Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

gabjj8 schreef:Is het echt grommen of meer brommen??
Sommige honden snappen hun eigen systeem niet zo en gaan grommen wanneer ze blij zijn en kwispelen wanneer ze boos zijn (dit kan natuurlijk ook stress zijn enzo).
Misschien is het bij die van jou gewoon een beetje verkeerd ingesteld daarbinnen
Kan geen kwaad toch, als jij maar weet dat die het niet gemeen bedoeld!
LecyTinker schreef:uiteraard. Maar als de verhoudingen goed liggen, gebeurt het normaal gesproken ook wel op die manier.liljebo, ik vind ook dat en hond zijn grenzen mag aangeven, maar moet wel op een respectable manier zijn. Mijn beagle mag duidelijk zeggen dat hij liever alleen is, maar hij moet het niet wagen om dat op een vijandige manier te zeggen.
LecyTinker schreef:hij bromt ook veel, maar is voornamelijk grommen. Ik ben erg hecht met mn honden, ze zijn bijna altijd bij me. Hij is mn lieveling en is duidelijk met zijn signalen naar bij en naar de andere. Hij heeft naar mij nog NOOIT zijn vacht omhoog gezet, naar de herders wel. Hij is over sociaal naar andere honden en is totaal geen vechter ofzo.
Ik negeer zijn gegrom ook gewoon, maar vraag me toch af of er niet meer achter zit. Of ik niet iets over het hoofd zie.
Hij is nog maar 2,5 (zo ook mn duitse herder, mn mechelaar is 1,5) en ik vind het belangrijk om de honden goed te kennen zodat ze niet rare trekjes gaan ontwikkelen naar de toekomt toe.
Want als het iets betekend en ik het negeer, dan kan dit dus een serieuze uitwerking in de toekomst hebben.
Op training weten ze ook niet wat het is en de DA ook niet. Die zeggen ook dat hij gewoon vocaal is. Maar wil het toch zeker weten, dus daarom dat ik dacht, s ff kijken of hier iemand het heeft meegemaakt en mogelijk weet of het een echte oorzaak kan hebben.
Is wel heel erg belangrijk dat hij echt gelukkig is.