En voor wie de langere versie wel wil lezen
:Een kleine 2 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een kater geadopteerd. Het arme beestje was mishandeld geweest, en dat merkte je ergens wel in zijn associale gedrag. Verder was hij ontzettend flink hoor, zindelijk e.d., dus het is niet zo dat we last hadden ofzo van hem. Hij is gewoon niet echt zo'n knuffeldier.
Een maand of 4 later namen we er een babykatje van 6 weken oud bij, uit een nestje van een vriendin. Nala was toen al zo goed als zindelijk. Alleen is 'zo goed als' ondertussen niet meer genoeg voor mij. In ons vorige appartement had ze (meestal) een vast plekje, en dat gebruikte ze graag ook. Ondertussen ging ze wel gewoon in de kattenbak hoor, mevrouwtje heeft gewoon graag afwisseling
Jammer genoeg werd dat appartement verkocht, en zijn we naar een huis moeten verhuizen. Daar ging ze gewoon verder met haar onzindelijkheid, om het dan maar even zo te noemen, al hadden we er daar minder zicht op. Uiteindelijk bleek dat huis praktisch onbewoonbaar te zijn (lees: -12° in de winter binnenshuis
) dus zijn we wéér moeten verhuizen. Nu (sinds 3 maanden) wonen we op een appartementje, en ja hoor, ook hier zeikt ze de hele boel onder. Ze heeft in ons oude huis bv op mijn handtas geplast. Eentje van Esprit, een kerstcadeau van mijn moeder. Je kunt je al voorstellen hoe kwaad ik was
En nu plast ze dus constant in huis. Let wel, het moet lekker zacht zijn hoor. De wasmand, klerenkast en de handdoeken in de badkamer zijn haar favorieten.En gisteren was wat mij betreft de druppel. Pakweg een maand geleden heb ik van mijn vriend een hele leuke handtas gekregen. Toen we hier gisteren vertrokken, dacht ik plas te ruiken. Helaas ruik ik niet geweldig goed, dus stap ik uiteindelijk de deur uit. Met een ondergezeken handtas, zo bleek later. Ik ben poetsdame aan huis, en mijn werkmap met AL de adressen van mijn klanten, al mijn dienstencheques, ... zaten in die handtas, alsook mijn portemonnee en schrijfblok (van Me to You, zo ontzettend schattig!). Ik heb natuurlijk alles, behalve gelukkig mijn portemonnee (cadeautje van mijn moeder!) moeten weg gooien.
Ik ging volledig over de rooie. Ik heb uren tegen m'n vriend staan roepen dat ik het nu ECHT beu ben, en dat de kat moet gaan. Ik heb dit al meerdere keren geroepen, maar nu ben ik het echt zat. Het ergste van al? Toen ik deze middag thuis kwam van mijn werk, had die tr*t gewoon vrolijk op m'n andere handtas geplast. Juist ja.
Nu is het zo, dat we er sinds een kleine maand een hondje bij hebben. Geweldig dier, komt perfect overeen met onze kater. Die 2 negeren elkaar zo een beetje, en dat gaat goed. Nala echter maakt onze Zara compleet gek; ze staart haar de hele dag aan, met dr haren omhoog en een zwiepende staart. Nu ja, ik zeg wel hondje, maar ik spreek hier wel over een 4 jarige pitbull. Dus er mag echt niks fout gaan tussen die 2, als Zara 1x knapt, is Nala dood. En tja.. Dat ziet m'n vriend natuurlijk niet zo zitten
En dan het grootste probleem.. Ik ben een hondenmens, mijn vriend is een kattenmens. Die wilt de kat absoluut niet weg doen. We hebben het er al vaker over gehad, omdat je die beesten gewoon ontzettend hard ruikt, ook al verversen we de kattenbak elke dag. Gek vind ik het niet, vermits Nala overal haar plas laat lopen.
Maar m'n vriend wilt dat rotbeest dus écht niet weg doen voorlopig. En ik HAAT haar gewoon echt, ik ben het helemaal zat. Ze heeft vanochtend niet alleen op mijn handtas geplast, ook op mijn andere tas, waar allemaal kleren inzaten. Volgens mijn vriend is dat, en ik citeer: 'onze eigen schuld, we moeten maar alles omhoog leggen'. Dat snap ik dus niet, dat ie zo denkt. Dus als ik op de grond ga liggen, waar normaal mijn handtas staat, mag de kat op mij komen plassen? Ja daaag.. Ik heb speciaal gisterenavond mijn handtas en rugzak op de wasmachine gelegt, maar dat maakt de kat dus niks uit.
Ik wil dat beest gewoon weg. Ik ben al lang voorbij het punt dat ik dat zielig vind, een huisdier weg doen. Volgens mij neem je een huisdier voor je plezier, en dat is er bij mij al lang af. Mijn vriend zou nog eerder onze kater weg doen dan Nala, omdat Simba niet zo gauw komt knuffelen. Nou, ik heb liever een associale zindelijke kat, dan een opdringerige die overal maar loopt ze zeiken. De hele dag loop ik te vloeken op dat beest. Ze heeft nota bene 2 weken geleden een drol gedraaid op een hemd van mijn vriend! Ze doet niet alleen in huis, als ze de kans krijgt steelt ze eten van je bord/uit de pot. Wanneer de potten staan af te koelen om de ijskast in te gaan bv.
Voor mij is de keuze dus al lang gemaakt. Die kat gaat weg. Alleen.. Hoe overtuig ik mijn vriend? Die blijft haar maar goed praten, die blijft maar zeggen dat het onze eigen schuld is. Terwijl Nala er niks mee in zit een metertje omhoog te moeten klauteren, om dan haar blaas te ledigen op mijn handtas.
Ergens vind ik het natuurlijk wel erg voor m'n vriend hoor. Die is heel erg gehecht aan de katten; vooral aan Nala. Maar ik wil dr hier niet meer, ik ben haar echt beu. Ze blijft gewoon haar zinnetje doen, ze blijft plassen waar ze maar wil. Als ze dat gewoon op de vloer doet, is dat al storend, maar ik wordt echt he-le-maal gestoord als ze wéér op onze spullen plast. En nee, ik ben écht niet van plan om ALLES in kasten e.d. te steken, da's toch niet normaal? Ik bedoel, ligt het dan echt aan mij, en moet ik het maar accepteren dat ze op m'n spullen plast als die hier gewoon ergens liggen? Nee toch.. En straffen haalt ook niks uit, we hebben al van alles geprobeert. En daar heb ik gewoon ook geen zin meer in, ik verdraag dit al een dik jaar, en nu ben ik het helemaal zat. Buiten met dat beest!

ik kan me je frustratie goed voorstellen, want het meurt echt een uur in de wind kattenzeik
Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het heel vervelend is om een onzindelijke kat te hebben. Maar het dier wordt hier een beetje als een wegwerpartikel voorgesteld, wat je zonder pardon weg kunt doen. Als je dieren in huis haalt gaan er spullen kapot en worden er dingen vies. Natuurlijk is dit niet wat je je vooraf had voorgesteld toen je die kat nam, maar kom op zeg, het is een handtas