Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
H_Nalanta schreef:Ik ben sowieso tegen bont, tegen elk bont. Behalve als het een afvalproduct is.
Toch werden nertsen wel heel erg netjes gehouden in Nederland. Dus beter nertsenbond in Nederland verkrijgen dan in China o.i.d. Maar de nertsenhouderij voor bont is in Nederland inmiddels al verboden.
Beter dan menig koe/varken, al dan niet te spreken over kippen.. F_Orumster schreef:Als de nertsen een goed leven hebben heb ik er niet zoveel moeite mee.
Dat zou hypocriet zijn als je vlees eet en leer draagt, veel bio industriedieren hebben het dan nog slechter ook.

_Hedwig_ schreef:Ik denk dat het beter is om een soort keurmerk te maken voor "beter verkregen" bont. Mensen blijven het dragen, dus de industrie verplaatsen naar een land met weinig tot geen dierenwelzijn staat mij meer tegen als het dragen van bont wat op een zo dier vriendelijk mogelijke manier wordt verkregen.
Dus naast scharrel / biologisch vlees, ook scharrel / diervriendelijk opgefokte bontjes en leerproducten. Persoonlijk zou ik daar ook wel intresse in hebben.
Het "gewoon" afschaffen lijkt me geen handige zet, juist doordat je dan mens en dier dupeert.
. Als je je echt druk maakt over dierwelzijn is dat imo een logischere stap dan de dieren maar wegmoffelen naar een land waar ze wel levend gevild worden en waar nog met extreem schuwe (en dus vaak zelfmutulerende) dieren gefokt word, waar de kooitjes nog kleiner zijn etc
..Citaat:Op 30 juni 2009 stemde de Tweede Kamer vóór een verbod op de nertsenfokkerij in Nederland! Een voorlopig hoogtepunt in de jarenlange, intensieve campagne en lobby van Bont voor Dieren voor een nertsenfokverbod. Nu is de Eerste Kamer aan zet. Als ook daar een meerderheid voor het wetsvoorstel stemt, is het verbod een feit…
Bont voor Dieren voert campagne en lobbyt bij de Eerste Kamer.