Geit in achtertuin, spoedje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Geit in achtertuin, spoedje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 18:16

Oke, ik zul het hier zo duidelijk mogelijk uitleggen.

Mijn moeder verteld me net dat mijn neef samen met zijn vrienden een geit hebben gekocht voor een vriend die jarig is. Echt een super domme actie, de vriend woont gewoon in een rijtjes huis bij zijn ouders, geen gras in de tuin niks.
Nu brengen ze hem daar dus vanavond heen, dus waar zal dat geitje terrecht komen ? In de tuin op tegels zonder eten, zonder drinken ( ja zo snugger zijn ze niet ) op tegels, geen gras. Dronke jongens, harde muziek.
Nu zijn het totaal geen dieren liefhebbers, en mij benieuwd wat ze allemaal met dat geitje gaan doen.
Ze hadden het al over traditioneel slachten etc.

Nu kan ik er zelf helemaal niks aan doen, dat geitje verblijft nu niet bij mijn neef anders had ik hem allang opgehaald.
Maar wat kan ik hier aan doen? Als ik de Dierenbescherming ofzo bel gaan die natuurlijk niet meteen kijken neem ik aan?
Na die verjaardag gaat het geitje naar een meisje? Die wilt hem wel in haar achtertuin hebben zegt ze.

Wat zou ik hier aan kunnen doen? Om dat geitje daar vanavond eventueel al weg te kunnen halen?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:17

bij je paard in zn box !
zo slachten mag niet. DB bellen, anders de politie.

BiBiQ

Re: Geit in achtertuin, spoedje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:19

Kinderboerderij? Of marktplaats zodat hij het juiste huis krijgt.

Wat een domme actie zeg. Ken je niemand die geitenbrok heeft ofzo? Dan kan hij tenminste normaal de nacht doorkomen. Eventueel wat hooi bij je paard halen. En een bak water en een stukje met stro om te liggen?!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:20

Ik zou aan je neef adviseren om het geitje na de (ongelooflijk domme) grap naar de kinderboerderij te brengen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 18:22

Als het kon zou ik hem idd allang weg hebben gehaald, maar ik weet niet waar het geitje nu verblijft.
Als ik de dierenbescherming bel, komen die dan meteen in actie? Aangezien het geitje er morgen wss al niet meer is.

Dus even voor de duidelijkheid, ik kan er niks aan doen, het moet echt van buitenaf komen.
Ik ken zijn vrienden niet, alleen de gene die jarig zijn, maar meer alleen van gezicht. Dus ik kan daar moeilijk aan kloppen om dat geitje op te komen halen, ze zullen me dan heel hard uitlachen denk.

2e edit; Ik heb hem al gezegt dat ie hem naar mij mag brengen en dat ik er dan wel een plaatje voor zoek, maar helaas ze hadden hem al aan dat meisje belooft.

Het gaat hier trouwens op de leeftijd 20/25.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:22

Weghalen daar, inderdaad dierenbescherming bellen... Dit mag en kan niet! Waarom bestaan zulke mensen..., sorry hoor... :n

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:23

Oh, ik lees nu je laatste post.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:24

LizzyLover schreef:
Als het kon zou ik hem idd allang weg hebben gehaald, maar ik weet niet waar het geitje nu verblijft.
Als ik de dierenbescherming bel, komen die dan meteen in actie? Aangezien het geitje er morgen wss al niet meer is.

Dus even voor de duidelijkheid, ik kan er niks aan doen, het moet echt van buitenaf komen.
Ik ken zijn vrienden niet, alleen de gene die jarig zijn, maar meer alleen van gezicht. Dus ik kan daar moeilijk aan kloppen om dat geitje op te komen halen, ze zullen me dan heel hard uitlachen denk.

2e edit; Ik heb hem al gezegt dat ie hem naar mij mag brengen en dat ik er dan wel een plaatje voor zoek, maar helaas ze hadden hem al aan dat meisje belooft.

Het gaat hier trouwens op de leeftijd 20/25.

Huh? Ik dacht dat ze van plan waren hem te slachten...?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:25

Pfff hier wordt ik heel erg boos om, hoe kunnen ze?

koop liever een opblaaspop voor die domme mensen, maar laat levende have gewoon waar het hoort.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:25

Het maakt niet uit of de DB wel of niet komt, bellen! Anders politie geen nood: 0900-8844 (of 0900-4488).
Succes, laat je even weten hoe het gegaan is?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:26

Ik lees toevallig net je topic en herinner me een discussie die ik van de week gevoerd heb over dit soort acties. Heb er maar een discussietopic over geopend: [BB] Dieren als verjaardagscadeau/stunt.

Als ik jou was zou ik zeker willen weten dat de geit bij dat meisje een goed plekje krijgt en er anders zelf achter aan gaan.. Kinderboerderij of iets dergelijks kan misschien uitkomst bieden.

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:33

Kinderboerderij lijkt vaak een optie voor dit soort gevallen, maar dat is het zeker niet. Veel kinderboerderijen hebben namelijk een ziektevrije status en hebben daardoor te maken met strenge regelgeving. Zo dienen geiten, maar ook schapen die aangekocht worden, afkomstig te zijn van een bedrijf dat ook een ziektevrije status heeft.

Heel veel succes en ik hoop dat alles goed komt!!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:36

TS ik zie dat je flink wat stallen heb, kun je die niet opstrooien met stro en wat hooi geven, en natuurlijk water :) Dan kun je rustig gaan kijken waar je hem gaat plaatsen ofzo. Die geit overleeft het was een paar dagen in de stal. Je heb bij de welkoop ook kleine zakjes brokkken te koop, die kun je kopen, en dan 1 handje per dag :D
Oké, dit is voor als je hem te pakken heb.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:41

Ik vind het (als je het aspect dat het een leven dier is even vergeet) best grappig :+
bedoel iemand verwacht een kadeautje kom je met een gei aan :')

Maargoed, ze moeten dat beesie natuurlijk wel goed verzorgen! ik zou je neef opbellen dat je dat beesie wel komt ophalen en dan bij je paard in de bok doen ofzo.. kan je paard niet een nachtje buiten blijven staan met het mooie weer?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 18:52

Ze hebben het over traditioneel slachten, maar als ze dat niet doen, dan geven ze hem aan dat meisje.

Als dat geitje daar voor een uurtje ofzo is vind ik het niet zo heel erg, maar ze hebben het over de hele nacht.
Ik ga idd tegen hem zeggen dat ik hem desnoods vanavond nog kom halen. Hij kan idd dan wel in mijn paard ze box staan, denk dat dat geen probleem is voor mijn stal eigenaresse.

Ik heb iig de buren van die jongen gebelt ( toevallig ken ik die ), hun gaan opletten wanneer dat geitje er is, dan bellen ze mij en dan ga ik de politie bellen, en hun ook ! Dus dan zijn er zoiezo al 2 mensen die het melden.
Ook ga ik informeren over de verblijfplaats bij dat meisje! Ik heb namelijk het vermoeden dat dat meisje voor de grap heb gezegt dat zij hem daarna wel wilt hebben, ivm het niet geloven dat ze een geit gaan kopen.
Ik weet ong waar ze die geit vandaan hebben, eventueel kan ik hem dan nog proberen terug te geven aan hun.

Iig bedankt voor de tips!

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:04

Die geit is snel genoeg de deur uit als die gaat poepen of plassen. Een paar keuteltjes op de grond is grappig, maar ineens een grote plas... Geef gewoon aan, dat het 'cadeautje' er 1 uur zal blijven en dan dat je hem ophaalt. Zo is alles geregeld, is het leuk voor hun en beter voor de geit. Niemand houd zomaar een geit in de achter tuin, als de kater is uit gewerkt zullen ze altijd wel iets regelen.
En dat ritueel slachten zal denk ik ook niet gebeuren, waar willen ze dat mee doen, met het taart mes. :')
En in de badkamer, denk dat het wel mee valt.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:11

Wat een domme actie zeg van die jongens!

Je kan het geitje ook niet zomaar op je terrein houden. Het dier moet een oornummer hebben en je moet zelf een UBN nummer hebben, anders ben je in overtreding. Schapen en geiten moeten namelijk geregistreerd zijn,

Kinderboerderij doe je, zoals al eerder gezegd werd, ook geen lol met een geit. Misschien kan je bellen met de algemene inspectiedienst? Anders inderdaad politie op 09008844.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:03

Hoe staat het er inmiddels bij?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 21:17

Ik heb mijn neef net gesproken, hij zegt dat hij een uurtje blijft en dan word hij over het hek bij een boederij gezet. Ook slecht, maar gelukkig wel beter als in een tuin. Die mensen op die boederij hebben meerdere 'gedumpte' dieren dus ik denk dat hij daar kan blijven.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:21

Nou, dat vind ik dus al helemaal niet kunnen!

Zoek er gewoon de juiste oplossing voor. Ergens dumpen is natuurlijk wel erg makkelijk.
En als die mensen meerdere "gedumpte" dieren hebben, wil niet zeggen dat ze behoefte hebben aan meer dieren. Bespreek het desnoods gewoon met die mensen, lijkt me stukken netter dan dit.
En anders maar in een schuurtje met hooi en stro en water en dan het diertje op marktplaats.
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 01-10-11 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:22

Wat??? Dat kan toch niet. Kom op zeg, wat een stelletje kinderen. En als die boer nauw wel alle certificaten heeft voor blauwtong, qkoorts, scrapie vrij en zwoeger vrij en dergelijke heeft raakt hij die allemaal kwijt! Wat word er toch ligt gedacht over de regels. Arme man, als hij die heeft gaan er honderden euro's verloren door zo'n domme grap. :( -:(-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:23

LizzyLover schreef:
Ik heb mijn neef net gesproken, hij zegt dat hij een uurtje blijft en dan word hij over het hek bij een boederij gezet. Ook slecht, maar gelukkig wel beter als in een tuin. Die mensen op die boederij hebben meerdere 'gedumpte' dieren dus ik denk dat hij daar kan blijven.

Dieren dumpen is toch gewoon strafbaar?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:24

Dumpen is ook strafbaar. Maar ik vind het ook echt niet kunnen.
Ten eerste is het al een domme actie om zo'n beestje voor zo een actie te kopen. Het is een levend wezen wat nu een hele berg stress oploopt omdat sommige mensen het wel een leuk idee leek.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:25

Als je verdorie het lef hebt om zo'n beest te kopen, zorg er dan ook voor dat ie op een goede plek komt. Zielige lui.
:(

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:26

LizzyLover schreef:

kun jij hem niet beter ophalen