Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

). Hij vindt het volkomen normaal om op die manier te eten.XoNo schreef:Honden zijn vleeseters, dus alleen puur en rauw vlees is natuurlijke voeding
Huertecilla schreef:XoNo schreef:Honden zijn vleeseters, dus alleen puur en rauw vlees is natuurlijke voeding
Nee hoor.
Honden zijn opportunische alleseters.
Zelf hun wilde voorouder van vóór 15 duizend jaar restverwerking van de menselijke dis eet niet alleen ´vlees´.
De wolf eet verder van een prooi eerst maag/darm en dat is bij een herbivoor ????
![]()
De hond is niet natuurlijk, maar een product van domesticatie = ónnatuurlijk![]()
Hoe politiek incorrect vandaag ook, is de hond eigenlijk een menselijk afval eter.
Yamcha schreef:Dat kan in NL niet HC; dan krijgen ze een hoop ongezonde troep binnen.
Nein danke, ik voer ze wel gewoon
) als stapelvoer in hoeveelheid aangepast bij de rest van die dag.

Yamcha schreef:Eet maar een konijn. Veel gezonder.
Huertecilla schreef:Yamcha schreef:Eet maar een konijn. Veel gezonder.
Ik geef geen herkenbaar dier te eten.
Ik wil dat de associatie tussen dier en eten niet gelegd wordt.
Er loopt hier van alles rond namelijk. Gewenst en ongewenst.
Ze mogen geen konijn vangen omdat die het toch al moeilijk hebben in het wild en ook al was het maar omdat ze dan ook geen rat vangen. Ik strooi zelf geen gif maar de buren wel.
Toen ik vorig jaar de residente rattenkolonie eens grondig uitgedund heb*, mocht mijn ´turco´ ook alleen op uitdrukkelijk commando helpen en gelíjk lostlaten na schudden.
De nieuwe aanwinst(en) laat ik daar een volgende keer alleen bij als dat er bomzeker in zit.
Dat is trouwens wel een ´natuurlijke´ taak van de hond rond het menselijkehaard; ongediertebestrijding. Verschillende kleine rassen hebben daar een groot deel van hun geschiedenis aan te danken.
* dat was enerverender dan met de honden achter wilde zwijnen aan
Huertecilla schreef:Yamcha schreef:Eet maar een konijn. Veel gezonder.
Ik geef geen herkenbaar dier te eten.
Ik wil dat de associatie tussen dier en eten niet gelegd wordt.
Er loopt hier van alles rond namelijk. Gewenst en ongewenst.
Ze mogen geen konijn vangen omdat die het toch al moeilijk hebben in het wild en ook al was het maar omdat ze dan ook geen rat vangen. Ik strooi zelf geen gif maar de buren wel.
Toen ik vorig jaar de residente rattenkolonie eens grondig uitgedund heb*, mocht mijn ´turco´ ook alleen op uitdrukkelijk commando helpen en gelíjk lostlaten na schudden.
De nieuwe aanwinst(en) laat ik daar een volgende keer alleen bij als dat er bomzeker in zit.
Dat is trouwens wel een ´natuurlijke´ taak van de hond rond het menselijkehaard; ongediertebestrijding. Verschillende kleine rassen hebben daar een groot deel van hun geschiedenis aan te danken.
* dat was enerverender dan met de honden achter wilde zwijnen aan
Yamcha schreef:Honden kunnen de celmembranen van plantaardige voeding niet kapotmaken, omdat ze niet kunnen kauwen, en wat je niet kunt ontsluiten, kun je niet opnemen. Daarom moet je ook vuile pens voeren als je rauw voert, daar zitten genoeg ontsloten plantaardige vezels in, en zo komt je hond aan de 10% plantaardige voeding die hij nodig heeft.
als maagvulling voor te rijk gevoerde honden.