Wie doet er letterlijk nog geen vlieg kwaad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Wie doet er letterlijk nog geen vlieg kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:02

Je kent de uitdrukking wel :P .

Ik hoor er alleszinds niet bij, ik heb er net eentje gemept. Heel af en toe als het uitkomt maak ik ze wel eens niet dood en laat ik ze via de deur terug buiten. Voor muggen heb ik ook standaard geen medelijden. Spinnen enzo laat ik meestal zitten, behalve als ze in mijn slaapkamer zitten dan doe ik ze ook meestal dood. Buiten bij de paarden ook standaard geen medelijden met dazen en/of vliegen of ander gedierte dat mijn paard irriteert.

Maar bestaan er mensen die echt létterlijk nog geen vlieg of mug kwaad willen doen? Die vinden dat geen enkel dier verdient om doogemept te worden? Waar ligt voor jou de grens wanneer het geoorloofd is om een dier(soort) dood te maken? :)

Marrjjollein

Re: Wie doet er letterlijk nog geen vlieg kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:03

Ik dood wel vliegen en muggen, maar daar houd het wel op :j Motvlinders etc, sla ik dan weer niet dood...

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:04

haha hier was laatst een topic over!
over torren redden enzo,,
ik verwacht hier weer zo'n reltopic..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:05

*meld zich*

Nee, ik sla geen muggen/vliegen en weet ik het wat allemaal dood!
Op 1 voorwaarde.... Dat ze mijn paardje met rust laten! Dazen die paard steken, geef ik meestal wel een tik, maar echt doodslaan doe ik meestal ook niet :=

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:05

Vlieg, mug, daas, spin mep ik allemaal gewoon dood hoor :j . Een spin dan nog niet zo snel, zo lang die niet te kort bij komt.

Een (huis)dier wanneer die lijdt door ziekte, ouderdom etc. zou ik wel uit zijn lijden LATEN verlossen. Gisteravond nog een goudvis weg gebracht....kon het zelf echt niet :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:06

Oei, een reltopic? Dat is wel niet de bedoeling :') .

(mot)Vlinders ook niet bij mij nee. Heb er laatste eentje in huis gehad en die heb ik gevangen en terug buiten gezet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 17:08

xJolien schreef:
*meld zich*

Op 1 voorwaarde.... Dat ze mijn paardje met rust laten! Dazen die paard steken, geef ik meestal wel een tik, maar echt doodslaan doe ik meestal ook niet :=

Dat is dan iets waar ik wel op let..als ik een daas sla, dan kijk ik of die nog beweegt en als die dat doet dan trap ik nog eens na zodat die zeker dood is. Omdat ik het idee heb dat hij anders misschien 'zwaargewond'(voor zover je zo'n termen kun gebruiken :') ) is en dat hij gewoon een hele lange doodstrijd tegemoet gaat als ik hem niet eventjes heel snel help. Ik probeer wel altijd zo vriendelijk te zijn om zo snel mogelijk te doden :d .

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:10

Kwanyin schreef:
xJolien schreef:
*meld zich*

Dat is dan iets waar ik wel op let..als ik een daas sla, dan kijk ik of die nog beweegt en als die dat doet dan trap ik nog eens na zodat die zeker dood is. Omdat ik het idee heb dat hij anders misschien 'zwaargewond'(voor zover je zo'n termen kun gebruiken :') ) is en dat hij gewoon een hele lange doodstrijd tegemoet gaat als ik hem niet eventjes heel snel help. Ik probeer wel altijd zo vriendelijk te zijn om zo snel mogelijk te doden :d .

Ik moet eerlijk toegeven, dat doe ik dan wel inderdaad. Meestal sla ik ze gewoon van het paard af (dus dat ze weer wegvliegen), maar ALS ik hem verkeerd heb geraakt en hij valt op de grond, laat ik hem niet meer lijden inderdaad :=
Een dier uit zijn lijden verlossen vind ik eerlijk gezegd ook wat anders dan een dier doodmeppen omdat je er bang voor bent oid. :j

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:12

Ik sla vrijwel niets dood. Vooral omdat ik het zo smerig vind :') Spinnen zet ik buiten als ze in mijn slaapkamer zitten (verder mogen ze blijven haha) en vliegen/wespen etc. vang ik ook altijd om ze vervolgens buiten te zetten. Buiten jaag ik dazen etc. weg, maar doodslaan.. jakkes! Ik vind dat gewoon zo smerig!

Ik heb enkele weken terug mijn eerste mug doodgeslagen nadat ie mij al enkele nachten uit mijn slaap had gehouden. Daarna pakte ik 'm overigens wel met een wcpapiertje op om vervolgens door de wc te spoelen en mijn handen goed te wassen haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:13

Muggen, teken en renspinnen gaan hier gewoon het hoekje om.
De rest gaat weer netjes naar buiten.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:14

Ik maak alles dood wat er ongewenst op mijn kamer zit....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:18

BlackShadowZ schreef:

Wat sneu voor je partner als je een slechte dag hebt :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:19

Muggen sla ik vaak niet dood als ze op de muur zitten ( heb ik laatst gedaan met gevolg dat ik nu een giga bloedvlek/streep op de muur heb zitten ) Als ze langsvliegen klap ik ze dood tussen mijn handen. Vliegen en alle andere ongedierte en zoembeesten gaan ook Exit.... Motvliegen en vlinders, lieveheersbeestjes ed. maak ik niet dood die zet ik buiten.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:20

annepaardoes schreef:
BlackShadowZ schreef:

_/-\o_ whahaha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:22

ik doe geen vlieg kwaad, ik maak geen enkel dier dood.
Alles wordt hier gevangen en buiten vrijgelaten :)
als ik buiten loop/fiets kijk ik ook altijd voor me om zoveel mogelijk insectjes enz. te ontwijken :(:)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:22

annepaardoes schreef:
BlackShadowZ schreef:

:') _/-\o_ ZO erg ben ik nou ook weer niet o:)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:23

opisop_shop schreef:
als ik buiten loop/fiets kijk ik ook altijd voor me om zoveel mogelijk insectjes enz. te ontwijken :(:)

Hihi, dat ken ik ja :=
Ik word ook helemaal hysterisch als ik BIJNA over een naaktslak heen rij :')
Vorige week nog tegen vriendin aangereden, omdat ik een slak op het laatste moment pas zag, en echt direct probeerde te ontwijken..... Ik was geschrokken, zij vond dat ik er gewoon overheen had moeten rijden.... :+

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:24

xJolien schreef:
opisop_shop schreef:

Hihi, dat ken ik ja :=
Ik word ook helemaal hysterisch als ik BIJNA over een naaktslak heen rij :')
Vorige week nog tegen vriendin aangereden, omdat ik een slak op het laatste moment pas zag, en echt direct probeerde te ontwijken..... Ik was geschrokken, zij vond dat ik er gewoon overheen had moeten rijden.... :+

Liever over je vriendin heen rijden dan over een naaktslak he :')

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:25

Dat sowieso, haha!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:26

Ik ben hier thuis wel dierenredder ja :D
Als er hier een spin zit, en ik ben thuis: vangen in een glas, papiertje er op en buiten in de tuin.
Ik probeer tijdens het fietsen naar mijn werk ook altijd alle slakken ed te ontwijken :D vandaag op mijn werk ook een naaktslak op de verkeerde plaats. Ik reed op zo'n 'mini'shovel en kon er steeds net omheen. Later heb ik hem voorzichtig het gras in geduwt :P

Muggen: lampen uit en hopen dattie mijn kamer verlaat :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:33

Vliegen elektrocuteer ik := want dat vind ik gewoon smerig.. Muggen plet ik ook.
Naaktslakken durf ik niet eens te vermoorden/over te rijden die zijn zoooo smerig :=
Spinnen mag pappie ook niet doodmaken (heel leuk want stiekem vind hij ze ook wel eng :o )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:36

Eerlijk? Ik heb er gister nog ruim 30 dood gemept, omdat mijn moeder mijn raam open gezet had. :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:40

annepaardoes schreef:
BlackShadowZ schreef:

*giert van het lachen* _O-

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:40

Ik ben zo iemand die geen vliegen en muggen doodmaakt. Vind ik zielig :+
Die arme beesten hebben niet minder recht om te leven als ik denk ik dan maar zo :)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:14

Ik maak zo weinig mogelijk dood, in elk geval. Als het een kwestie is van 'hem of ik' dan is de keus wel snel gemaakt :+ Een mug die me blijft steken sla ik uiteindelijk wel plat, teken help ik ook het hoekje om, en dazen die een paard steken overleven dat meestal ook niet als ik het zie. Maar vliegen zal ik altijd vangen of naar buiten jagen als dat lukt, en een beest doodmaken enkel omdat ik het eng of vies vind, dat doe ik ook niet. Die dikke renspinnen zijn niet mijn favoriet, maar ik vang ze dan met een glas en zet ze buiten (waarna ze ongetwijfeld achter mijn rug om gniffelend weer naar binnen marcheren, maar dat terzijde :+ ).