Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Leorah schreef:Passieappel: dank je voor de tip met het groenvoer. Waarom doe je niet aan inenten als ik vragen mag? Is er dan geen gevaar voor ernstige ziekten?
mistery: Dank je! Dus wat stro over het zaagsel heen? Moeten er dan nog kranten onder of is dat dan niet nodig?
En mbt groenvoer, daar mogen ze wel dagelijks een beetje van of liever minder vaak?
Lizzyy: Het is ook niet de bedoeling dat ie echt in huis komt van de winter, maar het hele hok dan naar de garage slepen zeg maar. Daar wordt het ook wel koud, maar zit hij toch net iets warmer dan buiten en beschut tegen vieze koude neerslag (en raakt ie niet ingesneeuwd). Dan is het temperatuurverschil toch niet zo vreselijk groot? Enneh.. misschien hele domme vraag, maar elk ras konijn maakt dus een wintervacht aan als hij buiten is gewend? Zo'n dwergje dus ook?
Leorah schreef:Passieappel: dank je voor de tip met het groenvoer. Waarom doe je niet aan inenten als ik vragen mag? Is er dan geen gevaar voor ernstige ziekten?

janne schreef:ik heb altijd konijnen gehad.
had ze op zaagsel staan en daardoor stro
ik gaf ze gewon geperste brokjes dus niet dat muslie achtige en speciaal kleindieren hooi.
nooit sla andijvie en dat soort groentes geven daar zit veel vocht in en raken de konijnen van aan de diaree.
je konijn ook nooit gemaaid gras uit bv de tuin geven raken ze ook van aan de diaree.
ik gaf ook weinig wortels en appels gewoon de brokjes en hooi daar hebben ze genoeg aan.
ook heb ik ze nooit laten enten
) met dus hennep, wanneer het kouder wordt en ze meer boven zitten leg ik daar ook stro neer.
janne schreef:ik heb altijd konijnen gehad.
had ze op zaagsel staan en daardoor stro
ik gaf ze gewon geperste brokjes dus niet dat muslie achtige en speciaal kleindieren hooi.
nooit sla andijvie en dat soort groentes geven daar zit veel vocht in en raken de konijnen van aan de diaree.
je konijn ook nooit gemaaid gras uit bv de tuin geven raken ze ook van aan de diaree.
ik gaf ook weinig wortels en appels gewoon de brokjes en hooi daar hebben ze genoeg aan.
ook heb ik ze nooit laten enten
Je moet sowieso een beetje je eigen plan gaan trekken wat betreft konijnen houden, gewoon veel inlezen. Dan weet je in ieder geval wat niet moet
Zelf ent ik mijn konijnen wel, als ik al die verhalen las en hoorde vind ik het zeker nuttig om tweemaal per jaar te enten. Verder moet je inderdaad oppassen met groenvoer te geven. Van mij krijgen ook elke dag groenvoer, maar alleen andijvie of witlof. Met sla en dergelijke heb je meer kans op gasvorming of diarree. En rustig opbouwen
En probeer je konijnen zindelijk te krijgen! Dat scheelt echt veel werk haha!
altijd buiten hooguit bescherming tegen koude winden 
elke 4 a 5 maanden 70 euro , enten doe ik niet aan. en ze staan op stro Lizzyy schreef:beetje sla is echt niet erg hoor![]()
klant van mijn werk geeft haar konijn geen brok,
alleen heel veel hooi en heel veel groente en fruit.
Ze doen het hartstikke goed
.
. Maar die van mij waren al gekoppeld
.