Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:Slakkensporen zitten gewoon in het water wat uit de kraan komt. Hij kan dus prima daar vandaan komen.
.
In het drinkwater nog wel...Vjestagirl schreef:Slakkensporen zitten gewoon in het water wat uit de kraan komt. Hij kan dus prima daar vandaan komen.
. Water wordt hier in NL gruwelijk goed gezuiverd, daar zitten echt geen slakkensporen in
(ziet al helemaal een spoor aan het binnenkant van haar drinkglas tevoorschijn komen
). Kuggur schreef:Vjestagirl schreef:Slakkensporen zitten gewoon in het water wat uit de kraan komt. Hij kan dus prima daar vandaan komen.
.
SlakkensporenIn het drinkwater nog wel...
Ehm, nee dus, waterslakken leggen óf eitjes, in gel achtige klompen, zitten vaak tegen het glas van je aquarium gekleeft, óf ze zijn levendbarend zoals de torenslakjes.
Meegelift met plantjes is de meest waarschijnlijke verklaring.
Citaat:Er zijn meerdere manieren om van slakken af te komen. Het beste is toch handmatig alle slakken iedere keer weer verwijderen, na verloop van tijd zal je zien dat ze minder en minder worden.
Ook zou je kunnen kiezen om slakkenetende vissen te kopen en deze bij te plaatsen in het aqaurium, tegerlijk met het handmatig verwijderen zal dit een effectieve methode zijn.
Ook zijn er chemische middelen te koop welke de slakken doden, ikzelf zou dit alleen niet doen omdat ik nooit geloof dat het goed is voor de overige vissen, planten en bacterien in het aqarium zelf.
Als laatste optie zou je ervoor kunnen kiezen het aqaurium geheel te reinigen. Dit kan met een eenvoudig aquarium redelijk gemakkelijk. Hierbij doel ik bijvoorbeeld op een aqaurium met eenvoudige vissen als guppen of goudvissen

Vjestagirl schreef:Ik heb t ook maar via de aquarium winkel... Hele tijd met die man staan praten omdat ik ook zo gigantisch veel slakken had, terwijl ik geen nieuwe planten had of niets. Vond het wel een logische verklaring...
Edit: ik lees net op wikipedia dat bij zeeslakken de larves tot het zoöplankton behoren. Misschien is dat ook wel zo voor andere waterslakken? Dat er larves in het water zitten?