Honden uit snikhete auto's bevrijd bij hondenshow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Honden uit snikhete auto's bevrijd bij hondenshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:49

LEEUWARDEN -

De politie en een dierenarts hebben afgelopen weekeinde ruim 30 honden bevrijd uit snikhete auto's die geparkeerd stonden bij de Eurodogshow in het WTC Expo in Leeuwarden, met 12.000 dieren de grootste hondenshow die ooit in Nederland is gehouden. Vier honden zijn bezweken door de hitte. Dat meldde de politie maandag.

Zowel zaterdag als zondag belden meerdere bezoekers van de show met de politie omdat op het parkeerterrein in de volle zon auto's en aanhangers stonden met daarin honden. Agenten moesten sloten en deuren van voornamelijk buitenlandse auto's forceren om de dieren te bevrijden. Een Italiaanse bezoeker had 14 honden in zijn afgesloten auto. De man kreeg een boete van 500 euro.

Een dierenarts meldde later bij de politie dat hij 14 honden uit een Oostenrijkse auto had bevrijd. Vier waren er door de hitte en gebrek aan water zo slecht aan toe, dat ze zijn overleden.

bron: www.telegraaf.nl

Ongelovelijk dit bericht, wat een dierenvrienden weer...

Muzefee

Re: Honden uit snikhete auto's bevrijd bij hondenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:50

Vreselijk... :n

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:52

Verschrikkelijk!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:52

Vreselijk. We trainen ook met honden maar als het zo snikheet is zeggen wij af. Ik wil ze dan noet zo'n eind en een hele dag in de auto hebben. Want schaduw is vaak moeilijk te vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:53

Geen woorden voor.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:54

Bah puur dierenmischandeling!
|(

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:54

Ook een fout van de organisatie die moeten de hele dag iemand op de parkeerterreinen hebben lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:07

Onvoorstelbaar, je zou denken dat hondenliefhebbers dat toch wel weten......

Ik zou ook afzeggen. 't Is lastig, je kunt je hond neit de hele tijd bij je hebben, maar met het weer van afgelopen weekend in de auto laten zitten is misdadig, als je het mij vraagt :(

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:10

En dat op een hondenshow notabene _-:(

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:10

en dat allemaal voor een of andere show.... toch zouden ze dit vaker en harder aan moeten pakken!
je ziet het ook vaak zat bij bijv. dierentuinen enz.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:31

Ik begrijp daar dus echt niks van he.. Onvoorstelbaar.. Sowieso niet, al is het niet zulk bloedheet weer, je laat je hond gewoon niet de hele dag in de auto zitten, dan ben je toch niet helemaal in je pannenkoek?

Overigens ligt de schuld imo volledig bij de exposanten die hun honden in de auto achterlaten. Kan wel leuk gaan roepen "ja, dat is ook een fout in de organisatie" maar het moet helemaal niet nódig zijn om mensen op de parkeerterreinen te laten patrouilleren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 13:32

ik las op het hondenforum dat de eigenaar van de 3 honden die omgekomen zijn heeft verklaard dat ze vergiftigd waren. Ze zijn notabene zelf keurmeester en dan laat je je eigen honden creperen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:35

Neej schreef:
Ik begrijp daar dus echt niks van he.. Onvoorstelbaar.. Sowieso niet, al is het niet zulk bloedheet weer, je laat je hond gewoon niet de hele dag in de auto zitten, dan ben je toch niet helemaal in je pannenkoek?

Overigens ligt de schuld imo volledig bij de exposanten die hun honden in de auto achterlaten. Kan wel leuk gaan roepen "ja, dat is ook een fout in de organisatie" maar het moet helemaal niet nódig zijn om mensen op de parkeerterreinen te laten patrouilleren.

Natuurlijk ligt het bij de eigenaar maar als organisatie weet je dat het gebeurd.
Zorg dat er iets is voor de honden die niet aan de show mee doen zodat ze niet in de auto hoeven te blijven.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:39

Ja ik zeg het wel zo hard, maar ik vind dat net zoiets als zeggen "het is je eigen schuld dat er is ingebroken want je raam stond open". Omgekeerde redenatie ;) Maar natuurlijk heb je wel gelijk, het zou vanuit het dier gedacht prettig zijn als er iets geregeld zou zijn.. Een soort doggy daycare ofzo.. Sowieso begreep ik dat er geen benching aanwezig was in de expo?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:40

Denk dat mensen hun hond echt niet in de auto laten om dood te laten gaan maar gewoon denken dat het niet te heet wordt. Of denken dat die 30 minutjes wel kunnen en vervolgens een uur weg blijven.
Ik praat het niet goed maar het heeft niets met dierenbeulen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:45

Dat zal niet, maar wel met onachtzaamheid, en gewoon niet nadenken, en door niet nadenken wordt het meest gruwelijke leed veroorzaakt. En je kan mensen dan ook niet op hun donder geven want ze bedoelden het toch goed :x
Het moet toch afschuwelijk zijn om op die manier aan je einde te komen, en of mensen nou niet nadenken of het verkeerd bedoelen, maakt voor de hond niet uit........ van mij mag daar best een straf op komen te staan, want bedoeld of niet, het ís wel dierenbeulerij, je hond zo aan zijn einde laten komen........

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:49

ongelovelijk :( op die show heb je ruimte genoeg om je honden mee te nemen er zijn namelijk benchen zat er is geen reden ze in de auto te laten tenzij je bijv airco en water voor ze hebt ten allertijde.

laat ik het zo zeggen 2 jaar geleden was er genoeg ruimte voor de honden en ook bij de vaste benches kon je makkelijk meerdere benches kwijt, kan je ze niet kwijt neem dan niet zo veel honden mee :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:28

dit maakt mij nou soms heel boos...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:33

Helemaal eens met de post van Seven..

Ik heb hier geen woorden voor hoor.. Ik kan me niet voorstellen dat je je hond uberhaupt in een auto achterlaat in de zon en begrijp ook niet dat de honden niet gewoon in de hallen waren waar de show plaatsvond.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:39

precies rhodos dat stoord mij ook het meeste al was t niet zonnig zo'n show duurd gemiddeld van 8.30 tot 16.00 zonder de reis en evt erering wachttijden, zo lang laat je je honden toch niet in een auto ongeacht wat voor weer echt belachelijk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:59

kohtje schreef:
Natuurlijk ligt het bij de eigenaar maar als organisatie weet je dat het gebeurd.
Zorg dat er iets is voor de honden die niet aan de show mee doen zodat ze niet in de auto hoeven te blijven.

Dat is een terechte opmerking.
Zorg voor schaduw.

Helaas is het bij hondentenstoonstelling helemaal niet zo vanzelfsprekend dat de organisator voor voorzieningen zorgt.
Het is zelfs pas van vrij recente datum dat er soort van voor ´uitlaatgelegenheid´ gezorgd wordt.

Mbt opmerking over ´nota bene dierenvrienden´ moet ik helaas een koude douche geven. Hondentenstoonstelling betreft geld; big business. De meeste tentoonstellers zijn fokkers.
Voor de rest van de deelnemers is het persoonlijke ambitie. Slechts een uitzondering doet het voor de lol.
Net als bij paardensport voorbij de locale manege, gaat het bij hondengedoe voorbij de locale kc maar voor een héél klein deel om plezier en dierenliefde.

De keurmeesters zijn, het spijt me voor de uitzondering, de grote boosdoeners voor heel veel dierenleed.
In 1988 heeft het minsiterie van Landbouw al een boekje; ´Mooi, mooier, mooist´ als aanklacht tegen de selectie bij rashonden gepubliceerd.
Het is sindsdien níets verbeterd, gewoon doorgegaan met slechter worden.
Het zijn de keurmeester die als collectief degenen zijn die selecteren op de ongezonde excessen; de menselijke ambitie en geld boven dierenwelzijn stellen.
Als je dierenwelzijn hoog in het vaandel hebt staan, hoe kan je dan de meest ongezonde Bulldog de hoofdprijs geven :?
Een dierenvriend beloont juist een Bulldog met wat meer neus en meer soundness als hond. Die wordt echter de volgende keer niet uigenodigd.
Doorgaans zijn DUS topkeurmeesters per definitie mensen die hun eigen ambities hoger in het vaandel hebben dan het welzijn van de hond. Met excuses aan de uitzonderingen.
Dat één van de eigenaars een keurmeester betrof vind ik dus juist níet verwonderlijk.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:01

Ik snap dit soort dingen echt niet hoor. Als het zo bloedheet is snap je toch wel dat het een sauna in je auto word :S

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:24

Onvoorstelbaar en imo ook op geen enkele manier goed te praten. Arme honden...

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:51

Onvoorstelbaar!! Ook ik vind dit op geen enkele manier goed te praten -:(- !

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:59

Huertecilla schreef:
kohtje schreef:

Mbt opmerking over ´nota bene dierenvrienden´ moet ik helaas een koude douche geven. Hondentenstoonstelling betreft geld; big business. De meeste tentoonstellers zijn fokkers.

En fokkers zijn per definitie geen dierenvrienden ofzo? :+