Dag lief vriendje...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Dag lief vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:44

Ik weet niet of het leesbaar gaat zijn wat ik hier neer ga zetten.. Mijn ogen zitten vol met tranen..
Excuus voor het lange verhaal..

Gisterochtend wilde Flappie niet meer lopen.. Hij had wel vaker wat last van z'n achterhand, maar de dierenarts had er naar gekeken en die kon niks vinden. De ene dag zag je er niets van, de volgende dag zat hij stil in een hoekje. Dat stil in een hoekje zitten duurde niet lang, hoogstens een paar uur en dan was hij zichzelf weer.

Gisteren kon hij niet meer lopen.. Ik dacht dat het wel weer over zou gaan, hij had zijn bakje voer leeggegeten en ik ben hem regelmatig gaan controleren. Hij at die dag aan het begin erg goed en was alert, ik was van plan om hem de volgende dag meteen naar de dierenarts te brengen.

In de loop van de middag ging het steeds slechter, hij werd helemaal slap. Ik in paniek de dierenarts gebeld en daar konden we heen. Ik had ondertussen al wat gevonden over E. Cuniculi en de meeste symptomen kwamen overeen. Hij kreeg een prikje en ik kreeg medicijnen mee.
Toen we thuis waren wilde hij slechter eten, ik heb hem met een spuitje wat vocht gegeven en een aantal rozijntjes gegeven.

Vanochtend wilde hij helemaal niet meer eten, ik ben naar de dierenarts gegaan en heb dwangvoeding gehaald. Toen moesten we hem zijn medicijnen nog geven. Opgerold in een handdoek hebben we hem die gegeven, het was bijna op.... ;(

Toen begon hij opeens te schreeuwen en te spartelen.. Er zat weer kracht in zijn achterhand maar ik wist dat het mis was..
Hij krijste alles bij elkaar en er was paniek in zijn ogen te zien.. Ik nam hem in mijn armen en vertelde hem dat hij rustig moest worden.. Toen overleed hij.. In mijn armen.. ;( ;( ;( Het was in 1x gebeurd.. Tranen stromen over mijn wangen nu..

Een hartstilstand.. Ik keek of je nog een reflex gaf door te drukken bij de ooghoeken maar je was weg..

Sorry vriend, sorry dat ik er niet eerder mee naar de dierenarts geweest ben.. Sorry dat ik je niet nog een winter kon geven.. Sorry dat ik je niet nog een aantal jaren mocht geven.. Het spijt me lieverd.. ;(

Flappie is begraven op de plek waar hij het liefste zat.. Onder een tuinbankje.. Pruts en Kleintje hebben nog afscheid kunnen nemen.. Het was zo zielig om te zien hoe ze het niet snapten waarom hij daar zo lag en niet reageerde..

Flappie heeft een geweldig leven gehad, elke dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat naar buiten en met 2 dames samen...
Hij heeft nu geen pijn meer en is aan het spelen met mijn vorige konijn.. Nu moet ik nog even zonder hem doen, maar als het mijn tijd is zullen we weer samen zijn..

Rust zacht Flappie, bedankt voor je leven! Ik heb van je genoten maar nu moet ik je laten gaan, we zullen je missen.. Y;(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:49

prachtig verwoord, sterkte Hannah Y;(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:49

ach jeetje wat zul je geschrokken zijn zeg. Heel veel sterkte, en voel je niet te schuldig, helaas zijn er erg veel DA's die deze ziekte niet herkennen....

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:53

ooooooooooooh nee,schrik me rot!!
Volg en lees je topics altijd met zoveel plezier,wat een hel zijn jullie samen doorgegaan,wat vreselijk om zo zijn laatste momenten mee te moeten maken,maar van de andere kant: wel 'fijn' voor Flap dat jij er bij bent geweest,want hij heeft vast en zeker steun aan je gehad.
Als een nijn laat zien dat hij ziek is,is het dikwijls al kantje boord,neem je alsjeblieft niks kwalijk,denk dat menig konijn zo'n baasje als jou zou willen treffen.
Ontzettend veel sterkte met het moeten missen van je pluizestaartje,hoe gaat het met de dametjes??

Knuffel,Linda

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:53

Ah nee dat meen je niet!!! Wat vreselijk ;(

Heel veel sterkte. Y;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 11:01

Bedankt voor de lieve reacties, tranen stromen weer over m'n wangen.. Stom eigenlijk dat zo'n dier dat teweeg kan brengen.. Maar hij was ook altijd zo lief.. ;(

Met de dames gaat het prima, ik hoop dat ze het met z'n tweeën vol gaan houden. Anders moet er een nieuwe ram bijkomen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:04

Dat is helemaal niet stom, maar meer dan logisch :(:)
Helemaal als hij ook nog in je armen overlijd.
Hoe oud is hij eigenlijk geworden?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:05

Onee Hannah! ;( Wat erg! Jeetje... heb je verhaal met waterige oogjes gelezen, vind het héél erg voor je...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:05

He getsie, wat naar dat je je nijntje op zo'n manier hebt moeten verliezen. Helemaal niet gek dat je daar verdriet om hebt hoor, konijnen kunnen echt maatjes voor het leven zijn. Zo te lezen heb je gedaan voor hem wat je kon, dierenartsbezoek, medicijnen etc. Voel jezelf niet schuldig, jij hebt je best gedaan en het is heel erg naar dat het niet meer heeft mogen baten.

Heel veel sterkte :(:)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:07

Een dier is een vriend die in je hart gaat zitten, en dan doet het vreselijk pijn als ze ons verlaten. Hij heeft een fijn bestaan gehad bij jou en dat is het mooiste wat je voor hem hebt kunnen doen.
Veel sterkte en neem je zelf niks kwalijk!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 11:08

saskiakefie schreef:
Hoe oud is hij eigenlijk geworden?

Bijna 5 jaar.. Veel te jong dus.. ;(

InezFlip

Re: Dag lief vriendje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:14

Heel veel sterkte en wat naar dat het zo moest lopen.
Fijn dat de dames nog afscheid van hem hebben kunnen nemmen.
Was het een franse hangoor?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:23

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 11:34

Dank jullie wel!
Ja, het was een franse hangoor. :j

Hihi, ik weet nog dat hij 4 jaar geleden ontsnapt was.. In de winter.. 's morgens om 7u. Stikdonker! Ik met de duiklamp van me vader de straat door gegaan, in alle tuinen gekeken.. En aan het einde van de straat aan de overkant had hij alle plantjes in de tuin op gegeten.. :') Boefje..
Ik ga hem echt missen.. Het was niet echt een knuffelkonijn maar toch weer wel.. Kwam vaak bij je zitten en ging je dan helemaal aflikken.. ;(

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:38

Franse hangoren zijn super ik heb er ook 1 die nu lekker door de tuin wandelt, het is zo jammer dat je hoort dat ze niet erg oud worden :( Konijnen zijn super en daar kan je heel gek mee zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:39

Dan valt 5 nog mee voor een FH. Maar het blijft moeilijk, hoe oud ze ook zijn. Inderdaad voel je niet schuldig, maar ik herken het wel hoor, ik voel me ook snel schuldig. Maar dat is echt niet nodig in jouw geval, je hebt gedaan wat je kon.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 12:35

Het is nogal een discussie over hoe oud ze worden.. De een zegt dat 5 jaar een uitzonderlijke hoge leeftijd is, de ander zegt dat ze makkelijk 8-10 worden.. Ik hoop dat de twee dames de laatste leeftijd zullen halen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:05

Natuurlijk hoop je dat, maar dat is voor een klein/middel konijn al een hele mooie leeftijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:11

Heel veel sterkte. :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 17:05

Dank je wel. :)

Kan het nog steeds niet beseffen dat hij er niet meer is.. Kleintje en Pruts zitten constant onder het bankje waar hij onder begraven is.. Mooi om te zien..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:07

Sterkte... :(:)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:01

:oo Ohh Han!!!
Wat erg! ;( Sterkte meid

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:04

Wat vreselijk Hannah ;( Heel veel sterkte! :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 21:13

Dank jullie wel.. Gaat een stuk beter gelukkig.
Kan elk moment weer gaan janken maar er zijn niet zoveel tranen meer..
Paarden voelde het ook, deden extra lief en voorzichtig..

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:37

de tranen stromen hier over mijn wangen |(
je hebt het heel mooi verwoord en je kan lezen dat het komt vanuit je hart!

ooit zullen jullie weer samen zijn <3