Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
http://trainedparrot.com

Wat voor grijze roodstaart heb je? Mijn ouders hebben de Timney, die weer minder sociaal schijnt te zijn als de Congo. Eppo komt bij mn oma vandaan, ouders moesten eens tijdens een vakantie van oma oppassen en omdat zij toch al veel van huis was, is hij gebleven. Jaren heb ik met dat beest onder 1 dak moeten leven. Is een papegaai die je goed in de gaten moet houden, want hij nodigt je uit om te kroelen, maar dan kan ook in een keer zijn snavel in je vel staan. Hij is veel uit zn kooi en kon tot voor kort lekker rondvliegen. Nu heeft hij een aandoening aan zn vleugel waardoor hij door onbalans niet meer vliegen kan. Op zich geen ramp, want tijdens het rondvliegen kon hij zomaar bedenken om je aan te vallen met zn klauwen recht vooruit en snavel wijd open
Ook rozenbottels vind hij erg lekker en het knabbelen aan een wilgentak gaat hem ook heel goed af. Hij krijgt regelmatig een kartonnen doosje in zn kooi wat hij prachtig vind. Hij knaagt er dan een gat in en gaat er vervolgens in zitten. Maar waag het niet om m dan te betrappen, want dan is hij woest!
Overigens praat Eppo ook enorm veel. Hij heeft een grote voliere in de tuin waar hij helemaal in zn element is.
Owjah en heeel hard schreeuwen als je een NL programma kijkt en meepraten als je aan het bellen bent noviceh schreef:Papegaai van mn ouders is heel uniek, die heet namelijk EppoWat voor grijze roodstaart heb je? Mijn ouders hebben de Timney, die weer minder sociaal schijnt te zijn als de Congo. Eppo komt bij mn oma vandaan, ouders moesten eens tijdens een vakantie van oma oppassen en omdat zij toch al veel van huis was, is hij gebleven. Jaren heb ik met dat beest onder 1 dak moeten leven. Is een papegaai die je goed in de gaten moet houden, want hij nodigt je uit om te kroelen, maar dan kan ook in een keer zijn snavel in je vel staan. Hij is veel uit zn kooi en kon tot voor kort lekker rondvliegen. Nu heeft hij een aandoening aan zn vleugel waardoor hij door onbalans niet meer vliegen kan. Op zich geen ramp, want tijdens het rondvliegen kon hij zomaar bedenken om je aan te vallen met zn klauwen recht vooruit en snavel wijd open
![]()
Hij krijgt standaard papegaaienvoer aangevuld met extra vitamines en mineralen. Tussendoor krijgt hij verschillende stukjes groenten en fruit en af en toe een pinda. Wij hebben m in het verleden lekker veel pinda's gegeven in de hoop dat dat hem fataal zou worden, maar hij is niet stuk te krijgenOok rozenbottels vind hij erg lekker en het knabbelen aan een wilgentak gaat hem ook heel goed af. Hij krijgt regelmatig een kartonnen doosje in zn kooi wat hij prachtig vind. Hij knaagt er dan een gat in en gaat er vervolgens in zitten. Maar waag het niet om m dan te betrappen, want dan is hij woest!
Hopelijk heeft jouw papegaai een minder opvliegend karakter!Overigens praat Eppo ook enorm veel. Hij heeft een grote voliere in de tuin waar hij helemaal in zn element is.