven hun katten nu ook de gewone adult kattenbrok van prins en gaat probleemloos door het leven. Ik heb het niet over een speciale blaasdieet voeding maar over het stuk dat er bij de goede onderhoudsbrokjes zoals bijv prins je preventief het blaas gruis kunt voorkomen, dit tot tegenstelling van bijv whiskas
nodig hoor. Erg bedankt voor dit antwoord. Dat geeft dus weer aan dat je nooit op iemand af moet gaan maar meer na moet vragen. In elk geval het blaasgruis oplossend dieet mag je dus niet levenslang geven maar als dat gegeven is en het probleem is over na 2 á 3 kg brok dan dus gewoon over gaan op het adult voer en alles blijft goed als het goed is. Weten we dat ook weer!dierenfan schreef:Gezien ik iemand ben voor herplaatsers en niet voor kittens zal ik dit probleem vast blijven houden tenzij een herplaatser het vers helemaal geweldig vind!
Een mooi alternatief als je niet genoeg vriesruimte hebt.