Bloed spugende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Bloed spugende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 21:55

Als je een zwakke maag hebt lees dan niet verder want zo fris is het niet!!!

Mijn Friese stabijXDrentsepatrijs Is al de hele avond aan het overgeven. Hij wil steeds naar buiten maar omdat mijn ouders naar bed gaan enz. moet hij binnen blijven. Maar nu is het zo dat hij net bloed overgaf bij zijn gewone gal. Ik heb al tegen mijn moeder gezegd dat het silm is om morgen naar de Da te gaan maar ik zou graag willen weten of somigen weten waarom hij dit doet en waar dat bloed van daan komt. Ik maak mij veel zorgen en ben bang dat ik mijn maatje verlies......................... Kan iemand mij vertellen wat hij heeft of zo iets heeft mee gemaakt? enz. Alle inf is welkom.

Een overbezorgd baasje

P.s. als hij verkeerd staat wil iemand dan even temmen?
P.s. let aub neit op de lange zinnen enz. ben ook meo en zelf ziek.

Rennie89

Re: Bloed spugende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:57

Mij lijkt het beter als je direct een Da belt, bloed overgeven is nooit goed, niet bij menzen, ook niet bij dierne

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 21:58

Tja denk niet dat dat nog kan. Weet ook niet of het eenmalig was. Want zit nu boven en be geacht daar te blijven.......

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:59

Veel overgeven en ook nog met bloed overgeven = spoed naar dierenarts liever vanavond nog dan morgen. Veel sterkte aangezien je ouders de keuze moeten maken.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 12-09-11 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:00

Thats_Me schreef:
Veel overgeven en ook nog met bloed overgeven = spoed naar dierenarts. Veel sterkte.

idd hier ben ik het mee eens

dit duid meschien wel op een maagbloeding
mogen kan meschien te laat zijn

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:00

je kan altijd de DA bellen, hier hebben ze een spoednummer voor :)

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:04

Meteen bellen, zodra er bloed bij zit is het nooit goed

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:05

Nu heeft hij al een tijd je niet meer gespuugd kan hij ligt al weer te slapen en dat si bij mijn hond wel een oke teken is nmlk een zorgen kindje en hij slaapt niet asl hij zich waardeloos voelt. Maar zo veel was het neit hoor maar ik ben nog al verknocht aan mijn hond. Dus saarom ook overbezorgt...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:06

het maakt niet uit of die het nu niet meer doet ;) hij heeft bloed gekotst en dat is meestal geen goed teken. Gewoon de DA even bellen

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:07

hoe plaats je een slotje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:08

Niet. Waarom zou je een slotje willen? We probere je enkel te helpen, daar opende je het topic toch voor?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:08

Ik ken je hond niet en geloof best dat hij niet slapen wil als hij zich niet lekker voelt,maar dier kan ook ernstig verzwakt zijn hé,na een dag zoveel overgeven en daarom suf en in dromenland??
Gal overgeven(omdat er niks meer in de maag zit) en bloed daarbij is echt niet goed.
NU dierenarts bellen,telefonisch advies is zo gegeven!!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:10

Kan duiden op idd een maagbloeding... DIERENARTS

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:11

Ja maar anders kan ik niet slapenomdat mijn mob steeds bliept en ik nu echt moet slapen voor ik ga kotsen van de zorgen en hij heeft btw maar 3 keer een beetje over gegeven. Maar ik moet mogen een grieks overhoring doen en moet dus slapen si?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:12

Als je moet 'kotsen van de zorgen' had je alleen de DA tenminste gebeld. Ga niet ielig lopen doen. Je zit op het internet te posten dus had je allang in die paar minuten de DA kunnen bellen.

Ga ergens anders zielig lopen doen, of ga je hond helpen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:12

En je ouders?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:15

horzlover schreef:
Ja maar anders kan ik niet slapenomdat mijn mob steeds bliept en ik nu echt moet slapen voor ik ga kotsen van de zorgen en hij heeft btw maar 3 keer een beetje over gegeven. Maar ik moet mogen een grieks overhoring doen en moet dus slapen si?

Dacht dat je hond zo veel voor je betekende maar als ik heel eerlijk moet zijn begin ik daar nu een btje aan te twijfelen als ik deze reactie hierboven lees! Je opent zelf een topic omdat je bezorgt bent en iedereen geeft je goed advies door de DA te bellen en dan moet je ineens slapen? Vaag....hoop dat het morgen beter gaat met je hond!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:15

Thirty schreef:
Als je moet 'kotsen van de zorgen' had je alleen de DA tenminste gebeld. Ga niet ielig lopen doen. Je zit op het internet te posten dus had je allang in die paar minuten de DA kunnen bellen.

Mee eens !!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:17

Meiden
Niet iedereen gaat hetzelfde met dieren dus hou maar op
wat gezegt is is gezegt het is nu aan de ts om ervoor te kiezen haar ouders wakker te maken of morgen meschien een dode hond te vinden ..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:19

Vreemd eerst is het erg en dan weer niet........ Mij zou de hond op dit moment het belangrijkst zijn en niet mijn slaap of een overhoring.......... maar goed.

de hele avond overgeven + bloed is een spoedgeval en kan niet tot morgen wachten.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:19

Thirty schreef:

Nou nou het kan wel wat minder hoor!!

Ts ben verstandig en bel aub de dierenarts. Bloed spugen wijst vaak op ernstge problemen.
Ik zou hier echt niet mee wachten to morgen.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:20

Jezus sorry hoor ik heb nmlk het probleem dat ik zelf al 2 weken niet slaap en dus een ernstig slaap te kort heb!!!!!! En daar word ik heel chgerijnig van. Het liefst zou ik nu bij mijn hond in zijn mand gaan liggen enz. maar Helaas ben ik pas 12 en mag dat niet!! verder ben ik zelf ook half aan het kotsen dus het is even niet makkelijk!! Nou als ik niets om mijn hod heeg eet ik al mijn school boeken op. Ik loop elke dag met hem ik speel met hem enz. Nee dan geef je niets om je hond Daarom wil ik een slotje jullie heb geen respect voor elkaar en zijn keuzes ik heb er grote spijt van dat ik deze post gedaan heb en Ik heb het recht niet om de DA te bellen want ik ben 12 voor de 2x

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:21

Ik heb aan vraag gedaan voor een slotje

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:21

Een belletje kan nooit kwaad en kost niks (op de standaard telefoonkosten na dan :+ ).

Hoe weinig ook, bloed bij het overgeven is nooit goed :n
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 12-09-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:21

was het veel bloed of weinig bloed?

was het helder rood bloed of donker bloed?

een paar keer een "beetje" kotsen is niet zo erg hoor,tenzij je hond verder een heel zieke indruk maakt ( je kan bv even temperatuur meten om te kijken of hij koorts heeft).

wat weleens gebeurd is dat door het kotsen een adertje in de keel springt en dan heb je ook wat bloed bij het braaksel,als het echt een plas bloed is is het niet goed,maar een sliertje kan ip geen kwaad.