Hulp bij je konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Hulp bij je konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 12:57

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is, of er iemand is die je kan helpen, bij problemen met konijnen. Dus ik bedoel iemand die bij je thuis komt. Bestaat dat?

Evelijn

Re: Hulp bij je konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:58

Wat voor konijnenproblemen heb je het dan over?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:59

Waar woon je ? Als je in de buurt van mij woont kom ik je graag helpen
Vaak willen opvangcentra je ook graag helpen

Wat voor vragen en problemen heb je ? Pb me daar maar even over

44Myrthe44

Vast wel :).
Gewoon een advertentie op marktplaats zetten, misschien heeft iemand met verstand van konijnen dan wel zin om je te komen helpen.

InezFlip

Ja gedragsproblemen?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:05

Hij is nu nog, bij de dierenarts, omdat is geholpen aan haakjes. En daar word die nog gedwangvoerd, en hij krijgt zijn medicijnen. Omdat ik dat zelf niet aankan. Mogelijk komt die morgen weer thuis, en eet die hopelijk weer goed. Maar het zijn meer, gedragsproblemen. Hij wil alles slopen, en dan vooral in de elektriciteitsdraden bijten, mijn meubels in bijten, kastjes, mijn schoenen en ga zo maar door, de meest gekke dingen, wat die vroeger nooit gedaan heeft, dat doet die nu wel. Hij is bijna 4 jaar volgend jaar maart. Ik wil hem graag houden, maar dan moet het wel goed kunnen gaan in mijn huis. Dus als er iemand is die samen met mij zou kunnen kijken, wat eraan te doen valt, zal dat voor mij en mijn konijn wel prettig zijn.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:07

Ik denk dat je konijn zich verveelt, zit ie alleen ?
Een konijn is een groepsdier he, hoort altijd samen te zitten
Wat je kan doen is een panelenren kopen en die om zn kooi zetten, zodat ie niet bij alles kan
Waar woon je ?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:12

Ja, hij zit alleen. Ik vind het aan de ene kant, ook zielig voor hem, dat die alleen is, en ik denk ook wel dat die een maatje mist. Maar nog een konijn erbij, heeft zo zijn voor en nadelen voor mij. Ik woon in Den haag. Misschien woont er iemand in de buurt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:14

Wat zijn jou na delen ?
Ik ken namelijk alleen maar vóórdelen, als je denkt dat je konijn nu gelukkig is moet je em es zien met een maatje, hij zal helemaal op fleure
Op mijn site http://ikwileenkonijn.webklik.nl/page/homepage staat veel info
Ook veel fotos waarom je konijnen samen moet houden :)
Ik woon helaas niet in de buurt, maar ga er vanuit dat je konijn dit doet omdat ie zich verveelt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:17

De nadelen zijn, ik woon binnen hij kan niet naar buiten. De kosten voor de dierenarts die het met zich meebrengt voor twee konijnen, de verzorging, heb een niet al te groot huis en ik moet het zelf ook aankunnen. Natuurlijk wil ik ook dat Valentijn gelukkig is, daarom zoek ik naar een oplossing.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:22

Toch zal het me helpen, als er iemand bij mij langs zou kunnen komen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:28

Je konijn is het gelukkigst als ie samen zit met een konijn, maar goed als dat niet kan...
Geef em zoveel mogelijk speelgoed, wilgentakken, dozen enz
Loopt je konijn altijd los ?

http://www.muffinskonijnenopvang.nl/
Mail hun eens, ze zitten in Den Haag
Ze kunnen je vast helpen

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:33

Een konijn leeft van nature niet alleen dus dat is stap 1 wat je moet veranderen
Een konijn knabbelt van nature aan veel dingen die hem in de weg staan of als het mogelijks lkkr is, heel lastig zo niet onmogelijk om af teleren. Jou konijn heeft pijn an zijn tanden dus het is goed mogelijk da thij meer op zachtere dingen als schoenen ed gaat kauwen ipv op zijn hooi (ik hoop toch dat hij altijd hooi ter beschikking heeft zo nee zeker doen).
Beste is gewoon zorgen dat hij nergens bij kan van kabels/schoenen etc. Ik heb ooit daarvoro van diekabeldingen in de ikea gehaald die zien uit als smalle stofzuigerslang en die kan je zo over je kabels heen klikken ideaal.
Verder geef je konijn speelgoed waar hij wel aan mag knagen bv zo n brug uit wilgentakken/tunnels/tentje dan kan je hem evt corrigeren als hij aan jou meubels doet door bv met planten spuit te spuiten. Heel belangrik is dat hij de straff niet correleert met jou aanwezigheid maar met zijn gedrag want anders wordt hij schuw voor jou. Timing is dus van essentieel belang. Dus nooit straffen als hij iets net gedaan heeft maar enkel als hij ermee bezig is andres heeft het enkel averrechts effect.

Ik had vroeger heel tam heel braaf konijntje die beet nergens aan nu heb ik 2 konijnen uit de opvang heel lief maar schuw en die bijten wel aan dingen (leert je opruimen :+ ) ze zaten daarom altijd in hun hok als we meer dan 2 uur niet thuis waren. Ik kon daar niet zo goed tegen en had als ze tam waren een deel van de kamer compleet konijnproof gaan maken en met hekje afgezet maar gezien ze toch wat schuw blijven heb ik het idee dat ze liever in de tuin een mega groot hok met ren krijgen dus dat zijn we atm aan het realiseren. Voor jou zou ik dus zorgen dat hij zonder toezicht niet in hele huis kan lopen maar enkel in afgezet stuk van huis waar je dan bv zorgt dat enkel zijn speelgoed staat en geen stekkers of andere dingen waar hij absoluut niet aan mag bijten. Als je dan thuis bent kan je ook opletten en evt op juiste manier straffen als hij rondloopt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:33

Kijk eens op de website van Tinley :)
http://www.tinley.nl/gedragstherapie/pa ... geid=59322
Ik wil zelf ook de opleiding gaan doen en er is ook vraag naar hoor ik regelmatig.
Anders zou je ook contact op kunnen nemen met Muffin's konijnenopvang in Den Haag wellicht dat zij iets kan betekenen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:40

Ja, hij mocht altijd in mijn huis rondlopen, maar hij eet alles wat die ziet op. Als het nou geen kwaad kon, hoef ik me ook geen zorgen te maken. Maar dat doe ik wel. Dan moet ik eigenlijk dus nog meer dingen in mijn huis wegdoen, zodat hij veilig rond kan lopen. Maar hij is slim en weet precies waar alles ligt waar die nou niet meer bij mag.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:42

Dan is een panelen ren om zn kooi dus erg handig, of heb je misschien een kamertje leeg wat je konijn proof kan maken ?
Met een panelenren kun je dingen afzetten waar ie dus wel mag komen, lijkt me voor jou konijn erg handig

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:45

Nee ik heb maar twee kamers. Mijn woonkamer, en slaapkamer. En sommige dingen, kan ik niet wegdoen. Waar kan je zo´n panelenren kopen. En is dat duur. Ik ben nu ook al weer 150 euro kwijt voor de da.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:47

Welkoop of misschien op marktplaats!? (duur zijn ze niet!)

En als je aangeeft dat ie nu aan alles vreet terwijl ie dat in het begin niet deed, zou dat kunnen komen omdat ie pijn heeft??
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 22-09-11 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:48

Zn panelen ren kun je bij dierenwinkels kopen en tuincentra hebben ze denk ik ook wel
Kost zn 15 a 20 euro
Afbeelding

Dieren kosten nou eenmaal geld :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:52

Dan is het denk ik ook nog te klein voor hem, want ik laat hem wel eens in de gang loslopen, en dat vind die niks, want daar is niks te doen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:55

Tja ik denk dat als iemand bij jou thuis komt die je kan helpen toch wel zegt dat er een maatje bij moet..
Dat is de enige manier om hem van z'n problemen af te helpen. Dat beesie verveelt zich te pletter ..
Het zijn groepsdieren.. Als er geen mogelijkheid is om er nog een bij te nemen zou ik er afstand van doen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:57

Zolang hij idd alleen leeft moet je em afleiden met speeltjes, wilgentakken, dozen enz
Je moet keuzes maken, dit is niks voor het konijn en niet voor jou

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:58

Ja, ik denk dat ik dat dan ook moet doen. Ik heb alles geprobeerd, maar ik weet het niet meer.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:58

Als jij geen ander konijn er bij wil doe dan idd afstand en breng hem naar een opvang
Het zou erg egoistisch zijn als je je konijn alleen houd

En alles geprobeerd.... Dat wil ik niet zeggen, met een maatje was dit niet nodig geweest namelijk

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:00

Breng toch weg al dat getob wordt je zelf ook niet beter van toch?