Hoe hou ik mijn hond uit de vensterbank??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Hoe hou ik mijn hond uit de vensterbank??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 21:47

Ik heb een beagle van 2,5 jaar en die heeft de vervelende gewoonte on op de vensterbank te springen en alles wat daar dan op staat eraf te gooien -:(- -:(-
Ik zit dus al een paar jaar met een lege vensterbank, maar ik wil er zo graag weer plantjes inhebben.
Ik heb het een tijdje geleden weer eens geprobeerd met antislip doekjes onder de potten,maar dat experiment is mislukt.
Nou hebben ze bij AH de planten in de aanbieding,met pot(mijn potten zijn ondertussen allemaal gesneuveld).
Ik heb er 2 gehaald en heb de potten nu met zelfklevend klittenband aan de vensterbank vastgemaakt,maar ik ben bang dat ook dat niet gaat werken.
Heeft iemand van jullie misschien de gouden tip voor mij??
Zijn er misschien planten waar honden een hekel aan hebben ofzo.
Ik had al gedacht om er cactussen tussen te zetten, maar dat vind ik weer niet kunnen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:51

Zilverfolie neer leggen en dan zo dat als hij zijn poot erop zet het gaat kraken.
Dus niet glad strijken zeg maar.
Veel honden en katten hebben hier een hekel aan.

Ik neem aan dat hij het doet wanneer je niet thuis bent?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:55

Dat doet ie waarschijnlijk om goed naar buiten te kunnen kijken. Zou het een idee zijn om iets van een rand folie op het raam te plakken??

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 08:06

Het is een ze :D (staat een beetje onduidelijk in de OP).
Er staat de hele dag zon op dat raam ,dus in de vensterbank is het lekker warm.
Ook jaagt ze vaak achter de poezen aan(speels) en als de poezen dan in de vensterbank springen springt zij er gewoon achteraan.
De poezen kunnen echter achter de planten langs zonder dat ze vallen, maar de hond dus niet.

De 2 nieuwe planten hebben hun eerste nacht overleefd,ik ben benieuwd hoe lang ze blijven staan :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:20

wat een verhaal.... rare hond!
Het is een beagle, dus je zult het haar niet af kunnen leren ben ik bang.....
Om je op lange termijn kosten te besparen: misschien maar gewoon kunstplanten?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 08:47

Kunstplanten heb ik ook al gehad,die hebben het wel wat langer volgehouden,maar ook die zijn uiteindelijk gesneuveld.
Het voordeel van kunstplanten was wel dat je er minder rotzooi van hebt als ze weer eens op de grond liggen :D (geen potgrond).
Maar ik wil gewoon zo graag weer echte planten.

Ik heb nog een beagle(dat is wel een reu) ,maar die doet dat gelukkig niet,want die is nog een stukkie groter

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:50

Vensterbank leeghouden en planten erboven ophangen ?

Poezen blij. hond blij en jij blij :D

suuzepuus

Re: Hoe hou ik mijn hond uit de vensterbank??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:55

Tja.... hoogst waarschijnlijk heb je het eerst allemaal maar grappig gevonden en ziet de hond het niet als iets verkeerds. Nu zal het heel moeilijk worden het af te leren.
een hek om de vensterbank maken ?
plastic op de ramen zodat hij niet ziet dat er een kat in de tuin is?
een stoel bij het raam zetten waar ze wel op mag?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:00

Twinkelstar, Jaa, dat heb ik dus al,er hangen er 4 boven de vensterbank,maar die lege vensterbank vind ik zo ongezellig,daar wil ik ook graag wat groens.
Als het weer niet lukt laat ik het voorlopig weer even zo, maar ik wil het gewoon om de zoveel tijd toch blijven proberen.
Mijn andere beagle werd na 3 jaar wat rustiger in zijn gedrag, misschien gaat het met deze dame ook ooit nog goed komen. :D

Suuzepuus,de poezen lopen gewoon binnen, zijn mijn eigen poezen (6).
grappig heb ik het nooit gevonden, als je elke keer al die rotzooi op moet ruimen vind je dat echt niet grappig.
Ze kan wel gewoon naar buiten kijken,de achterdeur zit naast het raam met de vensterbank en die is bijna helemaal van glas.(die deur staat ook veel open zodat ze gewon naar buiten kan).
Vanaf de bank kan ze ook naar buiten kijken.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:03

Onze hond gaat ook in de vensterbank liggen omdat het daar lekker warm is (zon door raam en kachel van onder). We hebben het nooit af kunnen leren, nooit aangeleerd ook. Het maakt niet uit wat er op de vensterbank staat, ze gaat er toch wel liggen. Gelukkig vouwt ze zich wel om alles heen, er valt niks uit de vensterbank :D.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:05

Tja, dat is lastig dan.
Misschien een paar echt zware bakken neerzetten, van beton desnoods zoals die voor buiten, en dan echt tegen het raam zetten zodat de hond/poezen er niet achterlangs kan ?
Ik weet natuurlijk niet hoe sterk jouw vensterbank is maar je kan er wel iets van hydrokorrels indoen om het niet nog zwaarder te maken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:11

het makkelijkste zou natuurlijk gewoon zijn je hond af te leren om op de vensterbank te springen.

doet ze het ook gewoon als je thuis bent? ik neem aan dat ze dan op haar donder krijgt maar dat niet helpt?

anders maar een stroomdraadje voor je venstebank spannen }> :P

wel lastig zeg, zo klein zijn beagles toch ook niet? raar beest :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:16

ik heb een 2,5 jaar oude beagle reu en ik heb de hoop met dat soort dingen al opgegeven.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:23

Hahaha,ik blijf toch een beetje hoop houden dat het ooit gaat lukken.

Ze doet het niet als ik thuis ben,ze weet dondersgoed dat het niet mag.

Zwaardere potten heb ik ook aangedacht,grote langwerpige bakken met meerdere planten erin,dat is iets wat ik hierna nog kan proberen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:33

Ik weet niet hoe je hond op de vensterbank komt, maar kan je niet zorgen dat je hond een klein stukje tot haar beschikking heeft? Dit is natuurlijk iets lastiger als je hond overal erop kan komen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:36

als ik jou was zou ik mn vensterbank HELEMAAL vol zetten dat ze er niet meer in kan. Dan gaat ze vanzelf een ander plekje zoeken waar ze graag ligt en alles kan zien. Als je iets ontneemt, dan moet je het op een andere manier terug gegven. Dus haar zelf een nieuwe plek laten zoeken doordat ze er gewoon niet meer in kan. Wanneer ze een nieuw plekje heeft, dan heeft ze misschien niet meer zo een behoefte om in DIE vensterbank te liggen.

Die van mij rent over de bankleuningen heen als een koortdanser. Alles wat maar hoger is dan mn andere twee honden. Heb ook alles geprobeerd. Zilverpapier of knetterplastic werkt normaal erg goed, maar merk aan mn eigen beagle dat dat soort dingen hem helemaal niet storen.

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:43

Je kan natuurlijk ook de vensterbank mooi inrichten met poezen en hondenmanden:)
Als dan daarboven de plantjes hangen is het een gezellig raam.
Ik liep vroeger altijd langs een huis en daar had een husky zijn plekje op de vensterbank en die lag altijd heerlijk rustig te genieten van het naar buiten kijken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:31

Ik zou inderdaad de hele vensterbank nu eerst vol gooien, desnoods wat boeken erbij ofzo en dan echt helemaal vol zetten zodat er geen plek meer is om zijn poten neer te zetten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:38

Als je weg bent zou je haar in een andere ruimte kunnen laten waar geen vensterbank is
Als je wel thuis bent en ze doet een poging meteen iets naar haar gooien waarvan ze schrikt (bv een paar schakeltjes van een ketting oid)
Zodat ze een negatief gevoel overhoud aan de vensterbank..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:46

unamie... even naar mijn eigen beagle gekeken... die zijn ZOOO uitgekookt. Dan doen ze het wanneer je de kamer uitloopt en wanneer je dan wil corrigeren dan zijn ze je al weer te snel af. En straffen na de daad heeft geen nut. Beagles zijn uitgekookte diertjes. Je moet ze een stap voor zijn. Zelfs als je ze op het moment zelf betrapt dan zijn ze je nog te snel af. Dat is het nadeel van die hondjes, ze zijn SUPER slim.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:12

De Beagle staat in de top 10 van domste honden
Ze zijn gewoon super eigenwijs en lastig te trainen..
maar of je dat ook dom kan noemen staat misschien wel ter discussie :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:23

unamie, mensen zeggen dat ze dom zijn, omdat ze ze niet getraint krijgen. Mijn beagle is een slim ventje hoor en leert enorm snel en is heel erg goed te trainen. Hij loopt gewoon los op straat en doet alles wat ik hem vraag. Dus ik denk dat het heel erg slimme honden zijn, maar je moet gewoon de kneepjes weten.
Ik ben helemaal stapel verliefd op mijn beagle en hij op mij, dus misschien dat dat ook scheelt.\
Maar in elke beschrijving van beagles staan ze aangegeven als inteligente honden.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:06

ThisRockIza schreef:
Je kan natuurlijk ook de vensterbank mooi inrichten met poezen en hondenmanden:)
Als dan daarboven de plantjes hangen is het een gezellig raam.
Ik liep vroeger altijd langs een huis en daar had een husky zijn plekje op de vensterbank en die lag altijd heerlijk rustig te genieten van het naar buiten kijken.

Grappig, maar ook dit heb ik al geprobeerd,staat heel gezellig, maar ook dat wordt er allemaal vanaf gegooid :D

Beagles dom???
Nou dit teefje echt niet,een jaar geleden had ik het kattenvoer nog in de keuken op de vensterbank staan.
Deze vensterbank is wel zo hoog dat ze er niet bij kan.
Maar wat deed mevrouw?(natuurlijk als ik weg was), ze schoof gewoon een eetkamerstoel uit de huiskamer de keuken in,tot voor de vensterbank en mevrouw kon mooi via de stoel toch bij het kattenvoer :(
Als er iets eetbaars op het aanrecht lag schoof ze de stoel gewoon naar het aanrecht.

Als ik erbij ben is ze best braaf hoor,maar owee als ik even naar de wc ga(ook al denk je dat ze in diepe slaap is),dan gaat mevrouw gelijk even kijken of er iets te gappen valt.

Beagles worden eigenwijs genoemd,maar dat komt omdat ze zo gefokt worden,ze moeten zelfstandig zijn tijdens het werk waar ze voor gefokt zijn.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:09

_O- die van mij die had ook een heel parcour gemaakt zo dat hij op de aanracht kon bij het kattenvoer... dat had vroeger mn maltezertje echt NOOIT kunnen bedenken. Maar mijn beagle die bedenkt echt voor elk probleem een oplossing. Maar hij is wel een bromkees. Ook als hij bij mij ligt dan ligt hij te brommen. Kijk ik hem aan om te vragen wat zijn probleem is en dan kust hij me, maar wel door brommen. Denk dat hij het gewoon leuk vind. vreemd ventje die van mij. Maar zo te horen die van jouw ook TS!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:21

Ik heb even in je profiel gespiekt,leuke beagle heb je!!
Mijn reu bromt ook,en heeft toen hij nog jonger was ook wel streken uit gehaald.
Liep hij los in het bos, liepen we langs een bankje waar iemand een pakje shag naast zich op het bankje had liggen(of handschoenen of iets anders),dan maakte hij er een sport van omdat te gappen en er hard mee weg te rennen,want het is zo leuk als baasje achter je aan gaat rennen om het weer af te pakken.
Normaal luistert hij heel goed maar op zulke momenten dus niet,veel te leuk spelletje.
Hij is nu 6 en al een stuk rustiger.

Waar komt jouw beagle vandaan?omdat hij ook 2,5 is?