Heel veel piepen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Heel veel piepen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 13:19

Hallo,

Sinds eergisteren heb ik een puppy. !
ik ben opgegroeit met honden en hebben ook vaker pups gehad..
Maar deze pup heeft iets dat hebben we nog nooit gehad..
Als er iemand weg loopt maakt niet uit wie dan begint ze heel hard te piepen. als ik met haar naar het uitlaatplaatse ( 200 m Van huis af) loop en er komt iemand tegemoed ofzo begint ze ook heel hard te piepen.. ik Zou echt niet meer weten wat dat is. Hebben jullie een idee wat het is en hoe we haar ervanaf kunnen helpen.. ? of is het toch gewoon een puppy ding wat gewoon niet veel pups hebben..
Dit deed ze trouwens ook bij de fokker.. als een van hun 2 weg liep naar buiten ofzo begon ze ook heel hard te piepen.

Wat ik nu heb geprobeert is: gewoon doorlopen en het piepen negeren. als ik haar op de arm heb haar ervan weg late kijken. afleiden met speeltje of snoepje maar ze laat zich niet af leiden..

Groetjes, Marlies

Thirty

Re: Heel veel piepen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:33

Ach kom...het is een pup die je net twee dagen hebt...het gaat vanzelf wel over.

Jij zou ook piepen als je net van je broetjes en zusjes weggehaald was en geen idee had van de grote boze wereld.

Niet je pupje negeren, hij moet leren dat hij jou kan vertrouwen en dat je er voor hem bent. Troosten hoeft dan weer net niet. Maar je kan hem rustig oppakken en later weer neerzetten, als hij wat rustiger is.

Niet zoveel verlangen van zo'n kleintje, hoor.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:41

Het duurt echt een tijdje eer zo'n kleintje gewend is aan jullie en de nieuwe omgeving. Het verbaast me dat je dit niet eerder heb meegemaakt want het kan zeker wel bij jonge pups horen. Ze is niet zelfverzekerd genoeg om al zelfstandig te zijn, de ene pup heeft meer behoefte aan een 'nest' als de ander. Negeer het gepiep, beloon het positieve gedrag en neem hier de tijd voor. Is de pup nu alleen bij jullie of zijn er meerdere honden in huis?
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 17-09-11 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:42

idd nooit optillen als ie piept,daarmee bevestig je het gedrag. piepen negeren, en aandacht geven als ie stil is..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:57

spicegirl schreef:
idd nooit optillen als ie piept,daarmee bevestig je het gedrag. piepen negeren, en aandacht geven als ie stil is..

Bij een oudere hond. Een pupje maakt daar echt nog geen misbruik van Die moet zichzelf eerst veilig voelen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:04

mijn hondje heeft verlatingsangst..die begon als een malle te janken zodra ik weg liep. met het gepiep/geblaf/gejank te negeren en te knuffelen als hij stil was is het lawaai maken overgegaan.
Hij heeft nog wel last van zijn verlatingsangst, maar dat slijt gelukkig langzaam weg. Niet teveel tegelijk verlangen van je pupje :) Die van mij heeft er 3 maanden overgedaan voordat hij stil was.... met kleine stapjes gaat het beter

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:07

Ja, hij heeft geleerd niet te janken omdat bij paniek zijn baas er toch niet voor hem is.
Geen wonder dat het nog steeds niet over is.

Beter is om hem op zijn gemak te laten voelen en het janken en piepen en schreeuwen voor te zijn. Dat doe je dus niet door hem te negeren.
Heel jammer dat nog steeds zoveel mensen hun pup (die er net twee dagen is, wat verlang je toch in hemelsnaam) gewoon laten schreeuwen. Want dan wordt ie 'verwend'. :')

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 15:22

Sorry bedoelde het niet op de manier dat ik van haar verlang dat ze stil is.. begrijp echt heel goed dat het moeilijk voor haar is.. zo maar ineens weg bij mams broer en zus en de vertrouwde omgeving. snap ook goed dat het allemaal tijd nodig heeft maar wij hadden dit nog nooit gehad zo dus daarom dat ik dacht dat er misschien iets anders kon zijn.. als ik jullie reacties lees denk ik toch dat ik het wel goed doe. zit namelijk op de gulle middeweg. beloon het gepiep niet maar laat haar wel goed voelen dat ze veilig is bij mij.. ook al moet ze natuurlijk nog wel leren mij echt te vertrouwen en veilig te voelen.

Ze zit samen met mijn kat. vanavond komen mijn ouders zij hebben ook een pupje van 1 weekje ouder en een volwassen hond. dan heeft ze daar ook wel wat steun aan denk ik..

@ thirty wat moet je dan doen als hij schreeuwt.. ? hij doet het ook als ik hem op de arm heb.. ze laat zich niet afleiden dan.. dus hoe zou ik haar dan moeten laten stoppen.. nu ga ik lopen..

Ze zit 's nachts in een bench en overdags als ik weg ben in een ren. dat gaat allemaal wel goed.. met behulp van de ren probeer ik haar ook te leren dat ze niet bang hoeft te zijn dat ik niet terug kom door haar erin te zetten heel kort alleen te laten en weer terug komen.. en vooral dan heel erg belonen als ze stil is..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:17

Alleen laten kan nog niet de eerste weken....Dat is echt not-done, als je wilt dat je pup op een positieve manier alleen kan blijven. Het werkt namelijk niet als je daarop gaat oefenen maar je pup tussendoor wel gewoon alleen laat. Dus eerst oefenen en dan een oppas zoeken of meenemen als je weg moet. Pas als je pup een half uurtje relaxed alleen kan zijn (terwijl je thuis bent dus), dan pas zelf op stap gaan. En dat eventueel controleren met een webcam oid.
Een pup kost gewoon veel tijd, en volgens mij ga je veel te snel.

Als hij schreeuwt pak je hem gewoon op en neem je hem verder mee en doe je wat je van plan was. Je moet het geschreeuw negeren in de zin van 'niet gaan troosten', maar je moet je dier wel steunen.
Verder vooral vrolijk tegen hem praten en babbelen alsof er niets aan de hand is.

Hoe oud is je pup en bij wat voor fokker komt ie vandaan?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:05

Thirty hier ben ik het toch neit mee eens.. over het alleen laten.. in mijn ogen ga je dan juist problemen zoeken. ook overal mee heen nemen waar je naartoe gaat kan nu eenmaal niet.. school gaat wat moeilijk en naar stal neem ik haar al elke dag me heen als ik de paarden binnen ga zetten maar als ik de stallen ga mesten kan ze gewoon nog niet mee of als ik ga rijden.. te snel ga ik niet want ik ben net naar de supermarkt geweest en toen ik terug kwam en de deur open deed lag ze heerlijk te slapen.. :D ook piepte ze vandaag op stal al veel minder erg.. dus denk toch idd een kwestie van wennen en vooral ook van leren dat er toch altijd iemand terug komt en dat ik dat ben..

Ook moet ik zeggen oppakken als ze begin te piepen is juist het belonen van ongewenst gedrag. tevens helpt dat ook niet omdat ze het ook doet/deed als ik haar al op me armen had.. Het babbelen alsof er niks aan de hand is dat doe ik ook..

de fokker is mijn broer.. en ze is 8 weken oud.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:11

Zo werkt dat nog niet met jonge pupjes. Die maken daar nog geen misbruik van.

Alleen laten moet je langzaam opbouwen. Heb je daar geen tijd voor, had je geen hond moeten nemen.
Het enige wat ze nu leert is dat er niemand voor haar is als ze gaat panieken.
Jij moet je de eerste tijd aan je pupje aanpassen, en niet andersom. Zou makkelijk zijn als ze dat snappen, maar dat werkt nu eenmaal niet zo.

Maar goed, doe wat je wilt, kom alleen niet zeuren als er straks probleemgedrag ontstaat. Die kans is nu redelijk aanwezig.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:18

Daarom open ik dit topic ook.. vind het niet fijn dat ik hier nu voor ontwetend uitgemaakt word.. ! ik weet namelijk goed heel goed zelfs wat ik doe.. mijn oma woont langs mij en zij houd haar in de gaten als ik eventjes naar stal ga enz..
en een paniek reactie moet je niet voeden met beloningen.. daar krijg je i.m.o huist echt probleem gedrag van..
ken mensen die het kwa leren alleen zijn zo hebben aangepakt zoals jij beschrijft.. die hond kunnen ze dus nog geen 5 min alleen laten want dat heeft die niet geleerd.. ze zit nu nog in een niet bange fase.. ze kent nog geen angst.. hiermee leer ik haar dus in mijn ogen ook geen angst aan.. de pup van mijn ouders de fokker daarvan had ook een baan dus die pups zaten al vanaf dag 1 meerdere uren alleen.. daar worden ze echt niet slechter of minder van..

Wat ik met dit topic vroeg was tips met het schreeuwen maar de tips die ik krijg nu zijn eigenlijk allemaal wat ik al doe of wat ik al geprobeert heb..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:22

*zucht* ik zal het nog een keer herhalen. je begrijpt het verschil niet tussen een pup die je twee dagen hebt en al langere tijd alleen wil laten...en een hondje dat al best weet hoe het moet.

Ach laat ook maar. Verspilde moeite.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:25

Wij hebben voor onze pup de Snuggle puppy gebruikt.
Het werkt ideaal. de Knuffel heeft een echte hartslag en warmte.
Hier even wat foto's van onze hond(middle grote hond)
Afbeelding
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:50

ik denk dat ik verschil heel goed begrijp.. ;) geef namelijk ook duidelijk aan dat ik het niet van haar verwacht dat ze meteen nu al stil is.. ik was alleen bang dat het een soort vorm van verlatingsangst was ofzo.. ;)

@ loisbr96 : dat ziet er echt super uit.. ik heb al naar zoiets gezocht maar ik kon het niet vinden.. :+ waar is die te krijgen.. ? wat een super leuke pup ook.. ! :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:54

Tuurlijk heeft je pup verlatingsangst. Je zal hem het vertrouwen moeten geven om netjes alleen te blijven. En dat doe je niet door hem maar zomaar alleen te laten, maar dat bouw je langzaam op. En dat kost tijd. Dat jij naar school moet hoort niet het probleem van de pup te zijn. Zoek een oppas en bouw het in je vrije tijd op. Dan heb je die oppas na een tijdje niet meer nodig.

Dat ze toevallig sliep toen je terug kwam, kan ook zijn doordat ze helemaal in paniek was en daardoor zo moe was. Zolang je er niet bij bent weet je niet wat je pup uitvreet.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:15

Maar waar moet je dan heen met iedereen die zeggen als ze piepen laten piepen tot ze rustig zijn en dan er pas uithalen en belonen.. ? kwa benchtraining bijvoorbeeld.. ik had net oma nog gevraagd maar ze had helemaal niet gepiept of geblaft teon ik naar de supermarkt was.. dus gelukkig geen paniek iets.. dus denk niet dat het toeval was.. om eerlijk te zijn.

ik heb gewoon nu heel fijn dat oma goed op haar let als ik weg ben.. :D

Maar over verlatings angst we hebben 14 jaar een hond gehad die verlatings angst had. zij was erg mishandeld toen we haar kregen en zij is daar nooit vanaf gekomen.. maar is het niet zo dat als je nooit weg gaat ze dus juist leren dar er altijd iemand is en dan juist nog veel moeilijker word om weg te gaan omdat ze geleert hebben dat er altijd iemand is. ? is het dan niet beter om haar kort erin te zetten dan bijvoorbeeld naar de wc gaan of maakt niet uit wat.. en dan terug komen zodat ze zo leren dat je toch altijd terug komt en dat dan langzaam uitbouwen.. ?

EDIT: verder eet en drinkt ze trouwens prima en is haar poep niet dun geworden.. dat vind ik zelf al hele goede tekenen..

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:18

Dit is een site. Wij hebben hem online gekocht, want hij was niet in de gewone winkel te koop:
http://faunalandwebwinkel.nl/index.php? ... =9&lang=NL
De warmte zakjes zijn niet super maar dat harte voel je echt bonken. De warmtezakjes kan je maar 2 keer gebruiken maar je kan hem wel navullen met een hittepit.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:20

oke klinkt wel echt super.. !! alleen zal het nu niet al te laat zijn.. ? omdat ze al 2 nachten hier is.. en het dinsdag als ik het bestel pas binnen is op zijn vroegst.. ? dan zijn er nog 2 a 3 nachten over..

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:23

wij hadden het ook niet vanaf het begin maar de hartslag is geruststellend.
Succes met je pup.
Ik lees alleen nu dat faunaland tot en met 23 september niet leverd dus ik zal even een anders site voor je zoeken
EDIT: hier is de officiele site: http://www.snugglepetproducts.com/
hier staan volgens mij ook hele lieve foto's op!
http://link.marktplaats.nl/477068642

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:28

Supr bedankt.. !! ik ga er denk ik een bestellen.. ! :D klinkt echt super.. :) had de eerste nacht ook een kruikje bij haar liggen maar ben ik toch bang dat ze die kapot bijt ofzo.. :+

EDIT: super bedankt voor de mp link.. :D dat is hier goed in de buurt.. :D

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:33

Fijn dat ik kon helpen. Sommige pups hebben er eenmaal meer moeite mee.
Succes en veel plezier met je pup!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:55

Dankjewel voor je advies.. hier ook een foto van mijn pup. :D

Afbeelding

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:36

<3 Wat een lieverd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:38

Gewoon even afwachten en vertrouwen proberen te geven :)