Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik schoot nogal is uit met het voer.. Of we maakte de kom verkeerd schoon...
. 

Roosch schreef:Ik vind trouwens ook dat er nogal wat verschil in zit in welke kwestie dat het is.
Ik herinner me net dat de vriend van mijn nichtje 2 jaar geleden een konijn cadeau heeft gedaan aan haar.
Ik ben mee geweest het beestje uitzoeken en dat was gewoon heel bescheiden. Ze wonen samen, dus hij wist wat hij zichzelf in huis haalde.
Hij wist dat zij het leuk zou vinden omdat ze het al vaak had gezegd en hij had een groot hok en allerlei benodigdheden gekocht.
Dat is een heel verschil met het cadeau geven van bijvoorbeeld een hamster aan een jarige, die wordt overhandigd door een stel schreeuwerige pubers die niet eens aan een kooitje hebben gedacht en aan de jarige, die het misschien helemaal niet leuk vindt.

maar op de manier die jij bedoelt vind ik het ook verschrikkelijk.
Ze hebben de beesten nu na 10 jaar wel nog steeds, zijn altijd goed verzorgd, maar ze waren er toen niet echt blij mee
Pluizebolpum schreef:Zomaar als kadootje iemand een dier geven, laat staan de stumperd als geintje of stunt gebruiken, vind ik drie keer niks. Zelfs met de beste bedoelingen zou ik nog niet iemand zonder toestemming een dier kado doen. Ik ken wel twee gevallen waarbij een dier als verjaardagskado fungeerde, maar dat was dan op de manier die ik wel kan goedkeuren, namelijk dat er vooraf over is gesproken, het iig duidelijk is wat het dier nodig heeft en dat het feestvarken het dier zelf mocht uitkiezen. Kijk, dat is gewoon leuk, dan weet je dat het dier in goede handen terecht komt én geliefd is.
Zou het zelf ook niet leuk vinden om zomaar met een beest opgescheept te zitten. Ook al ben ik gek op bijna alles wat beweegt en zou ik, als ik de ruimte en de financien had, al een komplete boerderij op na houden. Je geeft niet alleen een dier, maar neemt dan ook extra tijd, ruimte en geld die zo'n dier kost, aan iemand en het is maar de vraag of ze daar op zitten te wachten...
Dieren als louter speeltje of stunt, daar kan ik al helemaal niet tegen. Neem dan zo'n ding uit de speelgoedwinkel, die kunnen ook krijsen en bewegen...
Ik zou het graag willen, maar dat kan ik gewoon niet betalen. Leuk als mensen dan denken; "ach we kijken wel", omdat het toch een soort impuls aankoop is. Zit je 3 maanden later blut en met een pony die niemand wil hebben. En waar gaat het beestje dan heen? Tja, dan maar naar de slacht want niemand wil hem.