Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
misschien wil ze niet?

stoer schreef:Is het een main coon toevallig? die kunnen sowieso zelden mauwen geloof ik.. Die van ons kon het niet in elk geval, af en toe een heel zielig kreetje
Freya schreef:Waarom zou een kat niet "Stom" kunnen zijn.
Ik heb hier een kitten zitten die "Doof" is. Hoort geen donder. Maar kan daar in tegen Miauwen als de beste, is net een lucht alarm, zeker als het blikje kattenvoer te voorschijn komt en ze die ruikt of ziet, is ze niet meer te stoppen.
Ik zou me er niet veel zorgen over maken. Mensen kunnen ook "Stom" zijn, in de letterlijke betekenis van het woord.
Dat is mijn vraag dus: Kan een kat "stom" zijn? Ik ben geen dierenarts, dus dat weet ik niet.... Freya schreef:Ja waarom niet.
Denk niet dat het luiheid is. Is een van de manieren van een kat om kenbaar te maken dat hij of zij iets wilt.
Doet ze wel grommen en blazen ?
...) die niet normaal kunnen mauwen. Bij de oudste, die ruim 14 is geworden, is toen ik haar in huis haalde chronische niesziekte vastgesteld en waarschijnlijk zijn daardoor als kitten haar stembanden vergroeid. Die spinde of gilde, maar miauwen was er niet bij.Dreamybol schreef:Hier twee Perzen (oh nee, nog maar eentje...) die niet normaal kunnen mauwen. Bij de oudste, die ruim 14 is geworden, is toen ik haar in huis haalde chronische niesziekte vastgesteld en waarschijnlijk zijn daardoor als kitten haar stembanden vergroeid. Die spinde of gilde, maar miauwen was er niet bij.
Die andere kan alleen echt miauwen als ie in bad zit, anders piept ie maar wat of zie ik alleen zijn bekje bewegen en hoor ik niets.