Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
cremellogek schreef:Is er veel verschil tussen die twee rassen?
We nemen ze voor de gezelligheid en om het lange gras op te eten wat de paarden laten staan.
jojoni schreef:Heey
Wij hebben cameroenschapen. Die zijn echt zo super makkelijk! Die hoef je namelijk niet
te scheren. Ze kunnen het hele jaar buiten en vreten alles weg wat mijn kieskeurige pony laat
staan behalve dingen met stekels.
In de winter krijgen ze wel een soort van wol maar in de lente schuren ze dat er zelf weer vanaf.
Het enige nadeel is dat het wel een schuw ras is.. Wij hebben er nog maar 2 die we echt kunnen
aaien en nog 2 die komen als we eten hebben. Het gaat wel wat beter dus wie weet worden ze nog tammer.
P.S. Wij hebben momenteel ook nog 5 jonge schaapjes van dit ras (raszuiver) te koop staan, die bijna van de
moeder afmogen. Ze zijn redelijk aan mensen gehecht, misschien nog wel beter dan de moeders..
Je mag me altijd een pb doen om dingen te vragen!
keona schreef:jij hebt ze dus samen met je pony/paard staan.hoe doe jij het met ontwormenjojoni schreef:Heey
Wij hebben cameroenschapen. Die zijn echt zo super makkelijk! Die hoef je namelijk niet
te scheren. Ze kunnen het hele jaar buiten en vreten alles weg wat mijn kieskeurige pony laat
staan behalve dingen met stekels.
In de winter krijgen ze wel een soort van wol maar in de lente schuren ze dat er zelf weer vanaf.
Het enige nadeel is dat het wel een schuw ras is.. Wij hebben er nog maar 2 die we echt kunnen
aaien en nog 2 die komen als we eten hebben. Het gaat wel wat beter dus wie weet worden ze nog tammer.
P.S. Wij hebben momenteel ook nog 5 jonge schaapjes van dit ras (raszuiver) te koop staan, die bijna van de
moeder afmogen. Ze zijn redelijk aan mensen gehecht, misschien nog wel beter dan de moeders..
Je mag me altijd een pb doen om dingen te vragen!
kabwan schreef:Ja over het algemeen zijn Kerry Hills schuchtere dieren. Je kunt natuurlijk ze vanaf lam hebben en dan zijn ze gewend aan aandacht en dergelijke. Of je moet heel veel tijd aan ze besteden om ze mak te krijgen. Suzanne. F je hebt dan geluk met jou Kerry Hill.