Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ranna schreef:Bij de vraag wel of geen kat moet je je realiseren dat de kat er niet alleen voor jou (jullie) is maar jullie er ook voor haar/hem moeten zijn.
Waarom iedereen altijd een kitten wil is mij een raadsel. Een oudere asielkat is zooo blij met een thuis en daar heb je over het algemeen veel minder werk mee om op te voeden omdat de brand daar wel al wat uit is.
Een kitten vraagt veel tijd, krabt idd aan meubels dus een fatsoenlijke krabpaal is zeker een must maar nog steeds geen garantie dat ze niet aan de meubels krabben. Even wat dingen om over na te denken.
Ze kotsen regelmatig,
de bak moet dagelijks schoongemaakt worden,
ze verharen,
kunnen tegen ramen omhoog gaan staan - dus pootafdrukken op het raam,
kunnen ziek worden wat geld kost en extra aandacht voor verzorging.
moet kwaliteit voer krijgen om haar/hem zo gezond mogelijk te houden (en nee Wiskas is geen kwaliteitsvoer en TomPoes ook niet) Kwaliteitsvoer heeft als 1e ingrediënt vlees op de ingrediëntenlijst staan en niet een graansoort.
Mag hij/zij naar buiten of niet? Zo nee, kan dat een probleem worden ook al is het diertje nog nooit buiten geweest maar als hij veel energie heeft kan hij binnen onzindelijk of anderszins baldadig worden.
Mag hij wel buiten, komt hij met vieze pootjes binnen en kun je hem het hele huis doorspeuren e.d.
Zo maar wat uit m'n mouw geschud om aan te geven dat een kat als huisgenoot een grote beslissing is waar je goed over na moet denken en dat doen jullie gelukkig zo te horen.
Tegenover staat dat als het klikt tussen poezebeest en jullie er heel veel plezier en gezelschap aan kunnen hebben. Als het meezit zo'n 20 jaar lang! Ook die 20 jaar is iets om over na te denken
zonnebloem18 schreef:Er zitten ook nog genoeg kittens in het asiel hoor haal die ajb niet bij een of ander voor de leuk op marktplaats nestje.
Als je nog wat bang bent voor katten is het misschien wel een idee om eerst gewoon eens bij een gastgezin te kijken die kittens heeft en te zien hoe dat aanvoelt.
Dierenopvangcentrum Rijnmond Rotterdam in een goed adres
Arabesk schreef:Alleen katten nemen als ze ook naar buiten kunnen bij jou. En neem dan asielkatten, sommigen zitten er al meer dan een jaar en willlen heel graag een baasje
zonnebloem18 schreef:Als je nog geen katten heb zou ik niet gaan voor 1 kitten, deze gaat zich vervelen en uit verveling slopen.
.

poes schreef:zonnebloem18 schreef:Als je nog geen katten heb zou ik niet gaan voor 1 kitten, deze gaat zich vervelen en uit verveling slopen.
.
Ik vroeg in het asiel: de twee oudste dikzakken die niet herplaatst raken wegens overvloed aan schattige kittens graag
Dus ja, 2, en géén kitten, en 2 dode banken
Wat Marieke zegt: bij katten bestaat de zorg voornamelijk uit stofzuigen, kattenbak dagelijks mesten, voeren, aandacht geven, kots ruimen, en je meubels beschermen in mijn geval.
Kosten vind ik dik meevallen
Maar daarnaast, zijn ze mijn lust en mijn leven, toveren ze ALTIJD een glimlach op mijn gezicht, en word ik heel giftig als een ander wat te zeuren heeft over mijn kindjes
Ik zit vaker katjes te kijken dan tv