Poes heeft musje gevangen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Poes heeft musje gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:13

Afbeelding

Schattig he? Poes had hem gevangen en in de tuin gelegd. Daar had ik poes maar weggejaagd en heb ik het kleine beestje opgepakt. Kon niet meer vliegen, waarschijnlijk is z'n vleugeltje gebroken. Ik heb hem tot Birdie gedoopt :D Dierenambu kan je pas Maandag bellen? Dusja.... Birdie zit hier nog wel even..

Wilawander

Re: Poes heeft musje gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:18

Dit musje heeft na een kattenbeet binnen een aantal uur antibiotica nodig. anders zal het binnen 24 uur sterven aan bloedvergiftiging. 1 klein tandje van de kat in het musje is voldoende, daar deze wonden direct weer sluiten gaat het zo snel. Vaak is dus een musje redden van de kat niet zo verstandig.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:19

Dierenambu pas maandag bellen?? sinds wanneer?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:20

Ach gut dat beestje... Mijn kat heeft ook al heel vaak jonge vogels mee genomen naar huis. Hier is het trouwens wel mogelijk om de dierenambulance in het weekend of 's avonds te bellen. Misschien zit er wel een vogelopvang in de buurt bij je.

Succes met de kleine Birdie ;)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:23

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:25

Het enige wat de dierenambu doet is naar de vogelopvang brengen. :+ Misschien dat je dat zelf ook kunt doen? :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:32

Vorige keer zaten we ook met een verdwaalde hond hier.. Kregen we de dierenambu ook niet te pakken, we werden telkens doorgestuurd en dan werd er weer niet opgenomen.. :?

Maar ik ga even kijken voor de vogelopvang inderdaad! Thanks voor de tip!

En deze kleine birdie laten liggen als poes hem heeft gevangen? No way..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:35

Essssss schreef:
Vorige keer zaten we ook met een verdwaalde hond hier.. Kregen we de dierenambu ook niet te pakken, we werden telkens doorgestuurd en dan werd er weer niet opgenomen.. :?

Maar ik ga even kijken voor de vogelopvang inderdaad! Thanks voor de tip!

En deze kleine birdie laten liggen als poes hem heeft gevangen? No way..

Beter laten opeten door de kat dan 24 uur lang lijden aan een langzame dood. Ik snap dat je hem graag wilt helpen. maar zo is hij ten dode opgeschreven. Ben zelf dierenartsassistente en weet waar ik het over heb en heb zelf al jaren vogels. Als je wat wilt doen vraag dan bij de dierenarts of je wat enrofloxeral kan krijgen of baytril, dat is namelijk het antbiotica wat werkzaam is. en zorgen voor de juiste voeding. Maar nogmaals vogelopvang en zo snel mogelijk is het beste,

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:38

Probeer ook alles voor het beestje te doen dat hij het overleefd, liever dat dan dat hij af wordt gemaakt door mijn poes die er eerst nog een uur mee gaat spelen. Thanks voor de tip, ik ga gelijk even kijken!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:41

Wij hebben wel eens een kat gehad die een parkiet had gevangen die (blijkbaar) ergens ontsnapt/losgelaten was. Ook 2 puntjes van de tanden in de borst, maar geen antibiotica gehad en beestje heeft nog een paar jaar bij ons geleefd.... Maar ik zou denk ik ook een vogelopvang bellen, handig dat die er zijn :) Kan me voorstellen dat je de kat niet gewoon zijn gang kan laten gaan als je weet dat hij zo'n vogeltje heeft gevangen... Succes!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:45

Je had beter de kat zijn werk kunnen laten doen.
Nu moet dat dier het hele weekend nog wachten tot hij uit zijn lijden verlost wordt. Want dat gebeurt toch wel met een gebroken vleugel.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:58

enny: Wat fijn dat de parkiet het bij jullie heeft overleefd! Inderdaad, ik zou het niet kunnen aanzien dat dat kleine beestje door mijn grote kat vermoord zou worden..

Hij zit nu in een grotere doos waar die wild rond rende, heb er 2 wormpjes bij gedaan die hij nu heel wild aan het opeten is := Er is hier gelukkig een vogelopvang in de buurt die ik zo direct ga opbellen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:59

Mussen zijn erg stressgevoelig, als hij al niet dood gaat van de kattebeet dan is het wel door de stress van het vastzitten en allemaal mensen langs zien lopen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 14:12

Hij ziet geen mensen langs lopen, hij staat rustig in een hoekje, heeft net gegeten en ligt nu te slapen :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:16

Dierenambulance komt ook in het weekend.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:18

Vanavond word hij opgehaald en naar een vogelopvang gebracht, dus komt allemaal goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:29

Laat hem alsjeblief een steen op zijn kop geven :) (Ik denk niet dat je het zelf wilt :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:04

Ik wil niet vervelend zijn, maar mussen en andere vogels vangen is des kats, en het is de natuur. Bemoei je er niet mee. Beter de kat zijn werk laten doen dan dat beestje een langzame, ellendige dood laten sterven, dat is pas echt zielig.
Daarmee red je het diertje niet, je zorgt alleen dat hij zich nog veel beroerder voelt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:35

hier komt de dierenambu altijd 24/7 en sorry!! maar ik zou dus even zelf naar de DA het vogeltje heeft NU hulp nodig. Als je bijv. hond/kat een poot gebroken heeft dan zeg je toch ook niet tot maandag? Een vogel met gebroken vleugel heeft ook net zoveel pijn hoor!! Jammer maar de volg. keer kan de kat toch maar beter zijn werk klaar maken.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 22:38

Musje heeft het gewoon overleefd hoor.. :roll: Hij zit nu bij de vogelopvang. Volgens hun zou die het nog gewoon redden en was er niks ernstigs aan de hand. Dus gelukkig geen steen op zijn hoofd gehad, had ik voor niks dat arme beestje vermoord.... :(:) Volgende keer zou ik ook precies hetzelfde handelen :)

Eind goed al goed.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:56

Goed gedaan essss, laat mensen maar l*llen, ik vind dat je het prima gedaan hebt. Als je de kat hem had laten opeten, ook goed, maar zo kan het ook als je je daar fijner bij voelt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:23

Essssss schreef:
Musje heeft het gewoon overleefd hoor.. :roll: Hij zit nu bij de vogelopvang. Volgens hun zou die het nog gewoon redden en was er niks ernstigs aan de hand. Dus gelukkig geen steen op zijn hoofd gehad, had ik voor niks dat arme beestje vermoord.... :(:) Volgende keer zou ik ook precies hetzelfde handelen :)

Eind goed al goed.

Oh, dus je doel was toegejuicht worden? Dan weet ik.dat voor een volgende keer.

Overigens, dat iets goed uitpakt (wat je nu nog niet weet) wil niet zeggen dat het een goede actie was. Het zegt alleen maar dat je er deze keer mee een bent gekomen.
Vind het jammer dat je niets wilt doen met de reacties die je niet bevallen. Uk geloof niet dat ze gegeven zijn om jou te pesten namelijk...... wél omdat je er iets van kunt leren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:27

Misschien kunnen de reacties dan ook wat vriendelijker, vind het niet zo gek dat ts zich hier tegen verzet..
Lekker proberen een schuldgevoel aan te praten, báh.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:38

Het is nu eenmaal een fijt dat 9 van de 10 vogels naar een kattenbeet overlijden aan vergiftiging. Soms is zelfs het tijdig AB geven niet voldoende. Vandaar dat ik vogels niet afpak van mijn kat. Meestal zijn ze al snel weg door de stress. Ja zielig maar is de natuur.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:44

Dus TS had of kat er mee moeten laten spelen of een steen er op moeten gooien? Ik zie eerlijk gezegd even niet in waar dat op slaat.... als de kat er nou nog druk mee aan het spelen was geweest maar dat was dus niet het geval.
Reactie van TS is ook niet meer dan een natuurlijke reactie.

Enneh... de kat zijn werk laten doen.... genoeg katten die het dier niet dood maken maar er alleen mee spelen. Dan sterft het beestje dus ook een langzame nare dood.

Jammer dat mensen ook niet eens even de moeite nemen om een paar posts te lezen.. :=