Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Naaltje schreef:oh nu gaat iedereen me opeten
maar ik vind de wereld hard. Ik vind het hard dat jij zo overstuur raakt omdat mensen hun kat niet gewoon binnen grenzen houden...
Want ja, ik heb ook al eens jankend midden op de weg gestaan met de auto (''gewone regionale weg'') omdat daar een kat lag.. Heb hem schreeuwend opgepakt en bij een boom gelegd, ding was al dood.
Heel de straat af gegaan, en iedereen dacht dat ik 'm had aangereden. Maar ik wilde alleen dat hij niet tot soep gereden werd.
Wel neem ik het nog altijd de mensen kwalijk die 't beestje niet gewoon binnen hielden...
Je laat je peuter toch ook niet los over straat stuiteren zodat andere mensen die kunnen vinden na een ongeluk...
fjordjes schreef:Op de snelweg zou ik nooit zoiets doen! Veels te gevaarlijk, de meeste zien het te laat als je vol in de ankers gaat en je hebt zo een ongeluk te pakken. Hoe groot m'n hart voor dieren ook is, zou ik dit nooit doen!
knabbelgirl schreef:Die chauffeur bestempelde me vervolgens als een dom naief meisje dat ik me druk maakte om zo'n beest. Maar voor mij is dit gewoon normaal, een stuk normen en waarden.
Josien_ schreef:fjordjes schreef:Op de snelweg zou ik nooit zoiets doen! Veels te gevaarlijk, de meeste zien het te laat als je vol in de ankers gaat en je hebt zo een ongeluk te pakken. Hoe groot m'n hart voor dieren ook is, zou ik dit nooit doen!
Hier dacht ik ook aan! Als ik op een snelweg en het is druk zou ik persoonlijk niet stoppen. Mocht het nou echt heel rustig zijn zou ik misschien mijn auto op de vluchtstrook zetten en even kijken of het nog leeft etc.
Ik vind de reacties van de mensen ook wel een beetje overdreven hoor trouwens.
Tamadine schreef:Dat met dat muisje doe ik ook. En als ik denk dat het muisje geen kans meer maakt dan sla ik er een klomp op om verder lijden te besparen.
Maar ik vind het levensgevaarlijk om op een snelweg te gaan stoppen en je auto op de weg met knipperlichten aan te zetten (of stond je auto op de vluchtstrook?). Ik ben een heeeel groot dierenvriend, maar ik vind niet dat je andere mensen in (levens) gevaar mag brengen om een kat van de snelweg te halen. Wat dat is namelijk wel wat je doet. Stel er rijd een vrachtwagen en ziet jou plots de weg ff op gaan om een kat te pakken. Die schrikt zich rot en remt of wijkt uit, nou de rest kan je zelf wel verzinnen.
Ook stond ik op een recht stuk met minimaal 1 km zicht voor en achter me 
Naaltje schreef:oh nu gaat iedereen me opeten
maar ik vind de wereld hard. Ik vind het hard dat jij zo overstuur raakt omdat mensen hun kat niet gewoon binnen grenzen houden...
Want ja, ik heb ook al eens jankend midden op de weg gestaan met de auto (''gewone regionale weg'') omdat daar een kat lag.. Heb hem schreeuwend opgepakt en bij een boom gelegd, ding was al dood.
Heel de straat af gegaan, en iedereen dacht dat ik 'm had aangereden. Maar ik wilde alleen dat hij niet tot soep gereden werd.
Wel neem ik het nog altijd de mensen kwalijk die 't beestje niet gewoon binnen hielden...
Je laat je peuter toch ook niet los over straat stuiteren zodat andere mensen die kunnen vinden na een ongeluk...
F_Orumster schreef:maar voor een wollige bol stilliggend in de berm.
En als je 120 rijd is het van ver af niet te zien of het beweegd of niet
Naaltje schreef:Wel neem ik het nog altijd de mensen kwalijk die 't beestje niet gewoon binnen hielden...