Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. 
ElinaSK schreef:tsja.. sommigen vinden het de normaalste zaak van de wereld om een konijn in zo'n klein hok te stoppen.
maar ik vind het echt belachelijk, een konijn moet een konijn kunnen zijn . ik merk ook ( ondanks dat hij een mega hok heeft me twee verdiepingen en ren etc ) dat mijn konijn veeeel gelukkiger is als hij in de tuin mag crossen, graven en springen etc..
Ja, de mijne is alleen maar anders krijg je uitbreiding & ruzie xD en ik vind castreren geen optie opt moment..
Maar aandacht krijgt ie genoeg !
passieAppel schreef:ElinaSK schreef:tsja.. sommigen vinden het de normaalste zaak van de wereld om een konijn in zo'n klein hok te stoppen.
maar ik vind het echt belachelijk, een konijn moet een konijn kunnen zijn . ik merk ook ( ondanks dat hij een mega hok heeft me twee verdiepingen en ren etc ) dat mijn konijn veeeel gelukkiger is als hij in de tuin mag crossen, graven en springen etc..
Ja, de mijne is alleen maar anders krijg je uitbreiding & ruzie xD en ik vind castreren geen optie opt moment..
Maar waarom is castratie geen optie?
ElinaSK schreef:ElinaSK schreef:tsja.. sommigen vinden het de normaalste zaak van de wereld om een konijn in zo'n klein hok te stoppen.
Maar waarom is castratie geen optie?
[/quote]
ElinaSK schreef:ja, achja t beest is zo gelukkig als wat . met soortgenoot is áltijd beter ,maar we hebben hem gekocht als vrouwtje bleek het een mannetje te zijn.. maar hij kan zich ook prima vermaken met de hond van de buren rondvliegende vogels of loslopende katten haha .
waar een beest zich allemaal mee vermaakt 
passieAppel schreef:ElinaSK schreef:ja, achja t beest is zo gelukkig als wat . met soortgenoot is áltijd beter ,maar we hebben hem gekocht als vrouwtje bleek het een mannetje te zijn.. maar hij kan zich ook prima vermaken met de hond van de buren rondvliegende vogels of loslopende katten haha .
Hahawaar een beest zich allemaal mee vermaakt
Weet je wat ook goed werkt?
Hooiballetjes!!
ElinaSK schreef:[quote="ElinaSK schreef:ja, achja t beest is zo gelukkig als wat . met soortgenoot is áltijd beter ,maar we hebben hem gekocht als vrouwtje bleek het een mannetje te zijn.. maar hij kan zich ook prima vermaken met de hond van de buren rondvliegende vogels of loslopende katten haha .
Hahawaar een beest zich allemaal mee vermaakt
Weet je wat ook goed werkt?
Hooiballetjes!!

)! Adamootje schreef:Wij hebben zo'n simpel buitenhok. Deze hebben we uitgebreid met een overdekte ren. Voorheen zat ze binnen in net zo'n hok om te wennen. Nu we haar buiten in haar nieuwe huis hebben gezet is ze ook meteen een stuk vrolijker!

pingu schreef:even wat off topic, maar in de trend van het onderwerp, een vraagje over het huisvesten van konijnen:
Wij zijn bezig met de inrichting van onze tuin van ons nieuwe huis. We hebben onlangs een garage gebouwd met daartegen een konijnenhok. Hier wordt een overdekt ren bij voorzien van ongeveer 10 à 11 meter x 5 à 6 meter.
Op dit moment hebben wij twee konijnen, een haaskonijn en een konijn dat iets kleiner is dan het haaskonijn (geen dwergkonijn), maar mijn droom is om ooit een Vlaamse reus en een Franse hangoor te vestigen in het konijnenhok met ren. Het gemetste hok is ongeveer 1 meter x 2 meter waarin een verhoogd houten binnenhok gaat geplaatst worden (zodat ze droog en warm zitten). Hoe groot moeten we het houten binnenhok voorzien voor deze twee konijnen en is de buitenruimte voldoende voor 2 konijnen van deze grootte? Op dit moment staat er nog geen omheining (we kunnen de buitenren dus nog uitbreiden) en ook de ruimte van het binnenhok kan nog aangepast worden.

pingu schreef:even wat off topic, maar in de trend van het onderwerp, een vraagje over het huisvesten van konijnen:
Wij zijn bezig met de inrichting van onze tuin van ons nieuwe huis. We hebben onlangs een garage gebouwd met daartegen een konijnenhok. Hier wordt een overdekt ren bij voorzien van ongeveer 10 à 11 meter x 5 à 6 meter.
Op dit moment hebben wij twee konijnen, een haaskonijn en een konijn dat iets kleiner is dan het haaskonijn (geen dwergkonijn), maar mijn droom is om ooit een Vlaamse reus en een Franse hangoor te vestigen in het konijnenhok met ren. Het gemetste hok is ongeveer 1 meter x 2 meter waarin een verhoogd houten binnenhok gaat geplaatst worden (zodat ze droog en warm zitten). Hoe groot moeten we het houten binnenhok voorzien voor deze twee konijnen en is de buitenruimte voldoende voor 2 konijnen van deze grootte? Op dit moment staat er nog geen omheining (we kunnen de buitenren dus nog uitbreiden) en ook de ruimte van het binnenhok kan nog aangepast worden.