Alleen doen wij er alles mee, en de vriend vrijwel niets...of ja toch, hij geeft de hond klappen als de hond stout is...
Het verhaal:
stond als pup met 3 broertjes/zusjes te koop op internet, in België.
Ze zaten bij mensen thuis, maar de moeder van de pups was niet aanwezig.
De zus van de verkoper fokt met AB en BC, maar dit nestje was een ongelukje.
Waarom ze dan niet met moeder en al naar de verkoper zijn gegaan, is mij een raadsel, en hier kreeg ik direct mijn vraagtekens bij.
Ik heb sterk afgeraden om een pup daar aan te schaffen, maar mannen zijn eigenwijs en er kwam toch een pup.
Inmiddels is de pup een maand of 4, maar ze lopen tegen redelijk wat problemen aan:
- niet zindelijk te krijgen, is buiten snel bang en afgeleid en doet niets maar eenmaal thuis ligt binnen no time de kamer vol hopen en plas.
- loeisterk aan de riem, mijn moeder heeft versleten schouders en kan de hond eigenlijk niet aan, ik pak de hond dan zo vaak mogelijk mee om uit te laten.
- bang, zodra de hond maar iets ziet op straat, of iets hoort, dan gaan d'r haren al overeind.
Ze is ook bang voor andere honden met het uitlaten, gaat echt kruipend over de grond.
- tevens is ze nu bang voor forse, kale mannen, met "dank" aan de vele klappen die ze al heeft ontvangen door haar baas vanwege onzindelijk gedrag.
- ze sloopt veel, heeeeel veel en een speeltje aanbieden heeft niet veel nut tot nu toe.
- ze barst van de energie, maar mijn moeder heeft weinig geduld en een kort lontje, als de pup niet binnen 10 minuten haar behoeften heeft gedaan gaat ze weer naar binnen.
De pup drinkt enorm veel, vind ik niet normaal voor zo'n jong ding.
Eten is binnen no time op, dat is geen probleem en ze krijgt nu maar 1x per dag eten omdat ze neiging heeft om te dik te worden.
Echter poept ze wel ontzettend veel, zo'n 8 a 10 hopen op een dag is normaal.
De pup is ontzettend lief, hoewel ze afentoe wel teveel bijterig gedrag vertoont.
Ze luisterd zeer goed wanneer ze losloopt, is wel snel afgeleid maar komt heel braaf voor als je haar op een vriendelijke, vragende manier roept.
Zitten kan ze ook op commando, en ik denk dat het een fantastische werkhond zou zijn.
Helaas heb ik niet altijd tijd, ivm eigen hondje/kind/paarden/huishouden etc.
De woonsituatie gaat veranderen, en dan kan ik me meer bezighouden met de pup.
De pup zit 's nachts in een gangetje van ongeveer 1,5m bij 1m, dit als soort "bench".
Echter bevuilt ze haar nest, ze poept zelfs op haar dekentje.
De pup is dus zeer slecht gesocialliseerd, kent de hondenregels niet en ik ben bang dat, als het zo doorgaat, ze een angstbijter gaat worden.
Tevens is er twijfel of ze wel echt een kruising AB/BC is, iedereen zegt dat het een Stafford is(zelfs echte hondenkenners) of in ieder geval een staff kruising.
Dit maakt uiteraard niet uit voor het opvoeden, maar dit is wel een eventueel probleem in combinatie met tolerantie van andere honden.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop hier wat tips te krijgen vooral mbt zindelijkheid.
Zoek iemand met ervaring en waar ze alle tijd voor de hond hebben.. denk niet dat de hond in deze situatie zal veranderen.. Hoe hard het ook klinkt; zoek een ander baasje

maar is wel handig dat een hond niet je bank in beslag neemt
Je hebt gelijk...